Dieta trzech minerałów bogata w chrom, cynk i magnez

2014-04-01 12:17 miesięcznik Zdrowie

Dieta trzech minerałów składa się z produktów o dużej zawartości cynku, chromu i magnezu. Wpływa bardzo korzystnie na procesy przemiany materii. Jest zdrowa i zrównoważona. Pomaga utrzymać właściwy poziom cukru oraz cholesterolu we krwi. Ponadto, a może przede wszystkim dieta ta pozwala schudnąć 2-3 kilogramy w ciągu tygodnia.

Dieta trzech minerałów to dieta odchudzająca, która pozwala skutecznie schudnąć. Liczba kalorii w tej diecie nie może przekraczać 1200. Dania są bogate w chrom, cynk i magnez wpływające na gospodarkę tłuszczową w organizmie. Chrom przyspiesza rozkładanie tłuszczu, reguluje ilość glukozy we krwi. Cynk uczestniczy w przemianie białek, tłuszczów i węglowodanów, usprawnia przemianę materii. Magnez pomaga w spalaniu węglowodanów i tłuszczów.

Dieta trzech minerałów: produkty zakazane

słodycze, mocna kawa i herbata, produkty z dużą zawartością tłuszczu.

Dieat trzech minerałów: produkty wskazane

  • produkty bogate w chrom: pieczywo razowe, jaja, wątróbka, ryby, drób, zielony groszek, owoce,
  • produkty bogate w cynk: kasza gryczana, pieczywo razowe, ser żółty, orzechy, ziarna słonecznika, warzywa strączkowe,
  • produkty bogate w magnez: pieczywo razowe, ryż razowy, kasza gryczana, otręby, kakao, owoce morza.

Komu można polecić dietę trzech minerałów

Dietę można polecić wszystkim, którym zależy na rozsądnym odchudzaniu. Dobrze zrobi mającym problemy z utrzymaniem prawidłowego poziomu cukru i cholesterolu we krwi oraz osobom z kiepską przemianą materii.

Zalety diety trzech minerałów:

Dobra dla zdrowia. Warto ją stosować, nawet jeśli nie chcemy się odchudzać - wtedy nie ograniczamy kalorii do 1200 dziennie. Chrom, cynk i magnez to pierwiastki potrzebne w diecie nawet szczupłych osób. Jest bardzo urozmaicona i tania.

Wady diety trzech minerałów:

Podczas układania menu trzeba zwracać uwagę i na kaloryczność produktów, i na to, czy zawierają choćby jeden z trzech pierwiastków. Dla niecierpliwych może się to okazać dość kłopotliwe.

materiał partnera
Cynk - niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu

Cynk odgrywa bardzo ważną rolę w organizmie człowieka. Uczestniczy w metabolizmie komórkowym – pierwiastek ten jest niezbędny do działania ponad 300 enzymów. Ponadto bierze udział w syntezie białek, gojeniu się ran, syntezie DNA i podziałach komórkowych. Wspiera utrzymanie prawidłowego poziomu glukozy we krwi, uczestniczy w tworzeniu insuliny oraz zwiększa wrażliwość na insulinę. Wpływa także na obniżenie poziomu cholesterolu, odczuwanie smaku i zapachu oraz prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego.

Zdarza się jednak, że w organizmie dochodzi do niedoboru cynku. Jeśli zależy nam na zwalczeniu objawów niedoboru cynku, to należy sięgnąć po lek mający za zadanie leczenie niedoboru, którego nie udało się wyrównać zwykłym odżywianiem. Przykładem jest Zinkorot® - lek dostępny bez recepty zawierający cynk w formie organicznej. Zinkorot® to jedyny lek w Polsce, który zawiera organiczną postać orotonianu cynku1. Pamiętaj, czas ma znaczenie! Zarówno w przypadku odporności, czy problemach z prawidłowym działaniem insuliny.

1. dane Iqvia, 10.2020
Ważne

Krok po kroku

  • jadasz 4 posiłki dziennie: 2 śniadania, obiad i kolację
  • jesz produkty bogate w chrom (drożdże, groszek, drób i jaja, owoce, pieczywo pełnoziarniste), cynk (kaszę gryczaną, warzywa strączkowe, ser żółty, orzechy), magnez (owoce morza, migdały, pestki dyni, otręby, ryż brązowy).

