Zdrowe odchudzanie dla nastolatków [Porada eksperta]

2016-12-15 19:45 Iza Czajka

Mam 13 lat, 166 cm wzrostu i ważę 68/69 kg. Chciałabym schudnąć ze względu na złe samopoczucie i dogryzki ze strony rówieśników. Nie wiem, jak się do tego zabrać i co robić?

Jeśli ma się 13 lat, nie powinno się podejmować radykalnych kroków w postaci udziwnionych diet czy postów. Teraz jesteś w fazie intensywnego rozwoju i za chwilę będziesz szczupłą panną. Co powinnaś zrobić, to ograniczyć jedzenie słodyczy, np. tylko do jednego dnia w tygodniu. Wystrzegać się napojów gazowanych i typu cola czy soft drinków. Jeść często, niewielkie posiłki, nie wychodzić z domu bez śniadania, a w szkole jeść owoce czy jakieś napoje mleczne, kanapki czy sałatki, unikając w ten sposób jedzenia drożdżówek czy innych tuczących przekąsek. Nie bać się jeść kolacji i zjeść ją w postaci lekkiej sałatki warzywno-mięsnej, a nie ciężkich dań skrobiowych, typu naleśniki czy kopytka. Warto też pomyśleć o jakiejś aktywności dla siebie. Systematyczny ruch, który polubisz i będziesz wykonywać z pasją, da ci dużo pewności siebie i pomoże ci szybciej osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Zdrowych inspiracji kulinarnych poszukaj na Poradnikzdrowie.pl, obejrzyj tez programy Grzegorza Łopanowskiego, który uczy nastolatki zdrowo i smacznie się odżywiać.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Iza Czajka

Autorka książki "Dieta w wielkim mieście", miłośniczka biegów i maratonów.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 3/2020 "Zdrowia": odchudzanie według typu sylwetki, chorobę poznasz po zapachu, ból można leczyć, życie ze schizofrenią, siarka w pielęgnacji urody, jak przechowywać żywność. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 3/2020
KOMENTARZE