Co jesz

Bylica boże drzewko to stosunkowo mało u nas znane zioło o właściwościach wzmacniających cały organizm. Napar z bylicy bożego drzewka sprawdzi się przy problemach z trawieniem i przepływem żółci. Zioło to było znane już w starożytności. Z jego leczniczych właściwości korzystały też chętnie nasze babki, dziś niestety mało kto o nim słyszał.
Gołąbek zielonawy to jeden z najsmaczniejszych grzybów występujących w polskich lasach. Co ciekawe, gołąbek zielonawy można spożywać również na surowo. Trzeba jednak bardzo uważać, ponieważ grzyb ten łatwo pomylić z trującym muchomorem sromotnikowym - taka pomyłka może nas kosztować życie.
Opieńka miodowa to bardzo ciekawy gatunek grzyba. Z jednej strony jest pożądany przez smakoszy i ceniony jako jadalny gatunek grzyba, a z drugiej strony jest szkodnikiem, którego obawiają się leśnicy i właściciele sadów. Powoduje bowiem masowe obumieranie drzew.
Kiszone buraki nie są tak znane i popularne jak chociażby kiszona kapusta czy kiszone ogórki. Jednak ze względu na swoje właściwości odżywcze i prozdrowotne kiszone buraki powinny na stałe trafić do menu. W jaki sposób ukisić buraki, do czego można je wykorzystać i dlaczego warto jeść je jak najczęściej?
Ostrokrzew kolczasty jest piękną rośliną ozdobną, która wielu z nas kojarzy się z Bożym Narodzeniem. Nie każdy jednak wie, że ostrokrzew kolczasty ma też bogate właściwości lecznicze. Jest naszym sprzymierzeńcem w walce z objawami przeziębienia, zapalenia oskrzeli, reumatyzmu, a nawet ospy wietrznej.
Zakwas z buraków, nazywany również kiszonym barszczem, można kupić w sklepie, ale najlepiej przygotować go w domu. Warto - gdyż jak każda kiszonka zakwas z buraków ma znakomite właściwości prozdrowotne. To bomba witaminowo-mineralna, świetne źródło łatwo przyswajalnego żelaza i probiotyków. Trudno znaleźć drugi napój, który tak szybko i skutecznie jak zakwas z buraków wzmacniałby organizm.
Ze wszystkich niedoborów pokarmowych najpowszechniejszy jest niedobór żelaza. Żelazo to mikroelement, co oznacza, że potrzebujemy go na co dzień niewiele, np. dorosłe kobiety – 18 mg a kobiety w ciąży – 27 mg. Żelazo jest jednak dla nas ważne, bo m.in. transportuje i magazynuje tlen w komórkach. Konsekwencją niedoboru żelaza jest niedokrwistość. Leczy się ją zależnie od przyczyny, np. utraty krwi (także podczas menstruacji), lub zaburzenia wchłaniania przy chorobach układu pokarmowego. Leczeniu niedokrwistości zawsze towarzyszy dieta bogata w produkty z dużą zawartością żelaza. Przedstawiamy 5 super warzyw, które warto jeść profilaktycznie, aby nie dopuścić do niedoborów żelaza i leczniczo przy niedokrwistości.
Kwasek cytrynowy jest organicznym związkiem chemicznym bardzo często i chętnie dodawanym do produktów spożywczych. Co ciekawe, kwasek cytrynowy można pozyskać zarówno naturalnie, jak i syntetycznie. Jakie właściwości i zastosowanie ma kwasek cytrynowy i czy nie jest szkodliwy dla naszego zdrowia?
Zdarzyło Wam się połknąć pestkę razem z owocem? Są owoce, które możemy jeść z pestkami, i takie, których pestki spożyte w dużych ilościach mogą spowodować u nas poważne zatrucie. Zobacz, które owoce możesz jeść z pestkami bez obaw. Są nie tylko jadalne, ale wręcz zdrowe!
Zsiadłe mleko bardzo łatwo przyrządzić samemu, ale pod warunkiem, że ma się odpowiednie do tego mleko. Warto jednak ponieść ten trud, bo zsiadłe mleko ma wiele zalet zdrowotnych. Jedną z najważniejszych jest, tak ważne w czasie pandemii COVID-19, naturalne wzmacnianie odporności organizmu. Jak zatem powstaje zsiadłe mleko i jak jeszcze działa na nasz organizm?
Czystek kreteński to jeden z rodzajów czystka rosnący na wybrzeżach Morza Śródziemnego i Czarnego. Ma właściwości antyseptyczne i wzmacniające układ odpornościowy. Jest też silnym oksydantem chroniącym organizm przed nowotworami i przedwczesnym starzeniem się. Jakie jeszcze działanie ma czystek kreteński?

Czy wiesz co jesz? Dowiedz się, które produkty są bogate w witaminy, mikroelementy i niezbędne składniki odżywcze. Poznaj wartości odżywcze poszczególnych produktów takich jak soja, warzywa, owoce, orkisz, zioła. Wprowadź do jadłospisu produkty zdrowej żywności. Poznaj źródło pełnowartościowego białka, węglowodanów, witamin. Dowiedz się co jesz spożywając ogólnodostępne produkty spożywcze. Sprawdź jak uniknąć spożywania gigantycznej ilości kalorii. Poznaj właściwości lecznicze ziół i innych składników codziennych posiłków. Sprawdź zawartość kalorii i składników odżywczych w poszczególnych produktach takich jak np. ziemniaki, nabiał, warzywa, owoce, ryby, mięso. Upewnij się czy na pewno wiesz co jesz.