Dieta na cellulit. Skuteczna dieta antycellulitowa. Co jeść, by pozbyć się cellulitu?

2014-03-03 7:24 Monika Majewska

Dieta na cellulit jest smaczna i skuteczna. Dietetycy przekonują, że w trakcie stosowania diety antycellulitowej wcale nie musisz rezygnować ze wszystkich smakołyków. Sprawdź, co jeść, by pozbyć się cellulitu.

Dieta antycellulitowa - poznaj wroga

Cellulit to przerośnięta tkanka tłuszczowa, która powstała w wyniku nieprawidłowego krążenia krwi i złego przepływu limfy. Zbędny tłuszczyk, zamiast zostać usunięty z organizmu, zostaje spłaszczony i, nie mając innego wyjścia, kieruje się ku górze, tworząc na naszej skórze nieestetyczne wgłębienia i grudki.

Jak pozbyć się cellulitu [WIDEO]

Cellulit - dieta 1400 kalorii pogromcą cellulitu

U kobiet z nadwagą pomarańczowa skórka wygląda znacznie gorzej niż u szczupłych pań. Wszystkiemu jest winny nadmiar tkanki tłuszczowej. W takiej sytuacji najlepiej zastosować dietę 1400 kalorii, dzięki której w ciągu tygodnia możesz stracić 0,25 cm w obwodzie uda. Aby przyśpieszyć spalanie tkanki tłuszczowej, należy zwiększyć spożycie sprzężonego kwasu linolowego (CLA), który skutecznie poprawia metabolizm.

Dieta na cellulit - woda na pierwszym miejscu

Usuwanie nadmiaru płynów z komórek tłuszczowych znacząco zmniejsza widoczność cellulitu. W związku z tym z codziennej diety należy wyeliminować sól, która zatrzymuje wodę w organizmie i sprzyja powstawaniu opuchlizny. Ponadto w jadłospisie powinny dominować produkty moczopędne, takie jak żurawina, arbuz, seler, koper, pietruszka i szparagi. Kobiety walczące z cellulitem powinny pić tylko niegazowaną wodę mineralną, napoje dietetyczne i herbaty ziołowe. Jeśli twój organizm nie radzi sobie z usuwaniem zbędnych płynów i toksyn z organizmu, codziennie pij jedną filiżankę naparu z mniszka lekarskiego lub herbaty z kopru.

Dieta antycellulitowa, czyli klin klinem

Klin klinem. Tę zasadę można zastosować także w walce z cellulitem, ponieważ tłuszczyk w postaci skórki pomarańczowej można zwalczać nienasyconymi kwasami tłuszczowymi omega-3, omega-6 i omega-9. Te zdrowe tłuszcze nawilżają i wygładzają skórę, ponieważ dzięki nim płyny pozostają w komórkach skóry, a nie w komórkach tłuszczowych, co skutecznie zapobiega tworzeniu się nieestetycznych fałdek. W związku z tym orzechy, nasiona, oliwki i tłuste ryby są ważnymi elementami antycellulitowej diety.

Dieta antycellulitowa - dieta antyestrogenowa

Dieta antycellulitowa powinna być bogata w naturalne fitoestrogeny (estrogeny roślinne), które równoważą poziom estrogenów. Te damskie hormony są bowiem intensywnie zaangażowane w proces powstawania cellulitu, ponieważ uruchamiają produkcję komórek tłuszczowych i zatrzymują płyny w organizmie. Dlatego w codziennej diecie nie powinno zabraknąć siemienia lnianego, które zawiera modulatory hormonów - lignany, obniżające poziom estrogenów. Estrogeny roślinne zawierają także brokuły, kalafior, kapusta i brukselka.

Witamina B

Witaminy z grupy B są odpowiedzialne za przemianę materii oraz za proces przyswajania przez organizm składników odżywczych, także tych odpowiedzialnych za redukcję cellulitu. Brak witaminy B w organizmie może doprowadzić do zmniejszenia absorpcji tych dobroczynnych składników, dlatego należy regularnie spożywać jajka, drożdże i kiełki zbóż.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 11/2019 "Zdrowia": padaczka odczarowana, dla kogo przeszczep nerki, e-papieros - nowa plaga, cera wolna od przebarwień, porażka źródłem sukcesu, lunchbox wegetarianina. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 11/2019
KOMENTARZE
Hania
|

poleci ktoś jakiś krem na cellulit?