Jak się odchudzać, żeby nie mieć obwisłej skóry?

2015-08-12 12:15

Obwisła skóra to częsty problem po odchudzaniu. Najbardziej problematyczne miejsca to brzuch, uda i ramiona. Obwisła, mało napięta skóra wygląda w tych miejscach wyjątkowo nieestetycznie. Aby uniknąć problemu z elastycznością skóry, stosuj się do zasad zdrowego odchudzania i wspomagaj skórę od zewnątrz. Jak to zrobić?

Nieestetycznym pozostałościom po odchudzaniu można zapobiec, stosując kilka prostych wskazówek, odchudzając się z głową i po prostu dbając o siebie i swoje ciało. Pamiętaj, aby powyższe zasady wdrożyć, jak tylko podejmiesz decyzję o diecie redukcyjnej, aby po osiągnięciu upragnionej wagi nie borykać się z problemem obwisłej skóry.

1. Chudnij powoli!

Utrata masy ciała rzędu 0,5-1 kg tygodniowo to zdrowe tempo chudnięcia. Takie spadki wagi gwarantują, że skóra będzie miała czas się napiąć. Zmniejszające objętość komórki tłuszczowe pozostawiają sporo wolnej powierzchni pod skórą, która potrzebuje czasu, aby zaadaptować się do nowych warunków. Skóra mocno rozciągnięta, szczególnie u osób z dużą nadwagą, będzie wracała do formy dłużej. Podobnie rzecz ma się z wiekiem. Im starsza jest osoba odchudzająca się, tym mniej elastyny zawiera jej skóra i trudniej poddaje się procesom rozciągania i kurczenia. Aby zminimalizować nieestetyczne skutki utraty wagi, należy unikać diet cud gwarantujących tracenie kilku kilogramów w tydzień. W pakiecie z nimi prawie na pewno dostaniemy rozstępy lub puste fałdy brzuszne. Wybierz zatem zasady zdrowego odżywiania, które zapewniają systematyczny, a przy tym trwały spadek wagi.

2. Pamiętaj o ćwiczeniach

Odchudzanie powinno być wspomagane ćwiczeniami. Zapewni to nie tylko przyspieszenie metabolizmu i lepsze spalanie nagromadzonych zapasów tkanki tłuszczowej, ale przede wszystkim umożliwi zbudowanie gibkiej i jędrnej sylwetki. Prawie każdą partię ciała można wytrenować. Jeśli zauważysz, że jakiś obszar twojego ciała sprawia więcej problemów, skup się na nim, ale nie zapominaj o całej reszcie. Regularne ćwiczenia pobudzają krążenie, komórki są lepiej ukrwione, dotlenione i odżywione. Skóra wygląda dzięki temu dużo młodziej i jędrniej. Najlepiej połączyć ze sobą ćwiczenia aerobowe, które pomogą spalić tłuszcz, z treningiem wzmacniającym mięśnie, dzięki któremu ukształtujesz sylwetkę. Ćwiczenia wprowadź od samego początku odchudzania. Pozostawienie walki z obwisłą skórą na sam koniec nie jest dobrym rozwiązaniem – trwa dużo dłużej i wymaga więcej pracy.

>>> WIDEO: ćwiczenia na obwisłą skórę na ramionach <<<

>>> WIDEO: ćwiczenia na obwisłą skórę na udach <<<

3. Jedz dużo warzyw i owoców

Warzywa i owoce to prawdziwa kopalnia przeciwutleniaczy – związków chemicznych, które naturalnie chronią rośliny np. przed atakami grzybów i nadmiarem promieniowania UV, dla człowieka natomiast są wybawieniem w walce ze stresem oksydacyjnym. Chronią komórki przed zmianami nowotworowymi, zapobiegają licznym chorobom i spowalniają starzenie. Odchudzanie wiąże się z uwalnianiem do krwiobiegu toksyn, które do tej pory zmagazynowane były w tkance tłuszczowej. Przeciwutleniacze niwelują ich działanie. Duża ilość antyoksydantów to szybsza regeneracja komórek ciała i gwarancja lepszej kondycji skóry. Podczas odchudzania koniecznie włącz do diety warzywa i owoce bogate w witaminę C. Kwas askorbinowy jest niezbędny w produkcji kolagenu.

Kolagen to białko, które zbudowane jest z trzech łańcuchów splecionych na kształt warkocza, tzw. potrójnej helisy. Aby helisa mogła uzyskać odpowiedni kształt i strukturę, niezbędna jest witamina C. Gęsty układ włókien kolagenowych w skórze właściwej zapewnia integralność strukturalną całej skóry, a tym samym zapewnia jej elastyczność.

4. Pij wodę

Właściwe nawodnienie organizmu jest niezbędne, aby skóra była zdrowa i jędrna. Jeśli organizm nie otrzymuje odpowiednich dostaw wody, płyn ten wyciągany jest z komórek skóry i transportowany do narządów wewnętrznych, gdzie jest bardziej potrzebny. Nic nie da stosowanie kremów i balsamów od zewnątrz, jeśli ciało od środka nie będzie nawodnione. Aby skóra nie była sucha i szorstka, wypijaj codziennie około 2 litrów wody i zwiększaj tą ilość podczas upałów i intensywnych ćwiczeń fizycznych.

5. Zadbaj o masaż

W masowaniu skóry kluczowa jest sama czynność, wcierane kosmetyki mają znaczenie drugorzędne. Ich główną rolą jest nawilżenie skóry. Efekt uelastycznienia i napięcia uzyskasz poprzez regularne masaże wykonywane codziennie, najlepiej rano i wieczorem. Możesz używać do nich rękawicy z sizalu, szczotki lub rolki do masażu. Przydatne jest też delikatne szczypanie, peelingi i traktowanie problematycznych miejsc naprzemiennie zimnym i ciepłym strumieniem wody pod prysznicem. Regularne bodźce zewnętrzne pobudzają krążenie krwi, powodują lepsze dotlenienie komórek i stymulują je do pracy. Efektem jest szybsza produkcja włókien odpowiedzialnych za zdrowy wygląd skóry i jej lepsza kondycja.

>>> Na czym polega odchudzające i antycellulitowe działanie endermologii? >>>

>>> Masaż bańką chińską w domu >>>

6. Prowadź higieniczny tryb życia

Unikaj palenia papierosów i przebywania w dymie tytoniowym. Palenie, ale także wdychanie dymu, powoduje powstawanie w organizmie ogromnej ilości wolnych rodników, które odpowiedzialne są za degradację i przyspieszanie starzenia komórek. Podobnie na komórki ciała działa permanentny stres i zbyt mało snu. Opalanie się na mahoń i częste korzystanie z solarium również nie sprzyja właściwej regeneracji skóry. Podczas dłuższego przebywania na słońcu używaj kremów z filtrem ochronnym i nie dopuszczaj do powstawania oparzeń. Przestrogą powinny być też wizerunki kobiet nadmiernie korzystających z solarium, których skóra jest zwiotczała, sucha i pełna zmarszczek nieadekwatnie do wieku. Ma to związek z degradacją wewnętrznych struktur skóry przez promieniowanie UV.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.