Dieta jajeczna – błyskawiczna dieta bazująca na 6 jajkach dziennie

2020-01-22 13:15

Dieta jajeczna to prawdziwa torpeda. Efekty widać już po kilku dniach. Całość opracowali amerykańscy dietetycy z kliniki Mayo, w ramach planu zwalczania otyłości.

Istnieje kilka wersji diety jajecznej, jednak bazę stanowią jaja, które są głównym źródłem białka. Należy je spożywać gotowane na twardo, 3 razy dziennie – na śniadanie, obiad i kolację.

Zdaniem dietetyków kurze jajka to skarbnica substancji odżywczych, witamin i minerałów. Są niskokaloryczne (ok. 70 kcal) i zawierają pełnowartościowe białka, które są całkowicie przyswajane przez nasz organizm. Proteiny te przyspieszają metabolizm, a co za tym idzie – spalanie tłuszczów. Warto też pamiętać, iż jedno żółtko zawiera spore ilości witaminy A, B1, B12, D, ryboflawiny oraz kwasu foliowego.

Dieta jajeczna: węglowodany to podstawa

Dieta oparta wyłącznie na białku i tłuszczach spowodowałaby kłopoty z przemianą materii, zmęczenie i zły nastrój. Dlatego tak ważne są odpowiednio dobrane węglowodany. Do diety dorzucamy więc warzywa i owoce, które mają dodatkowy wpływ na pobudzenie przemiany materii. Ponadto są niskokaloryczne i stanowią idealne źródło cennego błonnika, który oprócz poprawy perystaltyki jelit, hamuje uczucie głodu.

Dieta jajeczna: ile jajek dziennie?

W diecie jajecznej zaleca się spożywanie do 6 jaj dziennie, gotowanych na twardo przez nie dłużej niż 10 minut. Cały cykl odchudzania powinien trwać nie krócej niż dwa tygodnie i być restrykcyjnie przestrzegany.

Dodatkowo powinniśmy wypijać do 3 litrów wody mineralnej lub zielonej herbaty dziennie, bowiem wspomaga to wypłukiwanie z organizmu toksyn i produktów przemiany materii. Raz na kilka dni wolno nam ugotować rybę lub pierś z kurczaka.

Pierwsze efekty widać już po kilku dniach – w zależności od predyspozycji organizmu można zrzucić nawet do pięciu kilogramów. Warto jednak pamiętać, iż powrót po kilku tygodniach stosowania diety jajecznej do normalnego jedzenia, może spowodować efekt jojo.

Oblicz swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne

Dieta jajeczna: wady diety jajecznej

Oprócz niewątpliwej utraty wagi, dieta jajeczna może mieć jednak skutki uboczne. Niektóre z osób stosujących tę dietę, skarżyły się na bóle głowy, omdlenia, poczucie rozbicia czy kłopoty z metabolizmem. Powodem jest zbyt mała ilość kalorii, którą dostarczamy naszemu organizmowi, przez co zmuszony jest on do korzystania z zapasów energii czyli wzmożonego spalania tkanki tłuszczowej.

Pamiętajmy też, że żółtko zawiera sporo cholesterolu, co może prowadzić do rozwoju miażdżycy. Zanim więc zdecydujemy się na dietę jajeczną, skonsultujmy ją z naszym lekarzem lub dietetykiem, zwłaszcza jeśli mamy kłopoty z układem krążenia.

Poznaj też inne metody przyspieszania metabolizmu [#TOWIDEO]

Przykładowy jadłospis diety jajecznej
  • Śniadanie: 2 jajka na twardo, 3 mandarynki lub banan
  • Obiad: 2 jajka, sałatka selerowa lub marchewka z groszkiem
  • Kolacja: 2 jajka, owoc (pomarańcza, jabłko, mandarynka, gruszka itp.), filet z ryby lub pierś z kurczaka (raz w tygodniu)
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.