Zdalna pomoc medyczna w nocy i w święta

2020-04-28 18:23 Ada Mazurek, PAP

Ministerstwo Zdrowia uruchomiło zdalną pomoc medyczną w nocy i w święta - teleporady mają być przeznaczone dla pacjentów podejrzewających u siebie zakażenie koronawirusem.

Ministerstwo Zdrowia uruchomiło zdalną teleporadę, która pozwala pacjentom na łatwy i szybki kontakt z pracownikiem medycznym za pomocą wideorozmowy, chatu lub telekonferencji. Przeznaczona jest przede wszystkim dla osób, które podejrzewają u siebie COVID-19 lub są na kwarantannie, a ich stan zdrowia wyraźnie się pogorszył – poinformował we wtorek resort zdrowia.

- To szczególnie ważne dla osób starszych albo z grupy podwyższonego ryzyka - podkreślił Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia.

Dzięki teleporadzie pacjent zyskuje dostęp do porady medycznej niezależnie od miejsca, w którym jest, a także pory dnia, ponieważ personel medyczny jest dostępny przez 24 godziny na dobę, także w niedzielę i święta. Podczas konsultacji, o ile zajdzie taka potrzeba, pacjent otrzyma e-receptę i e-zwolnienie, a w uzasadnionych przypadkach zalecenie wizyty w placówce medycznej lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną.

Formularz teleporady dostępny jest na stronie: pacjent.gov.pl/teleporada. Na podany przez nas adres e-mail otrzymamy wiadomość z instrukcją, jak połączyć się z lekarzem lub pielęgniarką za pomocą komputera, laptopa lub przez telefon. Jeżeli nie mamy dostępu do odpowiedniego sprzętu, możemy skorzystać z telefonu.

Od momentu wysłania przez pacjenta formularza do udzielenia teleporady może minąć od kilkunastu minut do kilku godzin, w zależności od liczby dyżurującej kadry medycznej i czekających pacjentów. Niestety, jeśli przepadnie termin teleporady (tzn. nie skorzystamy z wysłanego linka w czasie, gdy będzie na nas czekał lekarz lub pielęgniarka), wracamy na koniec kolejki.

Czytaj więcej: Koronawirusem zarażamy się w trakcie rozmowy? Nowe ustalenia

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE