Diety i żywienie

Awokado to owoc, który bardzo łatwo zjeść, a w dodatku posiada wiele właściwości leczniczych i wartości odżywczych. Awokado dzięki zawartości kwasu oleinowego obniża poziom cholesterolu, a zawarty w nim potas reguluje ciśnienie krwi. Ale uwaga - awokado jest najkaloryczniejszym z owoców. Jak jeść awokado? Jak przygotować awokado, żeby nie ściemniało po obraniu ze skórki? Czy pestka z awokado jest trująca? Czy można ją jeść?
Biały mak nie cieszy się dużą popularnością ze względu na niższą dostępność. A szkoda, bo mak biały, podobnie jak mak niebieski zawiera cenne składniki odżywcze i jego spożywanie jest korzystne dla zdrowia. Poznaj właściwości białego maku i dowiedz się, jak można go przygotowywać i gdzie go kupić.
Bisfenol A to związek wykorzystywany do produkcji tworzyw sztucznych. Najpowszechniej występuje w produktach z plastiku wykonanego z poliwęglanów, papierze termicznym do drukarek fiskalnych i jako powłoka wewnątrz puszek. BPA ma budowę zbliżoną do żeńskiego hormonu płciowego – estrogenu, dlatego może oddziaływać na funkcjonowanie układu hormonalnego. Według wiarygodnych badań naukowych bisfenol A działa niekorzystnie na wiele aspektów zdrowotnych.
Chrom to pierwiastek, który przyspiesza spalanie tłuszczów i hamuje wilczy apetyt, dlatego tabletki na odchudzanie z chromem cieszą się dużą popularnością. Poza tym chrom czuwa nad poziomem cholesterolu, łagodzi bóle głowy, uspokaja – warto więc dbać, by go nam nie zabrakło. Sprawdź, jakie jeszcze właściwości ma chrom, jakie znalazł zastosowanie, jakie są objawy niedoboru i nadmiaru chromu i najlepsze źródła w żywności.
Jakich produktów nie należy ze sobą łączyć? Biały ser, ryby, warzywa to zdrowe składniki, które powinny się znaleźć w każdej diecie. Jednak w połączeniu z pewnymi produktami, również bogatymi w substancje odżywcze, mogą stać się bezwartościowe albo, co gorsza, szkodliwe. Poznaj niekorzystne połączenia potraw, których lepiej unikać.
Podroby są dziś w Polsce rzadziej spożywane i uważane za produkty niższej jakości. Niektórzy nie jedli ich wcale. A szkoda, bo podroby zawierają ogromne ilości składników odżywczych i są źródłem pełnowartościowego białka, spożywane raz w tygodniu wzbogacą dietę w cenne witaminy i składniki mineralne oraz będą ciekawym urozmaiceniem.
Dieta niskosodowa jest dietą o ograniczonej ilości sodu, a w praktyce - ograniczającą sól dodawaną do posiłków oraz gotowe produkty zawierające sól. Poznaj najważniejsze zasady diety niskosodowej i wypróbuj przykładowy jadłospis!
Smalec ma wysoką wartość kaloryczną, jest źródłem tłuszczu, nasyconych kwasów tłuszczowych, cholesterolu, dlatego powinny go unikać osoby z chorobami serca, nadwagą, otyłością oraz hipercholesterolemią. Jednak smalec nieuwodorniony w porównaniu do utwardzanych tłuszczy roślinnych nie zawiera kwasów tłuszczowych „trans”, charakteryzuje się także niższą zawartością nasyconych kwasów tłuszczowych i cholesterolu oraz wyższą zawartością nienasyconych kwasów tłuszczowych niż masło.
Brokuły posiadają wyjątkowe właściwości zdrowotne. Między innymi chronią przed rakiem, wrzodami żołądka, anemią, a także korzystnie wpływają na funkcjonowanie wzroku i regulują poziom cukru we krwi, co jest szczególnie ważne dla cukrzyków. Wszystko dzięki zawartości witamin, składników mineralnych i sulforafanu - silnego przeciwutleniacza. Sprawdź, jakie właściwości odżywcze i zdrowotne posiadają brokuły.
Czy dieta wegetariańska i wegańska jest odpowiednia dla seniora? Wegetarianizm i weganizm należą do zdrowych sposobów odżywiania, aczkolwiek restrykcyjnych i wymagających bardzo dużej świadomości potrzeb swojego organizmu. Czy eliminacja produktów zwierzęcych z diety seniora może mieć negatywny wpływ na jego zdrowie?
Kawa bezkofeinowa to właściwie kawa odkofeinowana. Nie jest wolna od kofeiny, jednak zawartość tej substancji w kawie bezkofeinowej jest 10-20 razy niższa niż w kawie naturalnej mielonej - jest pozbawiona kofeiny w co najmniej 97%. Przeczytak, czy kawa bezkofeinowa jest zdrowa i dowiedz się, jak powstaje!
Magnez usprawnia pracę szarych komórek i pomaga zapobiegać chorobom serca. Niedobór magnezu daje objawy, które bywają mylące. Byle drobiazg wyprowadza cię z równowagi, źle śpisz i czasem łapią cię skurcze? A może uskarżasz się na drganie powiek i ciągłe zmęczenie? Zanim zaczniesz biegać po lekarzach, zacznij od uzupełnienia magnezu. Jakie są jego najlepsze źródła?

Diety - kompendium wiedzy o dietach, wszystko na temat diet. Diety w chorobie i diety odchudzające, przemiana materii, kalorie. Zdrowe żywienie, zdrowa dieta, zdrowa żywność, skuteczna dieta. Popularne diety: dieta dukana, dieta kapuściana, dieta owsiana, dieta oczyszczająca, dieta kopenhaska, dieta 1000 kalorii, dieta cambridge, dieta 1200 kalorii. Dieta - za i przeciw. Diety, które wspomagają leczenie chorób przewlekłych. Zasady żywienia dla osób, które planują zrzucić zbędne kilogramy. Dowiedz się jak szybko schudnąć, jak uniknąć efektu jojo, jak utrzymać wagę. Diety dla każdego. Produkty dietetyczne, nawyki żywieniowe, produkty niskokaloryczne. Dowiedz się jak schudnąć, jak zrzucić zbędne kilogramy.

NOWY NUMER

W numerze 12/2019 "Zdrowia" wszystko o fizjoterapii, operacja "przez dziurkę", leczenie raka trzustki, kim jest asystent zdrowienia, zielone biuro, antyrakowe menu, idealna koloryzacja. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 12/2019