Zdrowe odżywianie

Kwasy omega-3 pomagają zapobiec chorobom, zachować młodość i poprawić nastrój. Dzięki odpowiedniej dawce kwasów tłuszczowych omega-3 unikniesz np. zwyrodnienia plamki żółtej, choroby Alzheimera, alergii czy chorób serca. Kwasy omega-3 są niezbędne zwłaszcza kobietom w ciąży i małym dzieciom. Sprawdź, jakie właściwości mają kwasy omega-3.
Czym jest cukier dodany? To cukier, o istnieniu którego nie masz pojęcia. Znajduje się w składzie wielu produktów spożywczych, podnosi ich kaloryczność i szkodzi twojemu zdrowiu. Pozbądź się go, a od razu zobaczysz zmiany!
Zdrowie zaczyna się na talerzu. Coraz więcej osób jest świadomych tego, że prawidłowe odżywianie to nie tylko podstawa pięknego wyglądu i zgrabnej sylwetki, ale przede wszystkim zdrowia, dobrego samopoczucia i odporności. To co wkładamy do ust każdego dnia, jest nie tylko źródłem kalorii, ale przede wszystkim źródłem substancji mających wpływ na miliony procesów zachodzących w organizmie.

Materiał sponsorowany

Zdrowie zaczyna się na talerzu. Coraz więcej osób jest świadomych tego, że prawidłowe odżywianie to nie tylko podstawa pięknego wyglądu i zgrabnej sylwetki, ale przede wszystkim zdrowia, dobrego samopoczucia i odporności. To co wkładamy do ust każdego dnia, jest nie tylko źródłem kalorii, ale przede wszystkim źródłem substancji mających wpływ na miliony procesów zachodzących w organizmie.

Materiał sponsorowany

W sklepach jest mnóstwo słodzików reklamowanych jako zdrowe zamienniki białego cukru. Które z nich są warte polecenia? Które słodziki nadają się dla diabetyków, a od których cukrzycy i odchudzający się powinni trzymać się z daleka? Zobacz przegląd zdrowych substancji słodzących.
Koronawirusy reagują na ciepło, ale czy na zimno? Naukowcy są zgodni, że wirus musiałby być baaaardzo długo zamrożony, żeby nie przetrwać.
Czarny czosnek to bez wątpienia hit - jest naturalnym antybiotykiem, zaliczamy go do żywności superfood. Czarny czosnek zawiera bardzo dużo witamin i minerałów oraz nie powoduje przykrego zapachu z ust!
Domowa kwarantanna, której się teraz poddajemy dobrowolnie, lub z zalecenia służb medyczno-sanitarnych, aby zminimalizować ryzyko zarażenia koronawirusem siebie lub innych, to nie tylko czas izolacji od ludzi. To okres, kiedy zmienia się radykalnie nasz tryb życia, a więc i codzienne zwyczaje żywieniowe. Ta zmiana sposobu odżywiania może doprowadzić nas do niedoborów żywieniowych, problemów gastrycznych a także nadwagi i otyłości. Jakich zasad żywieniowych powinniśmy przestrzegać, aby podczas kwarantanny jeść zdrowo?
Napar z imbiru działa rozgrzewająco na cały organizm, wykazuje także działanie antybakteryjne, przeciwpierwotniakowe, przeciwpasożytnicze i przeciwwirusowe. W medycynie ludowej napar z imbiru od wieków wykorzystywany był jako środek łagodzący mdłości i działający przyciwwymiotnie. Co ciekawe napar z imbiru zaparzyć można zarówno ze świeżego kłącza imbiru, jak również ze sproszkowanego imbiru sprzedawanego jako przyprawa.
A co by Pani o mnie pomyślała, gdybym teraz wzięła łyżkę, nabrała zupy z mojego talerza, a potem wpakowała ją Pani do ust? I jeszcze zagarnęła resztki tej zupy z Pani buzi, żeby Pani wszystko „ładnie zjadła”. No, śmiało! Że jestem nieźle trzepnięta, prawda? No widzi Pani – a my, dorośli, „takie rzeczy” robimy własnym dzieciom!
Polifenole są chemicznymi związkami organicznymi, które naturalnie występują w roślinach. Duża część z nich wykazuje działanie silnie przeciwutleniające. Właściwość ta sprawia, że jedzenie warzyw i owoców zawierających wysokie stężenie polifenoli zmniejsza ryzyko chorób układu krwionośnego oraz nowotworów. Wyniki wielu badań wykazały, iż żywność bogata w te bioaktywne związki, odgrywa ważną rolę w profilaktyce chorób cywilizacyjnych.
Lista szkodliwych (lub nie) substancji dodawanych do jedzenia w celu przedłużenia terminu przydatności lub polepszenia smaku czy zapachu jest bardzo długa. Warto znać niektóre oznaczenia i starać się ich wystrzegać. Niektóre, mniej popularne lub mniej szkodliwe, zawsze można na szybko sprawdzić. Jednak pewne podstawy trzeba znać, przede wszystkim po to, żeby wiedzieć, czego nie kupować!

Zasady żywienia, informacje na temat zasad zdrowego odżywiania, przepisy, przepisy kulinarne, zasady zdrowego żywienia, diety lecznicze, zasady żywieniowe, dieta lecznicza, żywienie, zdrowa żywność, tabela kalorii, anemia, zdrowe diety, zdrowe jedzenie Co jeść żeby schudnąć? Jak jeść? Kiedy jeść? Ile jeść? Co z czym łączyć? Produkty, które służą zdrowiu i dobremu samopoczuciu. Informacje o składnikach odżywczych (białka, węglowodany, tłuszcze, woda, minerały, witaminy). Pomocne kalkulatory żywieniowe, indeksy glikemiczne, tabele kalorii, diety. Porady i przepisy na zdrowe dania. Poznaj zasady żywienia i zmień złe nawyki żywieniowe. Dowiedz się jak odżywiać się zdrowo.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020