Przykładowe menu w diecie trzech minerałów:

  • śniadanie: szklanka muesli z kubkiem jogurtu naturalnego bez cukru, 2 łyżkami ziaren słonecznika i 2 łyżeczkami miodu, szklanka herbaty bez cukru
  • II śniadanie: kromka chleba pełnoziarnistego z plasterkiem chudej wędliny drobiowej, pomidor
  • obiad: 100 g schabu usmażonego z posiekaną połówką cebuli na łyżeczce oleju roślinnego, 3 łyżki makaronu razowego, surówka z 3 łyżek selera wymieszanych z 2 posiekanymi orzechami włoskimi
  • kolacja: kromka chleba żytniego z posiekaną rzeżuchą, gotowana parówka drobiowa, surówka z pomidora, 3 liście kapusty pekińskiej, łyżki kukurydzy konserwowej z sosem z łyżeczki oliwy i soku z cytryny

Nazwa produktu leczniczego: Zinkorot®, 25 mg Zn2+, tabletki. Dawka i postać farmaceutyczna:

1 tabletka zawiera 25 mg cynku (Zn2+) w postaci cynku orotonianu dwuwodnego (Zinci orotas

dihydricus). Wskazania do zastosowania: Leczenie niedoboru cynku, jeśli nie da się go wyrównać

zwykłym odżywianiem. Przeciwskazania: Nadwrażliwość na substancję czynną lub na

którąkolwiek substancję pomocniczą. Podmiot odpowiedzialny posiadający pozwolenie na dopuszczenie do obrotu: Wörwag Pharma GmbH & Co. KG Calwer Str.7; 71034 Böblingen Niemcy.

Informacja Medyczna: Woerwag Pharma Polska Sp. z o.o. ul. Dziekońskiego 1, 00-728 Warszawa,

tel. 22 863 72 81, fax 22 877 13 70. Kategoria dostępności: lek wydawany bez recepty.

Przed użyciem zapoznaj się z ulotką, która zawiera wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowanie oraz informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE
Nika
|

Zgadzam się. Jak takie menu można nazywać zdrową dietą. Parówka, mięso smażone i to na oleju roślinnym. Chyba ci blogerzy, piszący takie "newsy" nie mają nawet podstawowej wiedzy dot. zdrowego odżywiania. Smażyć to można, ale na oleju kokosowym tylko i wyłacznie i tez najlepiej na nierafin. lub ew. na smalcu jak nasze babcie. A z diety najlepiej całkowicie wyeliminować mięso i wędliny, nabiał (nic nie warty, a wapń z mleka się w ogóle nie wchłania tylko osiada na ściankach krwinek jako złogi i może prowadzić do zatorów żylnych) i chlebek (szkodliwy gluten). Poczytać sobie powinni trochę na temat swinek, kur czy bydła faszerowanego hormonami wzrostu (czysta chemia), szczepionkami (zawierającymi metale ciężkie, m.in. rtęć czy aluminium) i antybiotykami. A potem z takim mięskiem te całe syfy trafiają do ludzkiego organizmu. No a potem u nas w środku śmietnik. Zdrowa dieta to wyłącznie warzywa i owoce + kasza jaglana i gryczana, ew. ryż brązowy lub paraboiled i kasza orkiszowa. A w warzywach jest więcej wartości odżywczych niż w niejednym takim syfiastym mięsku! A wit.B12 zastąpić wystarczy suplementem dla wegan np. B12 500mg lub 1000mg. No i sól kuchenną zamienić koniecznie na sól himalajską różową, bo sól morska to już też może być skażona od toksyn w morzach. Nie trzeba studiów, żeby tą wiedzę zdobyć. Wystarczy czytać.

gość
|

Przeciwnie, białko zwierzęce to bardzo dobry pomysł. Nie dość, że jest w najlepiej przyswajanej formie to często występuje w towarzystwie tłuszczów zwierzęcych niezbędnych do produkcji testosteronu.

srul
|

białko zwierzęce w odżywianiu , to bardzo zły pomysł !

B.
|

Parowka? Ten syf? Hmmmm....

magda
|

ja za bardzo nie lubie serów, mleka, twarogów itp

wiec bedzie ciezkoo...
moze ktos podac jakis inny przykąłdowy zestaw sniadanie albo kolacja?
z gory dzieki :)