Co jesz

Sok z kiszonej kapusty to skarbnica witamin, minerałów i probiotyków. Dlatego nie tylko wspiera odporność, ale też poprawia pracę układu pokarmowego i przyspiesza odchudzanie, a nawet ułatwia pozbycie się kaca. Na co jeszcze pomaga sok z kiszonej kapusty? Co zawiera sok z kiszonej kapusty i jakie ma właściwości zdrowotne?
Sok z kiszonych ogórków to właściwie nie sok, lecz marynata, którą zazwyczaj wylewamy. Tymczasem ten kwaśny napój to źródło cennych substancji prozdrowotnych. Jakie właściwości ma sok z kiszonych ogórków, na co pomaga, kto powinien go regularnie pić? I czy to prawda, że sok z kiszonych ogórków sprzyja odchudzaniu?
Grejpfruty mają wiele właściwości korzystnych dla zdrowia: są bogatym źródłem witamin C i beta-karotenu, dzięki czemu wzmacniają odporność organizmu. Mają zbawienny wpływ na serce, obniżając poziom cholesterolu i regulując ciśnienie. Grejpfruty są też ważnym składnikiem diet odchudzających - mają niewiele kcal i przyspieszają przemianę materii. Przeczytaj albo posłuchaj, dlaczego jeszcze warto jeść grejpfruty?
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia - to zdanie jak mantrę powtarzają dietetycy i eksperci do spraw żywienia. Czy tak jest w rzeczywistości? Czy śniadanie to najważniejszy posiłek dnia i nie powinniśmy się bez niego ruszać z domu?
Owsianka kompleksowo pokrywa zapotrzebowanie na składniki odżywcze organizmu. Sportowcy cenią owsiankę za to, że są źródłem siły, kobiety - za właściwości odchudzające i odmładzające, a lekarze korzystają z ich działania leczniczego i ochronnego. Przeczytaj albo posłuchaj, dlaczego jeszcze warto jeść owsiankę.
Dzikie rośliny jadalne można znaleźć pośród zarówno pospolitego zielska, polnych i niektórych ogrodowych kwiatów. Dzikie rośliny jadalne potrafią zamienić stół w pachnącą łąkę, a zwykłą potrawę w wykwintne danie. Mają przy tym wiele właściwości zdrowotnych. Przedstawiamy 11 dzikich roślin, które warto włączyć do codziennej diety.
Jak pić kawę, aby wykorzystać wszystkie jej pobudzające właściwości? To sztuka, w której ważne są nie tylko rodzaj kawy, czy sposób jej parzenia, ale także pora, a nawet sposób picia kawy. Podpowiadamy jak przygotować, jak i kiedy pić kawę, aby szybciej "napędzała".
Okratek australijski, znany też jako palce diabła, przywędrował do Polski już w latach 70., ale jest coraz częściej spotykany w naszym kraju. Ma bardzo oryginalny wygląd przypominający ośmiornicę, meduzę albo wspomniane diabelskie palce. Czy okratek australijski jest trujący?
Herbata z imbirem ma specyficzny smak, który nie każdemu przypadnie do gustu. Rekompensują to jej walory zdrowotne: znakomicie rozgrzewa, odtyka zatkany nos, pomaga w trakcie przeziębienia i grypy, dodaje energii – a to jeszcze nie wszystkie jej cenne właściwości. Dlaczego warto pić herbatę z imbirem i jak ją przygotować? Poznaj sprawdzone przepisy na herbatę z imbirem.
Pasternak wraca do łask przede wszystkim ze względu na swoje wartości odżywcze i wyjątkowe właściwości. Zawiera rzadkie, ale cenne związki kumarynowe poprawiające trawienie. Ma działanie moczopędne, przeciwzapalne i rozkurczające. Pasternak to bogate źródło błonnika, potasu, witaminy C i witamin z grupy B, w tym kwasu foliowego.
Żywność funkcjonalna to taka, która wpływa na poprawę jakości życia, ma dobroczynne działanie na nasze zdrowie i samopoczucie, a także obniża ryzyko wystąpienia choroby. Dzieli się na probiotyczną, prebiotyczną i wzbogaconą. Wybieraj zatem żywność, która korzystnie wpłynie na twój stan zdrowia.

Czy wiesz co jesz? Dowiedz się, które produkty są bogate w witaminy, mikroelementy i niezbędne składniki odżywcze. Poznaj wartości odżywcze poszczególnych produktów takich jak soja, warzywa, owoce, orkisz, zioła. Wprowadź do jadłospisu produkty zdrowej żywności. Poznaj źródło pełnowartościowego białka, węglowodanów, witamin. Dowiedz się co jesz spożywając ogólnodostępne produkty spożywcze. Sprawdź jak uniknąć spożywania gigantycznej ilości kalorii. Poznaj właściwości lecznicze ziół i innych składników codziennych posiłków. Sprawdź zawartość kalorii i składników odżywczych w poszczególnych produktach takich jak np. ziemniaki, nabiał, warzywa, owoce, ryby, mięso. Upewnij się czy na pewno wiesz co jesz.