Zdrowe odżywianie

Nie jest łatwo oprzeć się łakomstwu, gdy stoły uginają się pod ciężarem przysmaków np. w święta czy podczas uroczystości rodzinnych. Ale też nie jest to niemożliwe. Oto sposoby na to, by powstrzymać nadmierny apetyt i nie obżerać się.
Dolewając mleka do herbaty, sprawiasz, że traci ona swój dobroczynny wpływ na naczynia krwionośne - twierdzą naukowcy ze szpitala Charite w Berlinie.
Teorie na temat żywienia ciągle się zmieniają. Co wczoraj wyklęte, dziś jest polecane. Trudno się w tym zorientować i zachować zdrowy rozsądek. Dlatego weryfikujemy najczęściej powtarzane prawdy i mity o zdrowym odżywianiu.
W przypadku cebuli i czosnku łakomstwo popłaca. Miłośnikom tego aromatycznego duetu łatwiej jest uniknąć co najmniej kilku nowotworów - wynika z badań przeprowadzonych we Włoszech i Szwajcarii.
Właściwe żywienie niemowląt i małych dzieci ma podstawowe znaczenie dla ich prawidłowego rozwoju fizycznego i psychicznego. Mleko matki jest bezcenne, natura nie wymyśliła doskonalszego pokarmu, jednak po ukończeniu czwartego miesiąca życia dietę dziecka należy wzbogacać o pokarmy uzupełniające.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie! Z kodem rabatowym: "wiosna" tylko 2,50 zł za 96 stron porad o zdrowiu! Dodatkowo otrzymasz dostęp do numerów archiwalnych. W nr 4/2020 „Zdrowia m.in.: poradnik alergika, choroby zakaźne pod lupą, „młody” zawał serca, mity o recyklingu.

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 4/2020