W kuchni

Galaretki, dżemy, konfitury, marynaty... Można to wszystko kupić, ale po co? Przetwory zrobione własnoręcznie są smaczniejsze i zachowują więcej witamin, bo przygotowujemy je ze świeżych owoców i warzyw, ponadto sami decydujemy o smaku i ilości przypraw dodawanych do kiszonek, marynat, konfitur czy dżemów.
Ratafia, zwana też sezonówką, jest królową wśród nalewek, gdyż robi się ją od wiosny do wczesnej jesieni, dodając po kolei owoce sezonowe zgodnie z procesem ich dojrzewania. Dzięki temu ratafia wyróżnia się mnóstwem smaków i aromatów, które zależą od naszych indywidualnych preferencji. Co ważne, jej smak może być za każdym razem inny. Zobacz, jak zrobić ratafię.
Wiele produktów spożywczych, które na co dzień goszczą w naszej kuchni i są wyrzucane do śmieci, możemy wykorzystać, dając im szansę na drugie życie. Maseczki, polerka do butów - to tylko kilka pomysłów na... skórkę od banana, która zwykle ląduje w koszu na śmieci. Gdy następnym razem będziesz jeść banana, nie wyrzucaj skórki, tylko ją wykorzystaj. Sprawdź 8 zastosowań skórki od banana.
Idąc na bazar lub kupując warzywa czy owoce na ulicznych straganach należy pamiętać o kilku zasadach. Po pierwsze, jeśli panuje wysoka temperatura na zewnątrz - lepiej zastanowić się nad zakupem. Dlaczego?
Sposoby na muszki owocówki sprawdzą się przede wszystkim w kuchni, ponieważ to właśnie tam najczęściej można spotkać te dokuczliwe owady. Muszki owocówki pojawiają się znikąd i natychmiast kolonizują praktycznie wszystko, co spotkają na swojej drodze - owoce, warzywa, otwarte słoiki z dżemem czy szklanki z sokiem lub piwem. Przeczytaj albo posłuchaj, jak usunąć muszki owocówki z kuchni.
W ostatnich miesiącach wiele rodzin musiało zweryfikować swoje wydatki. Radzimy, jak racjonalnie wykorzystać uszczuplony budżet na żywność – tak, by zapełnić koszyk produktów żywnościowych za rozsądną cenę, a jednocześnie nie marnować jedzenia.
Jeśli musisz ograniczyć budżet na żywność, mimo to możesz jadać do syta, a przy tym smacznie i zdrowo. Poznaj sposoby na oszczędne gotowanie.
Któż z nas nie lubi posiedzieć wieczorem w ogrodzie przy zachęcająco skwierczącym grillu? Zanim jednak zaprosisz przyjaciół na grillowanie i rozpalisz ogień, zadbaj o to, by potrawy z rusztu były zdrowe. Poznaj zasady grillowania.
Naturalne barwniki do jajek na Wielkanoc są zdrowsze, nie zmieniają bowiem smaku jajka i pomagają uniknąć ewentualnej alergii. Jakie składniki wykorzystać, aby naturalnie zabarwić wielkanocne jajka i zamienić je w śliczne pisanki, we wszystkich kolorach tęczy?
Słyszymy ciągle, że tłuszczu trzeba unikać. To nieścisłe. Potrzebujemy go jak wszystkich innych składników pokarmowych. Musimy tylko pamiętać, że pewne tłuszcze mogą nam szkodzić, a inne wręcz ratują zdrowie. Dobry tłuszcz to taki, który zawiera kwasy tłuszczowe nienasycone (NNKT), wzmacniające odporność organizmu.
Rozgrzewające herbaty uprzyjemnią zimowe i jesienne wieczory, pomogą przy pierwszych objawach przeziębienia i poprawią odporność. Herbatę rozgrzewającą możesz kupić w sklepie lub zrobić samodzielnie z różnych gatunków herbaty, korzennych przypraw, ziół i suszonych owoców. Oto przepisy na rozgrzewające herbatki nie tylko z imbirem czy malinami.

Porady przydatne w kuchni - gotowanie, smażenie, zdrowe jedzenie, przyrządzanie posiłków. Znajdziesz tu wskazówki przydatne w kuchni, które pozwolą ci przygotować zdrowy posiłek. Zobacz, które artykuły spożywcze są przydatne w kuchni, jaki tłuszcz jest najzdrowszy, jakie pieczywo wybrać, jakie są właściwości antynowotworowe ziół. Praktyczne porady na temat gotowania w kuchence mikrofalowej, dowiedz się jak gotować w mikrofali. Poznaj zioła przydatne w kuchni: rozmaryn, kurkuma, bazylia, czosnek, mięta, kolędra, imbir. Dowiedz się jakie przyprawy wzbogacą smak potraw. Porady i wskazówki przydatne w kuchni, które ułatwią ci gotowanie i sprawią, że stanie się ono twoją pasją.