Co jesz

Siemię lniane to malutkie nasionka lnu, których właściwości zdrowotne i wartości odżywcze powinny docenić zwłaszcza osoby mające dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego. Siemię lniane, również zmielone, ma także wiele innych zastosowań zdrowotnych, m.in. chroni przed rakiem piersi i obniża poziom cholesterolu we krwi. Przeczytaj albo posłuchaj, jakie jeszcze właściwości ma siemię lniane. Jak pić i stosować siemię lniane?
Pomidory warto jeść przede wszystkim dlatego, że zawierają likopen. To organiczny związek chemiczny o działaniu przeciwutleniającym. Jedzenie pomidorów wyraźnie zmniejsza ryzyko zawału serca, poprawia trawienie, wzmacnia odporność, a także chroni przed szkodliwym wpływem słońca! Dlaczego jeszcze warto jeść pomidory?
Masło to skondensowany tłuszcz mleczny, który otrzymuje się ze śmietany mleka krowiego. Masło sprzedawane w Polsce dzieli się na cztery grupy: ekstra, delikatesowe, wyborowe i stołowe. To produkt w pełni naturalny, ale nie wszyscy mogą je jeść. Jakie wartości odżywcze ma masło? Ile ma kalorii i jaki skład? Czy masło jest zdrowe?
Czy słodziki są niezdrowe? Czy aspartam jest szkodliwy? Czy słodzik zamiast cukru to dobry wybór? Substancje słodzące budzą wiele kontrowersji, jednak znaczna część z nich wynika wyłączanie z niewiedzy. Wszystkie dopuszczone do sprzedaży substancje słodzące są uznane przez najważniejsze organizacje zajmujące się żywnością, a dodatkowo są cały czas monitowane i testowane.

Materiał sponsorowany

Rakotwórcza żywność istnieje? Z badań naukowych wynika, że alkohol, mięso czerwone, nadmiar białka i tłuszczu, zwłaszcza zwierzęcego zwiększają ryzyko zachorowania na nowotwory. Rakotwórczo działa też dieta bogata w produkty solone, cukry i wysokoprzetworzone węglowodany. Sprawdź, czego nie jeść (a przynajmniej ograniczyć), żeby nie zachorować na raka.
Kasza gryczana, jęczmienna, manna czy jaglana... Mnóstwo gatunków kasz, a wszystkie zawierają cenne minerały, witaminy i błonnik. I choć stare porzekadło mówi, że od kaszy człowiek zdrów, trzeba wiedzieć, jaki rodzaj wybrać, bo niektóre kasze mogą nam zaszkodzić.
Sól to najpopularniejsza przyprawa na świecie. I choć jest niezbędna w kuchni, w ostatnich latach coraz więcej osób zadaje sobie pytanie: czy sól jest zdrowa? A naukowcy ostrzegają, że nadmiar soli w diecie może powodować nadciśnienie, zwiększać ryzyko chorób sercowo-naczyniowych. Jakie są rodzaje soli i jej właściwości, czy lepsza dla zdrowia będzie sól himalajska, sól kłodawska, sól morska czy sól kamienna? Ile powinno się solić, by sobie nie zaszkodzić?
Popularność diety bezglutenowej rośnie. Na rynku pojawia się coraz więcej produktów niezawierających glutenu. Na sklepowych półkach oprócz powszechnie znanych makaronów ryżowych można znaleźć także makarony strączkowe o różnych grubościach i kształtach. Jakie są ich największe zalety i jakie dania można z nich przyrządzić?

Materiał sponsorowany

Smalec gęsi to tłuszcz, który znalazł zastosowanie nie tylko w kuchni. Powszechnie uważa się, że smalec gęsi jest zdrowy - stosuje się go jako środek na kaszel, zapalenie oskrzeli, a nawet na twarz, na zmarszczki. Podobno ma tez inne właściwości zdrowotne - obniża poziom cholesterolu. Czy smalec z gęsi jest zdrowy? Gdzie kupić gęsi smalec i jaka jest jego cena?
Kupienie prawdziwego miodu staje się coraz trudniejsze, bo nawet pszczelarze w niewielkich pasiekach mieszają prawdziwy miód ze sztucznym. Kiedy nie mamy pewności z jakiego źródła pochodzi kupowany przez nas miód, to umiejętność sprawdzenia jego jakości może okazać się bardzo przydatna.
Jarmuż to warzywo, którego wartości odżywcze i właściwości zdrowotne były doceniane już w starożytności. Jednak w Polsce wciąż służy bardziej do ozdabiania półmisków niż do jedzenia. To ogromny błąd, ponieważ jarmuż zapobiega wielu groźnym chorobom, takim jak nowotwory i choroby serca. Sprawdź, jak przyrządzać jarmuż - wypróbuj nasze przepisy.

Czy wiesz co jesz? Dowiedz się, które produkty są bogate w witaminy, mikroelementy i niezbędne składniki odżywcze. Poznaj wartości odżywcze poszczególnych produktów takich jak soja, warzywa, owoce, orkisz, zioła. Wprowadź do jadłospisu produkty zdrowej żywności. Poznaj źródło pełnowartościowego białka, węglowodanów, witamin. Dowiedz się co jesz spożywając ogólnodostępne produkty spożywcze. Sprawdź jak uniknąć spożywania gigantycznej ilości kalorii. Poznaj właściwości lecznicze ziół i innych składników codziennych posiłków. Sprawdź zawartość kalorii i składników odżywczych w poszczególnych produktach takich jak np. ziemniaki, nabiał, warzywa, owoce, ryby, mięso. Upewnij się czy na pewno wiesz co jesz.

NOWY NUMER

W numerze 3/2020 "Zdrowia": odchudzanie według typu sylwetki, chorobę poznasz po zapachu, ból można leczyć, życie ze schizofrenią, siarka w pielęgnacji urody, jak przechowywać żywność. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 3/2020