W kuchni

Ratafia, zwana też sezonówką, jest królową wśród nalewek, gdyż robi się ją od wiosny do wczesnej jesieni, dodając po kolei owoce sezonowe zgodnie z procesem ich dojrzewania. Dzięki temu ratafia wyróżnia się mnóstwem smaków i aromatów, które zależą od naszych indywidualnych preferencji. Co ważne, jej smak może być za każdym razem inny. Zobacz, jak zrobić ratafię.
Wiele produktów spożywczych, które na co dzień goszczą w naszej kuchni i są wyrzucane do śmieci, możemy wykorzystać, dając im szansę na drugie życie. Maseczki, polerka do butów - to tylko kilka pomysłów na... skórkę od banana, która zwykle ląduje w koszu na śmieci. Gdy następnym razem będziesz jeść banana, nie wyrzucaj skórki, tylko ją wykorzystaj. Sprawdź 8 zastosowań skórki od banana.
Idąc na bazar lub kupując warzywa czy owoce na ulicznych straganach należy pamiętać o kilku zasadach. Po pierwsze, jeśli panuje wysoka temperatura na zewnątrz - lepiej zastanowić się nad zakupem. Dlaczego?
Sposoby na muszki owocówki sprawdzą się przede wszystkim w kuchni, ponieważ to właśnie tam najczęściej można spotkać te dokuczliwe owady. Muszki owocówki pojawiają się znikąd i natychmiast kolonizują praktycznie wszystko, co spotkają na swojej drodze - owoce, warzywa, otwarte słoiki z dżemem czy szklanki z sokiem lub piwem. Przeczytaj albo posłuchaj, jak usunąć muszki owocówki z kuchni.
W ostatnich miesiącach wiele rodzin musiało zweryfikować swoje wydatki. Radzimy, jak racjonalnie wykorzystać uszczuplony budżet na żywność – tak, by zapełnić koszyk produktów żywnościowych za rozsądną cenę, a jednocześnie nie marnować jedzenia.
Jeśli musisz ograniczyć budżet na żywność, mimo to możesz jadać do syta, a przy tym smacznie i zdrowo. Poznaj sposoby na oszczędne gotowanie.
Któż z nas nie lubi posiedzieć wieczorem w ogrodzie przy zachęcająco skwierczącym grillu? Zanim jednak zaprosisz przyjaciół na grillowanie i rozpalisz ogień, zadbaj o to, by potrawy z rusztu były zdrowe. Poznaj zasady grillowania.
Naturalne barwniki do jajek na Wielkanoc są zdrowsze, nie zmieniają bowiem smaku jajka i pomagają uniknąć ewentualnej alergii. Jakie składniki wykorzystać, aby naturalnie zabarwić wielkanocne jajka i zamienić je w śliczne pisanki, we wszystkich kolorach tęczy?
Słyszymy ciągle, że tłuszczu trzeba unikać. To nieścisłe. Potrzebujemy go jak wszystkich innych składników pokarmowych. Musimy tylko pamiętać, że pewne tłuszcze mogą nam szkodzić, a inne wręcz ratują zdrowie. Dobry tłuszcz to taki, który zawiera kwasy tłuszczowe nienasycone (NNKT), wzmacniające odporność organizmu.
Rozgrzewające herbaty uprzyjemnią zimowe i jesienne wieczory, pomogą przy pierwszych objawach przeziębienia i poprawią odporność. Herbatę rozgrzewającą możesz kupić w sklepie lub zrobić samodzielnie z różnych gatunków herbaty, korzennych przypraw, ziół i suszonych owoców. Oto przepisy na rozgrzewające herbatki nie tylko z imbirem czy malinami.
Kutia to potrawa wigilijna, którą najczęściej przygotowuje się na bazie pszenicy, choć niektórzy przygotowują ją bez pszenicy, np. na bazie kaszy jaglanej. Kutia jest godna polecenia nie tylko jako tradycyjna polska potrawa, ale też dlatego, że zawiera niezwykle korzystną dla zdrowia kompozycję witamin i minerałów. Sprawdź, jakie wartości odżywcze ma kutia i ile ma kalorii.
Teflon to tworzywo, o którym mówi się głównie w kontekście jej szkodliwości. Podobno podgrzewana powłoka z tego materiału wydziela trujące opary, a zarysowana patelnia teflonowa jest rakotwórcza. Tymczasem codzienne użytkowanie teflonu jest całkowicie bezpieczne. Jak to możliwe? Sprawdź, jakie zastosowanie znalazł teflon i kiedy może być naprawdę szkodliwy dla zdrowia.