PoradnikZdrowie.pl > Żywienie > Co jesz? > ORZECHY WŁOSKIE: dużo kalorii, ale samo zdrowie. Właściwości odżywcze orzechów włoskich

ORZECHY WŁOSKIE: dużo kalorii, ale samo zdrowie. Właściwości odżywcze orzechów włoskich

Jakie wartości odżywcze mają orzechy włoskie? Co prawda pięć orzechów włoskich ma tyle samo kalorii co pączek, ale warto je wybrać - zamiast pustych kalorii mamy pełnowartościowe białko i dużą porcję najszlachetniejszego tłuszczu. Jeśli nie jesz mięsa i ryb, powinnaś po nie sięgać, aby uzupełnić białko i kwasy omega-3. Dlaczego warto jeść orzechy włoskie?
A A A

Czy wiesz, że orzechy włoskie mogą z powodzeniem zastąpić ryby w diecie? Jedne i drugie zawierają bowiem wielonienasycone kwasy tłuszczowe, które pomagają obniżyć poziom złego cholesterolu i działają przeciwzakrzepowo. Już 3 orzechy pokrywają dzienne zapotrzebowanie na kwasy omega-3. Jest w nich też L-arginina, substancja, która wpływa na rozszerzanie naczyń wieńcowych. Dlatego warto je chrupać profilaktycznie i w chorobach serca. Zawarty w orzechach kwas elagowy podnosi odporność, a także wiąże i unieszkodliwia substancje rakotwórcze.

To, co chrupiemy, jest nasieniem, tzw. jądrem, ukrytym pod beżową zdrewniałą pestką, czyli łupiną. W 51,5 proc. orzech składa się z tłuszczu, ma też wysokowartościowe białko (10 proc.), dlatego chętnie jadają je wegetarianie. Wszystkie orzechy są wysokokaloryczne, a orzechy włoskie są rekordzistami: 100 g to 645 kcal.

WŁOSY i PAZNOKCIE - piękne dzięki zdrowej diecie
WŁOSY i PAZNOKCIE - piękne dzięki zdrowej diecie
Orzechy pomocne w zrzuceniu zbędnych kilogramów
Orzechy pomocne w zrzuceniu zbędnych kilogramów
Licznik kalorii
Licznik kalorii
Uwaga na PLEŚŃ w orzechach
Uwaga na PLEŚŃ w orzechach

Orzechy włoskie dla uczniów i kobiet w ciąży

Bogactwem składników mineralnych orzechy włoskie biją na głowę laskowe. Ze względu na dużą ilość fosforu, który doskonale wpływa na pracę mózgu, orzechy polecane są dla uczących się. Są także dobrym źródłem żelaza, wapnia, potasu, magnezu i cynku. Witamina E, w którą obfitują, korzystnie wpływa na skórę, zaś B6 bierze udział w powstawaniu przeciwciał i czerwonych krwinek. Orzechy polecane są również kobietom w ciąży, zawierają bowiem kwas foliowy niezbędny do prawidłowego rozwoju płodu. Podobne zalety ma olej wytłoczony z orzechów włoskich, doskonały do stosowania na zimno, np. do sałatek.

Orzechy włoskie: przechowywanie

Ze względu na dużą zawartość tłuszczu orzechy szybko jełczeją. Lepiej nie kupuj więc orzechów łuskanych; niewłaściwie przechowywane łatwo pleśnieją lub przeciwnie - wysychają, a niekiedy wśród połówek orzechów trafiają się kawałki łupinek. Często są siarkowane, wtedy dłużej można je przechowywać. Nie daj się skusić na mielone - mogą być produkowane ze spleśniałych, łatwo rozwijają się w nich szkodniki zbożowe. Najlepiej mleć je tuż przed użyciem, trzeba jednak mieć specjalną tarkę-młynek. Zwykły młynek, np. do kawy, za bardzo je rozdrabnia, stają się maziste. Kupuj orzechy w łupinach, które są dla nich naturalnym opakowaniem. Przechowuj je w chłodnym, suchym miejscu, np. w puszce albo słoju.

 
Pasożyt niezwykle rodzinny
A co polecacie na wszy? Przyniosła je moja córka ze szkoły, próbuje wyczesywać to paskudztwo, ale niewiele pomaga... Naturalnie zwalczać, czy jakimś preparatem? Koleżanka radzi sora forte, teściowa ocet - co lepsze?
 
 
Wysoki cukier w cukrzycy ciążowej
Witam wszystkich, zwracam się z prośbą o pomoc w następującej sprawie. W 28 tyg stwierdzono u mnie cukrzycę ciążową. Na czczo 89, po godz 134, po dwóch godz 148. Diabetolog zalecił mi dietę i mierzenie ...
Autor: evelinao
 
 
Powiększanie piersi
Dr Łątkowski w Polanicy Zdrój także wykonuje tego typu zabieg. Na stronie kliniki możesz troszeczkę więcej na ten temat poczytać, przede wszystkim o tym, jak wygląda tego typu operacja, ale także o tym, jak się ...
 
 
Zwiekszyć odporność swojego organizmu
Podaję go moim dzieciom a co jesteś zainteresowana?
 
 
forum.poradnikzdrowie.pl
  • eksperci radzą
Czy wiesz co jesz? Dowiedz się, które produkty są bogate w witaminy, mikroelementy i niezbędne składniki odżywcze. Poznaj wartości odżywcze poszczególnych produktów takich jak soja, warzywa, owoce, orkisz, zioła. Wprowadź do jadłospisu produkty zdrowej żywności. Poznaj źródło pełnowartościowego białka, węglowodanów, witamin. Dowiedz się co jesz spożywając ogólnodostępne produkty spożywcze. Sprawdź jak uniknąć spożywania gigantycznej ilości kalorii. Poznaj właściwości lecznicze ziół i innych składników codziennych posiłków. Sprawdź zawartość kalorii i składników odżywczych w poszczególnych produktach takich jak np. ziemniaki, nabiał, warzywa, owoce, ryby, mięso. Upewnij się czy na pewno wiesz co jesz.
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody MURATOR S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody MURATOR S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.