Zdrowe odżywianie

To niezwykły owoc o dużej zawartości tłuszczu. Można nim np. smarować pieczywo. Będzie tak samo smaczne, jak z masłem, ale zdrowsze, bo kwasy tłuszczowe obecne w awokado chronią serce. Sprawdź, jakie właściwości ma awokado i jak je jeść.
Zła wiadomość dla fanów hot dogów. Naukowcy z University of Michigan odkryli, że zjedzenie jednego hot doga może skrócić twoje życie nawet o 36 minut.
W ciągu dnia możemy zjeść określoną ilość jedzenia, w tym także składników odżywczych. Aby mądrze zarządzać budżetem kalorii, należy spożywać pokarmy, które zawierają ich jak najwięcej. Sprawdź, jakie produkty są najbardziej bogate w składniki odżywcze.
Wybór przekąsek może być trudny dla osób zmagających się z cukrzycą. Najważniejsze, by dostarczać do organizmu produktów bogatych w błonnik, białko i zdrowe tłuszcze. Te składniki pomogą utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi. Warto wybierać takie przekąski, które dostarczą organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Oto 20 przekąsek dla cukrzyków.
Trójglicerydy to rodzaj tłuszczu znajdującego się we krwi. Pełnią one ważną rolę w organizmie. Choć są ważnym źródłem energii dla organizmu, zbyt duża ilość trójglicerydów we krwi może zwiększać ryzyko chorób serca. Poznaj 9 naturalnych sposobów na obniżenie poziomu trójglicerydów we krwi.
Przetworzona żywność to każdy produkt, który został poddany obróbce termicznej - ugotowany, przesmażony, zamrożony, zapasteryzowany oraz zapakowany. Wysokoprzetworzona żywność jest jednak szkodliwa dla naszego zdrowia. Dlaczego? Jak zdrowo się odżywiać i nie korzystać z gotowej żywności wysokoprzetworzonej? Oto 10 prostych sposobów!
Ostropest plamisty (łac. Silybum marianum) to roślina, która chroni wątrobę przed szkodliwym działaniem alkoholu i łagodzi stany zapalne na tle cukrzycowym. Jest stosowana także w leczeniu WZW typu A, B i C czy choroby alkoholowej. Mogą po nią sięgnąć także kobiety zmagające się z endometriozą i przedłużonym miesiączkowaniem. Jakie jeszcze właściwości lecznicze ma ostropest plamisty?
Chociaż nie zastąpią leków, to jednak są istotnym wsparciem i bardzo ważnym elementem leczenia nadciśnienia, gdyż - za sprawą zawartych w nich składników - mogą pomagać skutecznie obniżyć ciśnienie tętnicze. Większość z nich na pewno masz w kuchni, resztę bez trudu kupisz w sklepie spożywczym.
Nawłoć pospolita (Solidago virgaurea) jest też określana jako mimoza, złotnik, złota rózga, złota dziewica, głowienka czerwona. Nawłoć pospolita należy do gatunku rośliny wieloletniej z rodziny astrowatych. Bywa traktowana jako chwast, a tymczasem w medycynie ludowej była stosowana jako remedium na wiele schorzeń. Nawłoć rośnie na terenie całej Polski i to w kilku odmianach. Poznaj właściwości i zastosowanie nawłoci pospolitej.
Elektrolity są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Ich niedobór może doprowadzić do zaburzeń rytmu serca, omdlenia i drżenia ciała. Sprawdź, jaka jest prawidłowa wartość elektrolitów w ciele i jak uzupełnić niedobór elektrolitów w organizmie.
Piramida zdrowego żywienia to graficzne przedstawienie zasad zdrowego odżywiania. To ogólna idea, jak komponować swój jadłospis, aby postępować z korzyścią dla zdrowia. Poznaj 10 ogólnych zasad związanych z piramidą zdrowego żywienia, które razem stanowią punkt wyjścia do planowania prawidłowego żywienia!
Probiotyki, czyli tzw. dobre bakterie, mają potwierdzone licznymi badaniami właściwości lecznicze - ich działanie wspomaga m.in. leczenie biegunek, alergii, atopii, chorób zapalnych jelit i wątroby, wzmacniają odporność organizmu. Probiotyki występują naturalnie w niektórych produktach spożywczych oraz są dostępne jako suplementy diety. Aby szczep bakterii został uznany za probiotyczny, musi spełniać szereg wymagań.

Zasady żywienia, informacje na temat zasad zdrowego odżywiania, przepisy, przepisy kulinarne, zasady zdrowego żywienia, diety lecznicze, zasady żywieniowe, dieta lecznicza, żywienie, zdrowa żywność, tabela kalorii, anemia, zdrowe diety, zdrowe jedzenie Co jeść żeby schudnąć? Jak jeść? Kiedy jeść? Ile jeść? Co z czym łączyć? Produkty, które służą zdrowiu i dobremu samopoczuciu. Informacje o składnikach odżywczych (białka, węglowodany, tłuszcze, woda, minerały, witaminy). Pomocne kalkulatory żywieniowe, indeksy glikemiczne, tabele kalorii, diety. Porady i przepisy na zdrowe dania. Poznaj zasady żywienia i zmień złe nawyki żywieniowe. Dowiedz się jak odżywiać się zdrowo.