Popraw kondycję na lata, a nie na lato

2020-06-03 16:53 Magda Mazurek

Jak prostymi ćwiczeniami można poprawić swoją kondycję i to na długie lata, a nie tylko na nadchodzące wakacje? Wystarczy do codziennej rutyny wpleść kilka prostych ćwiczeń.

Zbliża się lato, i nawet jeśli nie planujemy wyjazdu, to myślimy o tym, żeby wyglądać dobrze w krótkich spodenkach. Dlatego wiele osób rzuca się na treningi i próbuje zrobić formę na lato. Ważniejsza jest jednak ta na lata. Jakie małe zmiany można wprowadzić w życiu, żeby być bardziej fit?

Żeby więcej się ruszać, ale nie przechodzić od razu do biegania maratonów? Zacznij od spacerów. To nie takie oczywiste, ale spacer, czyli umiarkowana aktywność fizyczna, daje wiele korzyści. Należą do nich:

  • poprawa krążenia krwi
  • dotlenienie mózgu (i innych narządów)
  • poprawa humoru (poprzez wzrost poziomu endorfin)
  • rozruszanie mięśni nóg, pleców i pośladków
  • poprawa wydolności oddechowej

Zaletą spacerów jest to, że nie potrzeba się do nich przygotowywać (patrz rozgrzewać) i można je odbyć o każdej porze. Nie pobudzają zbytnio organizmu, więc na spacer można się udać przed snem i z gwarancją, że zaśniemy!

Jeśli w trakcie spaceru chcesz spalić więcej kalorii przejdź do marszu. 

Kolejnym ćwiczeniem, które daje bardzo dużo korzyści jest plank, czyli tzw. deska. To jedno z najlepszych ćwiczeń na wzmocnienie gorsetu mięśniowego tzw. core - angażuje bowiem mięśnie brzucha, nóg, pośladków, pleców, klatki piersiowej i ramion. I wszystko na raz! Jak często ćwiczyć? Należy rozpocząć od ćwiczenia 2-3 razy w tygodniu, początkowo wytrzymując w pozycji około 30 sekund. Z każdym kolejnym tygodniem, należy wydłużać czas o kolejne 15-20 sekund. 

A jak ćwiczyć? Żeby zrobić deskę dobrze trzeba pamiętać, by:

  • Utrzymywać ciało w jednej linii
  • Spiąć mięśnie pleców (zaktywować łopatki)
  • Spiąć mięśnie brzucha
  • Spiąć mięśnie pośladkowe

Wzmocniona tkanka mięśniowa zapewnia szkieletowi solidną podporę, dzięki czemu ciało jest silniejsze i mniej podatne na kontuzje, które często wynikają z osłabienia mięśni. 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE