Jak się odchudzać, żeby nie mieć obwisłej skóry?

2015-08-12 12:15 Aleksandra Żyłowska, dietetyk

Obwisła skóra to częsty problem po odchudzaniu. Najbardziej problematyczne miejsca to brzuch, uda i ramiona. Obwisła, mało napięta skóra wygląda w tych miejscach wyjątkowo nieestetycznie. Aby uniknąć problemu z elastycznością skóry, stosuj się do zasad zdrowego odchudzania i wspomagaj skórę od zewnątrz. Jak to zrobić?

Nieestetycznym pozostałościom po odchudzaniu można zapobiec, stosując kilka prostych wskazówek, odchudzając się z głową i po prostu dbając o siebie i swoje ciało. Pamiętaj, aby powyższe zasady wdrożyć, jak tylko podejmiesz decyzję o diecie redukcyjnej, aby po osiągnięciu upragnionej wagi nie borykać się z problemem obwisłej skóry.

1. Chudnij powoli!

Utrata masy ciała rzędu 0,5-1 kg tygodniowo to zdrowe tempo chudnięcia. Takie spadki wagi gwarantują, że skóra będzie miała czas się napiąć. Zmniejszające objętość komórki tłuszczowe pozostawiają sporo wolnej powierzchni pod skórą, która potrzebuje czasu, aby zaadaptować się do nowych warunków. Skóra mocno rozciągnięta, szczególnie u osób z dużą nadwagą, będzie wracała do formy dłużej. Podobnie rzecz ma się z wiekiem. Im starsza jest osoba odchudzająca się, tym mniej elastyny zawiera jej skóra i trudniej poddaje się procesom rozciągania i kurczenia. Aby zminimalizować nieestetyczne skutki utraty wagi, należy unikać diet cud gwarantujących tracenie kilku kilogramów w tydzień. W pakiecie z nimi prawie na pewno dostaniemy rozstępy lub puste fałdy brzuszne. Wybierz zatem zasady zdrowego odżywiania, które zapewniają systematyczny, a przy tym trwały spadek wagi.

2. Pamiętaj o ćwiczeniach

Odchudzanie powinno być wspomagane ćwiczeniami. Zapewni to nie tylko przyspieszenie metabolizmu i lepsze spalanie nagromadzonych zapasów tkanki tłuszczowej, ale przede wszystkim umożliwi zbudowanie gibkiej i jędrnej sylwetki. Prawie każdą partię ciała można wytrenować. Jeśli zauważysz, że jakiś obszar twojego ciała sprawia więcej problemów, skup się na nim, ale nie zapominaj o całej reszcie. Regularne ćwiczenia pobudzają krążenie, komórki są lepiej ukrwione, dotlenione i odżywione. Skóra wygląda dzięki temu dużo młodziej i jędrniej. Najlepiej połączyć ze sobą ćwiczenia aerobowe, które pomogą spalić tłuszcz, z treningiem wzmacniającym mięśnie, dzięki któremu ukształtujesz sylwetkę. Ćwiczenia wprowadź od samego początku odchudzania. Pozostawienie walki z obwisłą skórą na sam koniec nie jest dobrym rozwiązaniem – trwa dużo dłużej i wymaga więcej pracy.

>>> WIDEO: ćwiczenia na obwisłą skórę na ramionach <<<

>>> WIDEO: ćwiczenia na obwisłą skórę na udach <<<

3. Jedz dużo warzyw i owoców

Warzywa i owoce to prawdziwa kopalnia przeciwutleniaczy – związków chemicznych, które naturalnie chronią rośliny np. przed atakami grzybów i nadmiarem promieniowania UV, dla człowieka natomiast są wybawieniem w walce ze stresem oksydacyjnym. Chronią komórki przed zmianami nowotworowymi, zapobiegają licznym chorobom i spowalniają starzenie. Odchudzanie wiąże się z uwalnianiem do krwiobiegu toksyn, które do tej pory zmagazynowane były w tkance tłuszczowej. Przeciwutleniacze niwelują ich działanie. Duża ilość antyoksydantów to szybsza regeneracja komórek ciała i gwarancja lepszej kondycji skóry. Podczas odchudzania koniecznie włącz do diety warzywa i owoce bogate w witaminę C. Kwas askorbinowy jest niezbędny w produkcji kolagenu.

Kolagen to białko, które zbudowane jest z trzech łańcuchów splecionych na kształt warkocza, tzw. potrójnej helisy. Aby helisa mogła uzyskać odpowiedni kształt i strukturę, niezbędna jest witamina C. Gęsty układ włókien kolagenowych w skórze właściwej zapewnia integralność strukturalną całej skóry, a tym samym zapewnia jej elastyczność.

4. Pij wodę

Właściwe nawodnienie organizmu jest niezbędne, aby skóra była zdrowa i jędrna. Jeśli organizm nie otrzymuje odpowiednich dostaw wody, płyn ten wyciągany jest z komórek skóry i transportowany do narządów wewnętrznych, gdzie jest bardziej potrzebny. Nic nie da stosowanie kremów i balsamów od zewnątrz, jeśli ciało od środka nie będzie nawodnione. Aby skóra nie była sucha i szorstka, wypijaj codziennie około 2 litrów wody i zwiększaj tą ilość podczas upałów i intensywnych ćwiczeń fizycznych.

5. Zadbaj o masaż

W masowaniu skóry kluczowa jest sama czynność, wcierane kosmetyki mają znaczenie drugorzędne. Ich główną rolą jest nawilżenie skóry. Efekt uelastycznienia i napięcia uzyskasz poprzez regularne masaże wykonywane codziennie, najlepiej rano i wieczorem. Możesz używać do nich rękawicy z sizalu, szczotki lub rolki do masażu. Przydatne jest też delikatne szczypanie, peelingi i traktowanie problematycznych miejsc naprzemiennie zimnym i ciepłym strumieniem wody pod prysznicem. Regularne bodźce zewnętrzne pobudzają krążenie krwi, powodują lepsze dotlenienie komórek i stymulują je do pracy. Efektem jest szybsza produkcja włókien odpowiedzialnych za zdrowy wygląd skóry i jej lepsza kondycja.

>>> Na czym polega odchudzające i antycellulitowe działanie endermologii? >>>

>>> ODCHUDZANIE: profesjonalne i domowe zabiegi wyszczuplające >>>

>>> Masaż bańką chińską w domu >>>

6. Prowadź higieniczny tryb życia

Unikaj palenia papierosów i przebywania w dymie tytoniowym. Palenie, ale także wdychanie dymu, powoduje powstawanie w organizmie ogromnej ilości wolnych rodników, które odpowiedzialne są za degradację i przyspieszanie starzenia komórek. Podobnie na komórki ciała działa permanentny stres i zbyt mało snu. Opalanie się na mahoń i częste korzystanie z solarium również nie sprzyja właściwej regeneracji skóry. Podczas dłuższego przebywania na słońcu używaj kremów z filtrem ochronnym i nie dopuszczaj do powstawania oparzeń. Przestrogą powinny być też wizerunki kobiet nadmiernie korzystających z solarium, których skóra jest zwiotczała, sucha i pełna zmarszczek nieadekwatnie do wieku. Ma to związek z degradacją wewnętrznych struktur skóry przez promieniowanie UV.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 10/2019 "Zdrowia" kreatywne podejście do seksu, podstępna borelioza, nowe terapie nowotworów, komu grozi cyberchondria, leki szkodzące urodzie, probiotyki w kiszonkach. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 10/2019
KOMENTARZE
grazyna tutak
|

u mnie to dopiero plastyka powłok brzusznych pomogła, żadne kremy, balsamy, zabiegi tak na prawdę na bardzo obwisłą skórę nie pomogą. Nie ma co się łudzić, uzbierać lepiej pieniądze i tak jak ja zoperować się.

Aleksandra Clinica Cosmetologi
|

Odchudzanie to długi proces, aby uniknąć efektu rozciągniętej skóry zalecam wykonywanie regularnie masażu próżniowego - endermologii. Ta metoda wyszczuplania oraz modelowania sylwetki jest bezpieczna, naturalna i skuteczna. Działanie Endermologii LPG potwierdziły badania kliniczne. Zabieg – stosowany regularnie – nie tylko usuwa tkankę tłuszczową i cellulit, ale również zagęszcza oraz odmładza skórę.

