Wręcz prosisz się o niedokrwienie i infekcje. Ekspertka ostrzega, czego nie zakładać do łóżka

2024-06-15 12:09

Część osób idąc do łóżka zastanawia się, co najlepiej będzie na siebie włożyć. W szczególności w przypadku wciąż chłodnych nocy. Wówczas większość osób zakłada na siebie więcej, by zapewnić sobie ciepło. A co na ten temat ma do powiedzenia ekspertka?

Wręcz prosisz się o niedokrwienie i infekcje. Ekspertka ostrzega, czego nie zakładać do łóżka
Autor: fot. Getty Images Wręcz prosisz się o niedokrwienie i infekcje. Ekspertka ostrzega, czego nie zakładać do łóżka

Tych rzeczy nie zakładaj do snu. Specjalistka radzi

Specjalista ds. zdrowia seksualnego i reprodukcyjnego doktor Deborah Lee w rozmowie z Daily Express US, zdradziła, które elementy garderoby mogą być dla nas szkodliwe, a przynajmniej jeśli chodzi o noszenie ich w nocy do snu.

Po pierwsze ekspertka skupiła się na noszeniu skarpetek do łóżka. Jak mówi, jeśli mamy zamiar być w nich przez dłuższy czas możemy narażać się na zmniejszenie krążenia krwi - w szczególności jeśli są lekko za ciasne. Jak tłumaczy, najlepiej upewnić się, że nasza piżama, lub coś innego, w czym śpimy, nie jest wepchane pomiędzy gumki do skarpetek. Może to spowodować, że będą jeszcze ciaśniejsze. Jak podopowiada ekspertka, jeśli chcemy nosić skarpetki do snu, najlepszym pomysłem będzie noszenie takich, o rozmiar większe niż normalnie. Zapewni to normalne krążenie krwi. Ekspertka ostrzegła również, że skarpetki mogą przenosić bakterie, takie jak na przykład E. coli. Co więcej, kładzenie się do łóżka w skarpetkach, w których chodziliśmy cały dzień może zwiększyć ryzyko wystąpienia infekcji.

Następnie pod lupą znalazła się bielizna. Ekspertka zaznacza, że nie ma powodu, by do spania wkładać bieliznę, a w szczególności majtki. Jak twierdzi, jest to nie tylko niewygodne, ale może również powodować gromadzenie się wilgoci. A to niestety zwiększa ryzyko rozwoju bakterii i infekcji.

Czy jesteśmy przesądni? "Zawsze wstaję lewą nogą, bo łóżko tak stoi"

Bielizna i ciasna piżama. Ekspertka odradza wkładanie tego do snu

Na tym jednak ekspertka nie poprzestała. Jak zdradza, również ciasna piżama jest sporym błędem jeśli chodzi o odzież do snu. Jak tłumaczy, tak jak w przypadku za ciasnych skarpetek, może ona powodować ograniczenie krążenia, co nie tylko prowadzi do dyskomfortu, ale również do gorszej jakości snu. 

Im ciaśniejsze ubranie, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że będziesz mógł się poruszać podczas snu, co oznacza, że ​​możesz nie być w stanie zapewnić sobie komfortu podczas drzemki

- mówi ekspertka.

Co więcej, zaznaczyła, że jeśli chodzi o piżamę powinniśmy unikać tych wykonanych z polaru. O wiele lepiej sprawdzi się zamiast tego coś bawełnianego i przewiewnego, co pozwoli naszej skórze oddychać.

Spanie bez ubrań. Lepsze czy gorsze?

Specjaliści od dawna są zdania, że to, co zakładamy do snu może mieć spory wpływ nie tylko na komfort, ale również na nasze zdrowie. A co jeśli chodzi o niezakładanie niczego do spania?

Specjaliści uważają, że jest wiele plusów chodzenia spać bez ciuchów. Po pierwsze może nam to pozwolić na szybsze zasypianie. Wszystko dlatego, że temperatura ciała jest kluczem do zasypiania. Ochłodzenie daje sygnał ciału, że pora na sen. Spanie nago i umożliwienie obniżenia temperatury może więc w tym pomóc.

Co więcej, według specjalistów spanie w niższej temperaturze sprawia, że organizm wytwarza więcej brązowego tłuszczu. Jest on odpowiedzialny za przyspieszenie metabolizmu poprzez spalanie cukru we krwi i magazynowanie białego tłuszczu, aby zapewnić ciepło. Wysoki poziom brązowego tłuszczu może zmniejszyć ryzyko chorób takich jak otyłość i cukrzyca.

Sonda
Powiedz nam

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki