Odżywianie

Żele energetyczne to skoncentrowane źródło energii. W szybkim czasie dostarczają łatwo przyswajalnych węglowodanów, niezbędnych sportowcom podczas długotrwałego wysiłku. Żele energetyczne mają półpłynną konsystencję, nie obciążają układu pokarmowego, ale czy są zdrowe? Jak je stosować, by były skuteczne?
GABA, czyli kwas gamma-aminomasłowy, to suplement stosowany przez kulturystów w celu przyspiesza procesów anabolicznych i regeneracyjnych w mięśniach. Związek ten ma szereg właściwości wpływających nie tylko na budowę mięśni, ale także na układ nerwowy – m.in. ułatwia zasypianie, łagodzi objawy lękowe, rozluźnia i uspokaja. Z tego powodu należy stosować go ostrożnie i tylko w okresie wzmożonego wysiłku fizycznego. Zobacz, na czym polega działanie GABA i jak bezpiecznie dawkować ten suplement.
Naturalne spalacze tłuszczu to tanie i zdrowe produkty powszechnie występujące w naturze, które pomagają w redukcji tkanki tłuszczowej. Naturalne spalacze kosztują zdecydowanie mniej niż specyfiki produkowane przez koncerny farmaceutyczne i w przeciwieństwie do nich nie zawierają podejrzanych substancji. Sprawdź, jakie efekty zyskasz dzięki naturalnym spalaczom tłuszczu i poznaj najlepsze z nich.
Lansowany na TikToku i w mediach społecznościowych trend o spolszczonej nazwie „suche szaleństwo”, związany z przyjmowaniem odżywek białkowych przed treningiem, jest groźny dla zdrowia – ostrzegają badacze. „Suche szaleństwo” może doprowadzić nawet do ataku serca.
Są na czołowej pozycji na liście najzdrowszych pokarmów świata. Zwykła a niedoceniana owsianka to najlepszy posiłek na dzień dobry. Sprawdź, dlaczego warto jeść płatki owsiane.
To niezwykły owoc o dużej zawartości tłuszczu. Można nim np. smarować pieczywo. Będzie tak samo smaczne, jak z masłem, ale zdrowsze, bo kwasy tłuszczowe obecne w awokado chronią serce. Sprawdź, jakie właściwości ma awokado i jak je jeść.
Wspiera leczenie farmakologiczne, a przy niewielkim wzroście ciśnienia może je unormować bez leków. Rekomendowana osobom chorym na nadciśnienie, ale dobrze służy też innym, bo jest korzystna dla zdrowia
Wiesz, jak ma wyglądać dieta sportowca amatora? Nawet jeśli uprawiasz sport tylko rekreacyjnie, twój organizm potrzebuje odpowiednich materiałów budulcowych i regeneracyjnych. Aktywność fizyczna zwiększa zapotrzebowanie na kalorie i niektóre składniki odżywcze, dlatego warto nauczyć się, jak właściwie komponować dietę.
Anna Lewandowska dba o zdrowie nie tylko swoje i swojej rodziny, ale i wszystkich fanów. Właśnie zaproponowała przepis na rosół, który postawi każdego na nogi. Zobaczcie, czego się spodziewać po tym "magicznym" posiłku.
Reverse diet, czyli mówiąc po polsku odwrócona dieta, polega na tym, żeby jeść tak, aby uniknąć efektu jo-jo. Czyli ilość spożywanych kalorii jest zwiększana stopniowo. Zobaczcie, jakie są zasady Reverse diet, czyli diety odwróconej.
W walce o formę dieta jest niezwykle ważna. Niewłaściwie dobrane produkty potrafią utrudnić odchudzanie i walkę o formę. Co jeść, a czego absolutnie nie wolno? Jak dieta zmienia ciało?
Suplementy dla biegaczy stają się coraz popularniejszym& elementem wspomagania wysiłku wytrzymałościowego. Dzieje się tak, ponieważ długie i wyczerpujące treningi zakłócają homeostazę, czyli naturalną równowagę organizmu, oraz prowadzą do obciążenia psychicznego. Sprawdź, jakie preparaty stosować w celu zwiększenia efektywności treningu biegowego i czy warto po nie sięgać.

Diety dla aktywnych: dieta biegacza, dieta maratończyka, dieta fitness, dieta na basen, dieta na rower, przepisy na dania dla aktywnych. Wszystko o zdrowym odżywianiu: co jeść, żeby być fit? Suplementy diety dla uprawiających sport.