Malinka
|

Mam 24 lata i warze 93 kg , schudłam już 12 kg ale mój cel to ok.65 kg
ale nie chce żeby mi skóra później wisiała.
Jam 5 posiłków dziennie pije 2 l wody i herbate czerwoną
Chodze codziennie 60 min z kijkami :) i robie codziennie pare ćwiczeń na jędrny brzuch piersi i pośladki , codziennie smaruje sie balsamem nawilżającym ,2 razy w tyg robie piling i codziennie zimny-ciepły naprzemian prysznic. Wspomne że mam rozstępy na brzuchu i pare na piersiach(efekt szybkiego chudnięcia i tycia) Co jeszce robić żeby później skóra niewisiała i była jedrna??????????

Kaśka
|

Ciężko nie podjadać jak ktoś lubi jeść, a ja akurat uwielbiam. Od dwóch dni biorę zieloną kawę w kapsułkach, no ale jest jeszcze za wcześnie na efekty, Ja jestem strasznie niecierpliwa, ale tu muszę się uzbroić w cierpliwość. Oby do lata się udało schudnąć przynajmniej 5-6 kg.

Eksy
|

Na mnie jeszcze niezbyt dobrze działają ziemniaki. :) a jakie suplementy brałaś?

Janks
|

Ewa, wydaje mi się, żebyś najpierw doszła do siebie po zabiegach, fizycznie, a potem zaczniesz dalej zrzucać kg, ale na pewno nie głodówką... Ćwiczenia i odpowiednia ilosc kcal/dzień w świeżych warzywach, chudym mięsie i rybach, może 1500, może 1700 plus ruch i systematycznosc, 4-5 posiłków dziennie, co 3-4 h i bez podjadania i odstępstw. Powodzenia!

ewa2
|

ja ważę 107kg waga początkowa to 117kg :( strasznie się zapuściłam, jeszcze 2lata temu ważyłam 90kg! zaczęłam się odchudzać idietą kapuścianą zżuciłam do 110 i dowiedziałem zaszłam w ciążę.. przerwałam dietę i ćwiczenia. Ciążę niestety straciłam w 11tc - mój nadmiar kg pewnie też miał na to wpływ. teraz nie mogę ćwiczyć co najwyżej spacerować bo jestem po zabiegu łyżeczkowania. odchudzam się głodówką ale też tak nie do końca, bo zjadam 1, czasami 2 małe posiłki dziennie. efekty są mizerne. 3kg w dół i wszystko.. :( ciężki temat.

AlinaR
|

I tutaj się nie zgodze. Ja odchudziałam się metodą prób i błędów i na bazie obserwacji swojego organizmu. i wiem że po nabiale i pieczywie tyje czuje się wzdęta i w ogóle brzuch mi się robi duży. Więc wykluczyłam te produkty zaczęłam stosowac suplementacje żeby dodatkowo przyśpieszyć proces spalania no i schudłam tyle ile chciałam ale wiem że jak tylko wroce do zakazanych produktów to przytyje Czy to naprawde takie skomplikowane?

Agucha
|

Co do efektów ubocznych... często zdarza się, że chudnie się z mięśni, nie z tłuszczu, a człowiek się cieszy, że waga spada. No i ciało też wcale pięknie nie wygląda. Osobiście zastosowałam dietę białkową i zrzuciłam tylko sadełko (8 kg!!!) w niecałe 2 miesiące. No i fajnie się trzymam, bez efektu jo jo na szczęście ;)

~ewcia
|

przede wszytskim trzeba się ruszać zeby ciało było jędrne schudłam prawie 10 kg i nie miałam problemów z obwisłą skórą ale chciałam poczuć się troche sprawniej Pracuje przy komputerze 8 h wiec ciało też się zmienia No i po opdchudzaniu znałazłam czas i motywację do pilatesu i już czuje że ciało jest bardziej zbite i ładniejsze :)