Zdrowe odżywianie

Przyczyną nagłej ochoty na czekoladę, solone orzeszki, lody z bitą śmietaną czy krwawy stek nie zawsze jest łakomstwo lub głód: niekiedy to właśnie w ten sposób organizm sygnalizuje niedobór ważnych składników odżywczych lub informuje o tym, że coś nam dolega. O czym może świadczyć chęć na coś kwaśnego, słonego lub słodkiego?
Codziennie czy kilka razy w tygodniu? Z dodatkami czy bez? Rano czy po południu? Jak się okazuje, podczas jedzenia owoców wszystko ma znaczenie: ilość, rodzaj, a nawet pora dnia. Jak więc jeść owoce, by w pełni skorzystać z ich dobrodziejstw?
Codziennie czy kilka razy w tygodniu? Z dodatkami czy bez? Rano czy po południu? Jak się okazuje, podczas jedzenia owoców wszystko ma znaczenie: ilość, rodzaj, a nawet pora dnia. Jak więc jeść owoce, by w pełni skorzystać z ich dobrodziejstw?
Kwasy omega-3 pomagają zapobiec chorobom, zachować młodość i poprawić nastrój. Dzięki odpowiedniej dawce kwasów tłuszczowych omega-3 unikniesz np. zwyrodnienia plamki żółtej, choroby Alzheimera, alergii czy chorób serca. Kwasy omega-3 są niezbędne zwłaszcza kobietom w ciąży i małym dzieciom. Sprawdź, jakie właściwości mają kwasy omega-3.
Prawie 40 proc. osób w wieku powyżej 65 lat ma problemy z pamięcią. Mają one różne nasilenie i zwykle nie są objawem choroby, lecz naturalnego procesu starzenia się. Często powodują jednak niepokój i brak pewności siebie u osoby, która ich doświadcza.

Materiał sponsorowany

Czym jest cukier dodany? To cukier, o istnieniu którego nie masz pojęcia. Znajduje się w składzie wielu produktów spożywczych, podnosi ich kaloryczność i szkodzi twojemu zdrowiu. Pozbądź się go, a od razu zobaczysz zmiany!
Zdrowie zaczyna się na talerzu. Coraz więcej osób jest świadomych tego, że prawidłowe odżywianie to nie tylko podstawa pięknego wyglądu i zgrabnej sylwetki, ale przede wszystkim zdrowia, dobrego samopoczucia i odporności. To co wkładamy do ust każdego dnia, jest nie tylko źródłem kalorii, ale przede wszystkim źródłem substancji mających wpływ na miliony procesów zachodzących w organizmie.

Materiał sponsorowany

Zdrowie zaczyna się na talerzu. Coraz więcej osób jest świadomych tego, że prawidłowe odżywianie to nie tylko podstawa pięknego wyglądu i zgrabnej sylwetki, ale przede wszystkim zdrowia, dobrego samopoczucia i odporności. To co wkładamy do ust każdego dnia, jest nie tylko źródłem kalorii, ale przede wszystkim źródłem substancji mających wpływ na miliony procesów zachodzących w organizmie.

Materiał sponsorowany

W sklepach jest mnóstwo słodzików reklamowanych jako zdrowe zamienniki białego cukru. Które z nich są warte polecenia? Które słodziki nadają się dla diabetyków, a od których cukrzycy i odchudzający się powinni trzymać się z daleka? Zobacz przegląd zdrowych substancji słodzących.
Koronawirusy reagują na ciepło, ale czy na zimno? Naukowcy są zgodni, że wirus musiałby być baaaardzo długo zamrożony, żeby nie przetrwać.
Czarny czosnek to bez wątpienia hit - jest naturalnym antybiotykiem, zaliczamy go do żywności superfood. Czarny czosnek zawiera bardzo dużo witamin i minerałów oraz nie powoduje przykrego zapachu z ust!
Domowa kwarantanna, której się teraz poddajemy dobrowolnie, lub z zalecenia służb medyczno-sanitarnych, aby zminimalizować ryzyko zarażenia koronawirusem siebie lub innych, to nie tylko czas izolacji od ludzi. To okres, kiedy zmienia się radykalnie nasz tryb życia, a więc i codzienne zwyczaje żywieniowe. Ta zmiana sposobu odżywiania może doprowadzić nas do niedoborów żywieniowych, problemów gastrycznych a także nadwagi i otyłości. Jakich zasad żywieniowych powinniśmy przestrzegać, aby podczas kwarantanny jeść zdrowo?

Zasady żywienia, informacje na temat zasad zdrowego odżywiania, przepisy, przepisy kulinarne, zasady zdrowego żywienia, diety lecznicze, zasady żywieniowe, dieta lecznicza, żywienie, zdrowa żywność, tabela kalorii, anemia, zdrowe diety, zdrowe jedzenie Co jeść żeby schudnąć? Jak jeść? Kiedy jeść? Ile jeść? Co z czym łączyć? Produkty, które służą zdrowiu i dobremu samopoczuciu. Informacje o składnikach odżywczych (białka, węglowodany, tłuszcze, woda, minerały, witaminy). Pomocne kalkulatory żywieniowe, indeksy glikemiczne, tabele kalorii, diety. Porady i przepisy na zdrowe dania. Poznaj zasady żywienia i zmień złe nawyki żywieniowe. Dowiedz się jak odżywiać się zdrowo.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020