Ćwiczenia

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy wzmacniają mięśnie i zapobiegają bólom pleców. Ćwiczenia kręgosłupa dzielą się na rozluźniające, rozciągające, mobilizujące i wzmacniające. Jakie ćwiczenia pomogą, gdy boli kręgosłup lędźwiowy?
Ćwiczenia na plecy obejmują przede wszystkim ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które zapewniają prostą postawę. Regularne wykonywanie ćwiczeń na plecy sprawia, że mięśnie grzbietu lekko się zarysowują, a cała sylwetka wydaje się wyższa i smuklejsza. Poznaj 10 ćwiczeń na plecy, które wykonasz w domu i na siłowni oraz gotowe plany treningowe.
Rolowanie jest jedną z najpopularniejszych metod, które przyspieszają odnowę. Dzięki superkompensacji i regeneracji, która odbywa się poza ćwiczeniami, stajemy się silniejsi. Rolowanie może również pomóc na wiele dolegliwości bólowych. Na czym ono polega i jak działa?
Ćwiczenia na bryczesy ułatwią nie tylko spalanie tłuszczu z zewnętrznych części ud, ale także ujędrnią skórę i zniwelują cellulit. Efekty treningu mogą być widoczne już po 2-3 tygodniach ćwiczeń pod warunkiem, że połączysz je z treningiem kardio i odpowiednią dietą. Zobacz przykładowy trening na pozbycie się bryczesów na udach.
Ćwiczenia z krzesłem wzmacniają mięśnie nóg, brzucha, pośladków i ramion. Specjalistyczny sprzęt do ćwiczeń ułatwia trening, ale nie jest niezastąpiony. Zobacz, jak możesz wykorzystać do ćwiczeń zwykłe krzesło.
Rozgrzewka na WF powinna składać się z ćwiczeń biegowych podnoszących tętno, ćwiczeń ogólnorozwojowych oraz takich, które zaangażują do pracy mięśnie najbardziej obciążone podczas treningu. Zobacz przykładowe zestawy ćwiczeń rozgrzewających przed bieganiem, gimnastyką, siatkówką i grą w kosza.
Intensywny trening na kacu jest mało skuteczny i może dodatkowo obciążyć i tak odwodniony już organizm. Jeśli jednak bardzo zależy ci na zachowaniu regularności treningów, powinieneś zadbać o właściwą regenerację. Sprawdź, jaki trening na kacu jest dozwolony i co zrobić, żeby szybko powrócić do formy dzień po imprezie.
Ćwiczenia na proste plecy mogą skorygować nieprawidłową postawę i zapobiec garbieniu się. Warunkiem skuteczności ćwiczeń jest ich regularne wykonywanie i zmiana szkodliwych nawyków, które sprzyjają pogłębianiu się wad postawy. Jak ćwiczyć, żeby wzmocnić i wyprostować krzywy kręgosłup?
Rozciąganie po treningu jest często pomijanym etapem. Okazuje się jednak, że regularne rozciąganie po ćwiczeniach przynosi znacznie więcej korzyści niż tylko zmniejszoną bolesność tkanek następnego dnia. Dlaczego po każdym treningu warto się rozciągać? Jakie są skutki braku rozciągania po treningu?
Choć wiele osób twierdzi, że rozgrzewka przed treninigiem nie ma większego znaczenia, statystyki są bezlitosne. Okazuje się, że przeważająca część urazów w sporcie jest wynikiem niewystarczającego rozgrzania organizmu. Dowiedz się, dlaczego warto zadbać o właściwe przygotowanie ciała do aktywności fizycznej i jak prawidłowo przeprowadzić rozgrzewkę.
Ćwiczenia na rwę kulszową to już nie tylko ratunek dla osób w podeszłym wieku. Coraz więcej osób pracujących przez wiele godzin przy biurku, zestresowanych i niewłaściwie się odżywiających, cierpi na tę przypadłość. Zastosowanie ćwiczeń na rwę kulszową pozwoli zminimalizować dotkliwy ból w dolnej części pleców i zapobiec atakom korzonków.
Superkompensacja w sporcie jest wykorzystywana w sytuacjach, gdy chcemy przygotować organizm do wzmożonego wysiłku - to stan zwiększonej wydolności organizmu. Wielu sportowców pamięta o tym i uwzględnia ten fakt w swoim planie treningowym, by uzyskać jak najlepsze wyniki, pobić własne rekordy. Przeczytaj, czym jest superkompensacja w sporcie, jak długo trwa i od czego zależy jej wystąpienie.

Skuteczne ćwiczenia odchudzające i modelujące brzuch, uda, pośladki, ramiona i plecy. Zestawy ćwiczeń na wideo i plany treningowe. Atlas ćwiczeń na wszystkie partie ciała.