Zdrowe odżywianie

Zwykle słyszymy, że dostarczamy naszemu organizmowi zbyt mało płynów, bo może to prowadzić do odwodnienia. Ale równie niebezpieczne jest wypicie zbyt dużej ilości wody, które może skończyć się nawet śmiercią. Taki stan nazywamy fachowo przewodnieniem hipotonicznym.
Codziennie czy kilka razy w tygodniu? Z dodatkami czy bez? Rano czy po południu? Jak się okazuje, podczas jedzenia owoców wszystko ma znaczenie: ilość, rodzaj, a nawet pora dnia. Jak więc jeść owoce, by w pełni skorzystać z ich dobrodziejstw?
Codziennie czy kilka razy w tygodniu? Z dodatkami czy bez? Rano czy po południu? Jak się okazuje, podczas jedzenia owoców wszystko ma znaczenie: ilość, rodzaj, a nawet pora dnia. Jak więc jeść owoce, by w pełni skorzystać z ich dobrodziejstw?
Kwasy omega-3 pomagają zapobiec chorobom, zachować młodość i poprawić nastrój. Dzięki odpowiedniej dawce kwasów tłuszczowych omega-3 unikniesz np. zwyrodnienia plamki żółtej, choroby Alzheimera, alergii czy chorób serca. Kwasy omega-3 są niezbędne zwłaszcza kobietom w ciąży i małym dzieciom. Sprawdź, jakie właściwości mają kwasy omega-3.
Prawie 40 proc. osób w wieku powyżej 65 lat ma problemy z pamięcią. Mają one różne nasilenie i zwykle nie są objawem choroby, lecz naturalnego procesu starzenia się. Często powodują jednak niepokój i brak pewności siebie u osoby, która ich doświadcza.

Materiał sponsorowany

Czym jest cukier dodany? To cukier, o istnieniu którego nie masz pojęcia. Znajduje się w składzie wielu produktów spożywczych, podnosi ich kaloryczność i szkodzi twojemu zdrowiu. Pozbądź się go, a od razu zobaczysz zmiany!
W sklepach jest mnóstwo słodzików reklamowanych jako zdrowe zamienniki białego cukru. Które z nich są warte polecenia? Które słodziki nadają się dla diabetyków, a od których cukrzycy i odchudzający się powinni trzymać się z daleka? Zobacz przegląd zdrowych substancji słodzących.
Koronawirusy reagują na ciepło, ale czy na zimno? Naukowcy są zgodni, że wirus musiałby być baaaardzo długo zamrożony, żeby nie przetrwać.
Czarny czosnek to bez wątpienia hit - jest naturalnym antybiotykiem, zaliczamy go do żywności superfood. Czarny czosnek zawiera bardzo dużo witamin i minerałów oraz nie powoduje przykrego zapachu z ust!
Domowa kwarantanna, której się teraz poddajemy dobrowolnie, lub z zalecenia służb medyczno-sanitarnych, aby zminimalizować ryzyko zarażenia koronawirusem siebie lub innych, to nie tylko czas izolacji od ludzi. To okres, kiedy zmienia się radykalnie nasz tryb życia, a więc i codzienne zwyczaje żywieniowe. Ta zmiana sposobu odżywiania może doprowadzić nas do niedoborów żywieniowych, problemów gastrycznych a także nadwagi i otyłości. Jakich zasad żywieniowych powinniśmy przestrzegać, aby podczas kwarantanny jeść zdrowo?
Napar z imbiru działa rozgrzewająco na cały organizm, wykazuje także działanie antybakteryjne, przeciwpierwotniakowe, przeciwpasożytnicze i przeciwwirusowe. W medycynie ludowej napar z imbiru od wieków wykorzystywany był jako środek łagodzący mdłości i działający przyciwwymiotnie. Co ciekawe napar z imbiru zaparzyć można zarówno ze świeżego kłącza imbiru, jak również ze sproszkowanego imbiru sprzedawanego jako przyprawa.
A co by Pani o mnie pomyślała, gdybym teraz wzięła łyżkę, nabrała zupy z mojego talerza, a potem wpakowała ją Pani do ust? I jeszcze zagarnęła resztki tej zupy z Pani buzi, żeby Pani wszystko „ładnie zjadła”. No, śmiało! Że jestem nieźle trzepnięta, prawda? No widzi Pani – a my, dorośli, „takie rzeczy” robimy własnym dzieciom!