Co jesz

Jem, chociaż nie jestem głodna. Nie ma chyba osoby, której to się nie przydarzyło. Obecnie jedzenie ma tak wiele znaczeń i ról, że traktowanie go jedynie jako źródła energii do przetrwania jest praktycznie niemożliwe. Dowiedz się, co to jest głód emocjonalny, jak go rozpoznawać i z jakich powodów najczęściej jesz, chociaż nie jesteś głodna.
L-teanina jest stosunkowo nową substancją dla nauki i medycyny Zachodu. Nie należy jej mylić z teiną, choć obie znajdują się w liściach herbaty. Badania nad jej aktywnością wyjaśniają niektóre, zagadkowe dotychczas działania herbaty. L-teanina działa przede wszystkim na układ nerwowy. Jest najbardziej znana z działania relaksacyjnego i wzmacniającego zdolności uczenia się. Na co jeszcze pomaga L-teanina? W jakich dawkach należy ją stosować? Czy wystarcza picie herbaty? I czy L-teanina na pewno jest bezpieczna?
Jarzębina nierozerwalnie kojarzy się z okresem jesiennym. Nie bez powodu należy do grupy roślin ozdobnych - jej owoce mają piękny, pomarańczowy odcień, dlatego tak chętnie są wykorzystywane przez dzieci jako materiał na ozdoby. Oto 7 ciekawostek o jarzębinie, o których nie mialeś pojęcia!
Siedzuń sosnowy z wyglądu wcale grzyba nie przypomina. Nie jest szczególnie popularny, a jeśli już grzybiarze natkną się na niego w trakcie wędrówki po lesie, to często go omijają - dlatego wcale nie tak rzadko osiąga olbrzymie rozmiary i wagę kilku kilogramów. Warto jednak wiedzieć, że grzyb ten nie tylko ma niezwykły smak, ale też potwierdzone naukowo właściwości prozdrowotne. Jak wygląda siedzuń sosnowy i do czego można go wykorzystać?
Czy imbir może szkodzić? Tego pytania raczej nie zadaje sobie nikt, kto często pije herbatkę z imbiru lub dodaje do potraw świeży, starty imbir. Tymczasem imbir - choć jest bardzo zdrowy, a jego spożywanie w dowolnej formie daje szereg korzyści - może również szkodzić. Jakie są skutki uboczne stosowania imbiru? Kto powinien z niego zrezygnować?
Każdy z nas wie, że nabiał jest pełnowartościowym źródłem białka i wapnia. Niesie za sobą wiele korzyści zdrowotnych. Co warto wiedzieć jeszcze na jego temat? Sprawdź!
Suplementy nie sprawią, że insulinooporność zniknie - mogą jednak wspomagać właściwe wydzielanie insuliny lub obniżyć poziom glukozy we krwi, a także łagodzić niektóre objawy związane z insulinoopornością, takie jak mgła mózgowa, znużenie, problemy z koncentracją lub brak energii. Co warto suplementować przy insulinooporności? Które suplementy mają udowodnione działanie i mogą pomóc?
Dojrzały wiek sam w sobie nie jest powodem, by przyjmować suplementy. Jednak niektórym osobom i w niektórych sytuacjach suplementacja może dawać nieocenione korzyści – zwłaszcza, jeśli trudno jest utrzymać zbilansowaną dietę lub istnieje ryzyko niedoborów ze względu na przyjmowane leki. Kiedy warto sięgać po suplementy i które szczególnie zalecane są seniorom?
Zespół naukowców z University of Southampton wziął pod lupę strategie supermarketów, których celem jest zachęcenie konsumentów do wyboru niezdrowej żywności. Sklepy stosują szereg zabiegów, które realnie przekładają się na decyzje zakupowe klientów. Jak nie dać się nabrać?
Parszywa (brudna) dwunastka to lista najbardziej skażonych pestycydami warzyw i owoców, publikowana co roku przez amerykańską organizację EWG. Budzi ona nie lada sensację, jednak okazuje się, że ranking nie jest przygotowany rzetelnie i powinniśmy do niego podchodzić sceptycznie.
Łosoś jest bardzo znaną i lubianą przez konsumentów rybą. Na polskim rynku występują: łosoś bałtycki, łosoś pacyficzny oraz łosoś norweski pochodzący z hodowli. Sprawdź, jakimi walorami zdrowotnymi wyróżnia się łosoś i który z dostępnych produktów jest najzdrowszy. Dowiedz się również, jak przygotować łososia i poznaj przygotowany przez nas przepis!
Kukurydza to obok pszenicy i ryżu najpopularniejsza roślina uprawna świata. Jeden jej "kłos" może ważyć 40 dag. Kukurydza była podstawowym pożywieniem Inków, Azteków i Majów. Dziś jada się ją głównie w postaci płatków, kasz, mąki kukurydzianej. Wszyscy znają popcorn, a popularnością zaczyna cieszyć się też olej kukurydziany. Kukurydza bogata jest w witaminy i składniki mineralne, jest też źródłem kwasów OMEGA-3.