Kwas moczowy a niegojące się rany na ciele [Porada eksperta]

2015-01-09 14:55

Od wielu miesięcy mam podwyższony poziom kwasu moczowego, pomimo diety. Lekarz czekał, walcząc dietą, ale brak efektów. Równocześnie mam od maja zapalenie naczyń kapilarnych. Był szpital z powodu niegojących się owrzodzeń na prawej nodze (podudzie). Miałam doxycyklinę, drugi miesiąc biorę Metypred (4 mg). Opatrunki z maści z detreomycyną i piekąca skóra wokół. Po lekkim drapnięciu pojawia się mała wiśniowa plamka. Gojenie posuwa się beznadziejnie wolno i ciągle piecze, boli. Przyczyna jest nierozpoznana. Mam pytanie, czy kwas moczowy może wywoływać wybroczyny/rany itp.? Ja mniemam, że tak. Oczywiście, dłużej nie pozwolę się zbywać i poproszę o lek na kwas, który tak bardzo przecież wyniszcza organizm. Nie mam cukrzycy.

To pytanie raczej powinno trafić do lekarza, specjalisty reumatologa, który zna podobne przypadki jak twój i będzie mógł odpowiedzieć wyczerpująco. Również lekarz decyduje o leczeniu i wyborze odpowiedniego leku. Ja nie mam do tego żadnych uprawnień ani wiedzy. Organizm człowieka, to w dalszym ciągu przestrzeń nieodkryta i niezbadana. Oto przykład. W chorobach zapalnych jelit (czyli takich, co jelita pokryte są ranami) poleca się esencjonalne wywary, jako źródło puryn, które lecza te dziury. No, ale jak widać w twoim przypadku, nie zawsze tak jest.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Iza Czajka

Autorka książki "Dieta w wielkim mieście", miłośniczka biegów i maratonów.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE