Dieta truskawkowa - czy można schudnąć, jedząc truskawki?

2018-06-07 15:57
DIETA TRUSKAWKOWA - czy można schudnąć, jedząc truskawki?
Autor: Thinkstockphotos.com

Dieta truskawkowa to jednoskładnikowa dieta odchudzająca. Truskawki mają niewiele kalorii i są bogatym źródłem kwasu foliowego, który wspomaga pracę naszego mózgu, oraz przeciwutleniaczy, które chronią nas przed nowotworami. Sprawdź, jak ułożyć dietę truskawkową, by szybko i zdrowo schudnąć.

Czy dieta truskawkowa to dobry pomysł na odchudzanie? Truskawki są niskokaloryczne - mają tylko 28 kcal w 100 g, czyli 280 kcal w kilogramie. W 90 proc. składają się z wody, mogą je więc jadać osoby dbające o linię. Zawierają też dużo błonnika, który reguluje proces trawienia, pomagając schudnąć. Jednak jest też pewna pułapka: truskawki pobudzają apetyt, do tego najlepiej smakują z dodatkiem śmietany lub jogurtu i cukru, a to już spora liczba kalorii...

Dieta truskawkowa - zasady

Dieta truskawkowa opiera się na dominacji tylko jednego składnika, co niesie za sobą ryzyko niedostarczenia organizmowi odpowiedniej ilości składników odżywczych. W związku z tym dietę truskawkową stosujemy tylko przez ok. 4 dni. Jeśli dobrze ułożymy nasze menu, możemy schudnąć nawet 2 kg.

Tego nie rób

Truskawki są niskokaloryczne, jednak jeśli połączysz je ze śmietaną kremówką i cukrem, oprócz bomby witaminowej zafundujesz sobie bombę kaloryczną. Pół opakowania (100 g) śmietany 18-procentowej to ok. 185 kcal, a 36-procentowej aż 350 kcal. Lepiej więc zastąp ją śmietanką 12-procentową lub jogurtem greckim (ok. 135 kcal/100 g), a jeszcze lepiej jogurtem naturalnym 2% (60 kcal) lub maślanką (45 kcal). Nie posypuj truskawek cukrem - jedna łyżeczka cukru to prawie 25 kcal!

Truskawki - co warto o nich wiedzieć?

Jakie składniki odżywcze dostarcza dieta truskawkowa?

Truskawki są uważane za bombę witaminową, która uzupełnia wszelkie niedobory witamin i minerałów w naszym organizmie. Jednak dieta oparta tylko na truskawkach nie jest zdrowa i bardzo szybko może doprowadzić do niewłaściwych procesów w naszym organizmie. Z kolei truskawki będące dodatkiem do innych, pełnowartościowych produktów, z pewnością korzystnie wpłyną na nasze zdrowie. Truskawki zawierają bowiem:

  • kwas foliowy, który wspomaga pracę i rozwój mózgu,
  • witaminę C, która zwiększa odporność i wspomaga wchłanianie żelaza; 120 g świeżych truskawek pokrywa dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę,
  • potas, który pomaga organizmowi utrzymać właściwą kondycję mięśni i odpowiedni poziom elektrolitów w organizmie,
  • witaminę K, która uszczelnia naczynia krwionośne,
  • witaminy B-5 ​​i B-6, które poprawiają koncentrację i zapobiegają zawrotom głowy,
  • magnez i wapń, które odkwaszają nasz organizm,
  • przeciwutleniacze, które spowalniają proces starzenia.

Efekty diety truskawkowej

  • oczyszczenie organizmu z toksyn,
  • usprawnienie perystaltyki jelit,
  • wzmocnienie układu odpornościowego,
  • efekt odmłodzonej skóry,
  • poprawa kondycji włosów.

Dieta truskawkowa - śniadanie

Wymieszaj pół szklanki truskawek z jogurtem i płatkami owsianymi. Możesz sobie pozwolić także na dietetyczny omlet z otrąb pszennych z dodatkiem truskawek.

Dieta truskawkowa - obiad

Po dietetycznym śniadaniu możesz sobie pozwolić na zupę truskawkową z makaronem. Do tradycyjnego duetu, np. piersi z kurczaka i ryżu, możesz dodać surówkę z truskawek, parmezanu, mozzarelli i garścią bazylii.

Dieta truskawkowa - kolacja

Na kolację możesz przygotować orzeźwiający koktajl truskawkowy z dodatkiem miodu i syropu z agawy.

Jak zdrowo schudnąć - rady psychodietetyka

Każdy z nas marzy o szczupłej i zgrabnej sylwetce. Jednak nie wszystkie sposoby na odchudzanie są dobre dla naszego zdrowia. W jaki sposób mądrze i zdrowo się odchudzać? Posłuchajcie naszego eksperta - psychodietetyka i coacha zdrowia Elżbiety Lange.

Jak zdrowo schudnąć - rady psychodietetyka
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.