Dieta dobrych kalorii dla osób z dużą nadwagą

Dieta dobrych kalorii jest zbilansowana i dostarcza dużo witamin i mikroelementów. Można ją stosować nawet dłużej niż miesiąc, bo jest zdrowa. Szczególnie polecana jest osobom z otyłością. Wymaga niestety sporej wiedzy - co jest wskazane, a czego nie wolno jeść.

Dieta dobrych kalorii polega na jedzeniu produktów zawierających tzw. dobre kalorie i unikaniu złych kalorii. Dobre kalorie to takie, które hamują tworzenie tłuszczu i likwidują uczucie głodu. Powinny mieć niski indeks glikemiczny. Złe kalorie to te, które przyśpieszają odkładanie się tkanki tłuszczowej. Warto też wyeliminować połączenia produktów powodujących wytwarzanie nadmiaru tłuszczu, czyli połączenia białka zwierzęcego (mięso, produkty mleczne) z węglowodanami (produkty zbożowe, takie jak pieczywo, ryż, kasze). Poza kilkoma punktami dieta jest racjonalna, przy rozsądnym podejściu może być stosowana przez zdrowe dorosłe osoby.

Plusy diety dobrych kalorii:

Choć ma niewiele ograniczeń, to jest niezwykle skuteczna. Jest szczególnie polecana osobom z dużą nadwagą. Autor diety przekonuje, że im większa otyłość, tym szybciej się chudnie. Co ważne, nie poznamy uczucia głodu i co za tym idzie – zdenerwowania, które często towarzyszy dietom.
Dobre kalorie to głównie chude produkty nabiałowe, mięso i ryby, jak również pełnoziarniste produkty zbożowe, owoce o niższej kaloryczności (jabłka, wiśnie, truskawki, cytrusy, brzoskwinie, morele, agrest, porzeczki). Wykluczone są tłuste produkty mleczne, białe pieczywo, płatki śniadaniowe, banany, awokado, owoce suszone, orzechy i pestki. Z menu należy skreślić cukier i słodycze.

Ważne

Nie eksperymentuj ze swoim zdrowiem. Zanim zastosujesz jakąkolwiek dietę, skonsultuj ją z dietetykiem lub lekarzem.

Minusy diety dobrych kalorii:

Jak każda dieta alternatywna, także i ta ma pewne zasady, co do których można mieć wątpliwości. Przede wszystkim wymagane jest maksymalne ograniczenie białka pochodzenia zwierzęcego przez co najmniej 2 tygodnie stosowania diety. Jako podstawowy składnik budulcowy organizmu służy do prawidłowego rozwoju (budowy hormonów, enzymów, tkanek, systemu odpornościowego itp.). Ponadto mięso dostarcza wielu składników mineralnych (np. żelaza) i witamin z grupy B. Żelazo zapobiega wystąpieniu anemii, a witaminy z grupy B wpływają na prawidłowy rozwój i funkcjonowanie układu nerwowego oraz prawidłową budowę krwinek czerwonych. To jedno założenie całkowicie dyskwalifikuje dietę jako odpowiednią dla kobiet w ciąży i karmiących. Dużym minusem diety jest też eliminacja orzechów i pestek, które są bardzo dobrym źródłem (zaraz po olejach) kwasów tłuszczowych nienasyconych. Kwasy te wpływają przede wszystkim na prawidłowy rozwój mózgu i układu nerwowego, są niezbędne do prawidłowego wzrostu, a także mają dobroczynny wpływ na organizm: obniżają poziom złego cholesterolu (LDL), obniżają ciśnienie krwi, zapobiegają miażdżycy, zawałom, udarom i wpływają na odporność organizmu.
Dieta wymaga podawania preparatów witaminowo-mineralnych, ze szczególnym uwzględnieniem witaminy A, C, E, magnezu, potasu, miedzi i chromu. Na dłuższą metę ten punkt jest nie do przyjęcia. Pamiętajmy, że prawidłowo skomponowana dieta nie powinna wymagać przyjmowania takich preparatów.

miesięcznik "Zdrowie"
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE
Karim
|

U mnie pierwszy miesiąc był ciężko bo waga praktycznie nie spadała, dopiero w drugim miesiącu ładnie poleciała w dół.

lady mer
|

PLAGIAT !!!!!!!

Książkę tłumaczyłą Maja Błaszczyn , a dietę opracowął lekarz z U.S.A. Pholip Liptez !!!

Aneta, W-wa
|

PRZY ZWALCZANIU WSZELKICH CHORÓB / OTYŁOŚCI, RÓWNIEŻ CUKRZYCY TYPU 2, WAŻNA JEST WIEDZA:
Klasyfikująca pożywienie na kategorie uwzględniające zawartość tłuszczów, NISKICH WĘGLOWODANÓW, WYSOKICH WĘGLOWODANÓW; tj. tych które sprzyjają powstawaniu otyłości i cukrzycy typu 2, a które nie, oraz pozostałych składników. Stosunkowo prostym jest zaznajomić się z tabelami pożywienia wg tzw. INDEKSU ŻYWIENIOWEGO TJ. IŻ PRODUKTU. To wystarcza, aby samemu decydować o łatwym doborze składników swojej diety, co stanowi na szczęście, rozwiązanie trudnego problemu dotyczącego zwalczania obu chorób. Lekarz rodzinny zdecydowanie, też nam to potwierdzi.

ata
|

dziewczyny nie dajcie sie zwieść cudownym opisą , do tematu trzeba podejśc racjonalnie .
Założenia dobrego odchudzania ;
1, liczyć kalorie 1000-1200
2, nie łaczyć białek z węglowodanami
3, dużo warzyw (owoce)
4, pić zielona herbatę min.2 na dzień
5, nie zarzywac sztucznych wspomagaczy
6, mozna łykac spiruline w kapsułakach - szczegulnie jeśli ograniczamy mieso
7,jeść dobre tłuszcze oliwa, oliwki , siemię lniane
8, jeść ryby naljepiej gotowane i pieczone w piekarniku ( dorsz)
9, zapisywac wszystko co zjadłyście i koniecznie ile kalorii
10, ruch,ruch,ruch gimnastyka , pływanie
Przykładowy jadłospis
śniadanie 130cl
100 g. twarogu
1/2 duzej papryki , 5-6 rzodkiewek
2 sniadanie 170cl
banan, kiwi
obiad
150g fileta z kurczaka , doza porcja surówki ( filrt usmazyc na oliwie z oliwek i poddusic)250cl
podwieczorek 1-2 jabłka 140cl
kolacja
koktajl z 200g kefiru , wiśni lub truskaek , lub innych owoców sezonowych lub mrozonych ok. 50 g, łuzeczka siemienia może byc zmielone , łuzeczka zarodków , łyzeczka otrebów
kolacja ok.250cl
łacznie 940cl. czli jak nas przycisnie ochota podjadania mozna zjeść jeszcze jakiś owoc

grubinka
|

ale myle. chcialam napisac dobra dieta. schudlam w ciągu tygodnia piec kilo. waze 83 kilo :) wybacie ale jakos cos mi sie pomylilo! :)
lovciam diete.

ania
|

czytałam książke o tym, bardzo ciekawa