Poradnik ZdrowieTrener fitnessu › Schudnąć na bieżni

Eksperci radzą

Joanna Barcikowska - ARCHIWALNE PYTANIA I ODPOWIEDZI

Instruktorka

Schudnąć na bieżni

Z zamiarem zrzucenia zbędnych kilogramów (a jest ich sporo), kupiłam bieżnię mechaniczną. Ćwiczę na niej od dwóch tygodni po 4 razy na tydzień. Obecnie ważę 85 kg i moim marzeniem jest powrót do 60 kg - mój wzrost to 164 cm, wiek 25 lat, otyłość typu jabłko. Ograniczam jedzenie - staram się jeść więcej małych posiłków, do godz. 18. Jest mi ciężko, moja motywacja jest silna, ale cały czas krążą wokół mnie myśli, że i tak nie dam rady, że osiągnięcie wymarzonej wagi jest niemożliwe. Czy jest możliwe zrzucenie 25 kg w ciągu pół roku? Jak to osiągnąć? Jak powinny wyglądać ćwiczenia na bieżni, ile czasu powinnam na niej dziennie spędzać by przyniosło to efekty?

Asiu, w życiu każdy cel jest możliwy do osiągnięcia. Wszystko zależy od mądrej drogi, jaką powinniśmy wybrać, cierpliwości i dyscypliny. Zacznijmy od tego,że zbyt szybkie zrzucenie wagi jest bardzo niekorzystne. Kończy się zwykle jeszcze szybszym powrotem do poprzedniej lub wręcz jej zwiększeniem. Twój cel powinien być więc rozłożony w dłuższym czasie niż pół roku. Teoretycznie możliwe jest zrzucanie 1 kg wagi przez tydzień bez uszczerbku na zdrowiu, ale jest to teoria, bo przecież każdy organizm jest inny i reaguje inaczej na aplikowany wysiłek fizyczny i zmiany w odżywianiu. Piszesz, że starasz się jeść w małych ilościach kilka posiłków w ciągu dnia. To bardzo dobry sposób, ale pamiętaj, aby ograniczyć białe pieczywo, ziemniaki, oczywiście ciasta i słodycze. Mięso powinnaś jeść o jak najmniejszej zawartości tłuszczu, a więć indyk, kurczak, ryby w postaci gotowanej lub grillowanej bez tłuszczu. Jedz dużą ilość warzyw gotowanych i surowych. Pij dużo, dużo wody tzn. ok 1,5 l dziennie. Na bieżni staraj się ćwiczyć 40-50 minut dziennie i przynajmniej 3-4 razy w tygodniu. Pamiętaj jednak, że najlepsze tempo do spalania tkanki tłuszczowej, to tempo umiarkowane. W zupełności wystarczy więc szybki marsz. Zaczynaj zawsze od rozgrzewki w postaci wolnego spokojnego tempa. Po mniej więcej 10 minutach możesz zacząć maszerować szybciej, kiedy zaczyna ci się zadyszka - zwolnij i znów wróć do poprzedniego tempa. Z czasem kondycja poprawi ci się na tyle, że będziesz mogła powoli wprowadzić do treningu spokojny trucht, a potem dopiero bieg, zawsze przeplatany marszem. Pod koniec treningu znów wróć do wolnego marszu przez 4-5 minut, aby uspokoić tętno. Na końcu oczywiście możesz zrobić ćwiczenia wzmacniające na brzuch i grzbiet. Asiu pamiętaj,że "co nagle , to po diable". Staraj się ułożyć swój program ćwiczeń i odżywiania w taki sposób, aby w nim wytrwać. Jeżeli przydarzą ci się jakieś potknięcia np. zjedzenie wielkiego kawałka tortu, nie zarzucaj swojej poprzedniej pracy, nie nie mów, że wszystko poszło na marne, tylko "dorzuć sobie" dodatkowe 10 minut na bieżni i idź dalej wyznaczoną przez siebie drogą do celu. Pamiętaj, że jest to droga długodystansowa, która wymaga odpowiedniego nastawienia psychicznego, systematyczności i cierpliwości. Jestem przekonana że ci się uda. Życzę powodzenia.
Szukasz odpowiedzi?
Bardzo prawdopodobne, że odpowiedź na nurtujące cię pytanie znajduje się już w naszej bazie.
Sprawdź to! W tym celu w okienku poniżej opisz hasłowo swój problem - postaraj się ograniczyć do trzech-czterech słów. Jeżeli wynik będzie negatywny - zadaj pytanie korzystając z formularza
Porady
reklama

Najpopularniejsze porady ekspertów

1.
Co ja mogę jeść, jaką dietę powinnam stosować przy chorobie refluksowej? Gastroskopia wykazała cechy przepukliny rozworu przełykowego i błonę śluzową...

Autodiagnoza - mężczyzna

badania dla panów
 
badania dla pań
A B C D E F G H I J K L Ł M N O P R S Ś T U W Z Ż
Porady – fachowe porady na temat zdrowia, porady medyczne, porady specjalistów i porady lekarzy. Znajdziesz tu porady lekarskie online na tematy dotyczące zdrowia. Dowiedz się więcej, zapytaj o objawy chorób, przyczyny, leczenie. Rzetelne porady dietetyczne, porady dietetyków, porady na temat wielu dziedzin życia. Skorzystaj z porady ekspertów. Znajdź odpowiedź i rozwiąż swoje problemy. Nie bój się pytać i zadawać pytania. Na twoje pytania czeka: stomatolog, stylistka paznokci, logopeda – pedagog, ginekolog – położnik, fizjolog żywienia, ginekolog, dietetyk, dermatolog, chirurg, chirurg naczyniowy.
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.