Jak schudnąć w starszym wieku? Dieta dla 70-latki [Porada eksperta]

2014-10-31 19:52

Jestem osobą starszą i chciałabym schudnąć. Jestem zupełnie zdrowa (mam tylko lekkie zwyrodnienie kręgów szyjnych). Ostatnio robiłam kontrolne badania serca (próba wysiłkowa), ponieważ mam nadwagę - po prostu zmęczyłam się. Wtedy właśnie lekarz zalecił mi, aby trochę trochę schudnąć. Nadwaga moja objawia się otyłością brzuszną - ręce i nogi są w normie. Jeśli chodzi o ćwiczenia, nie robię żadnych, jedynie spaceruję z psem 2 razy dziennie i wykonuję wszystkie prace domowe. Jem 3 razy dziennie - o 7.00, 13.00 i 19.00. Słodyczy jem bardzo mało (nie lubię, czasem tylko w kawiarni), natomiast spożywam sporo jarzyn i owoców (wszystkie, choć zdaję sobie sprawę z tego, że te zawierają także cukier - np. bardzo lubię winogrona). Jeśli chodzi o tłuszcz, używam niewiele masła, a do potraw oliwkę. Proszę więc o poradę, co mam zmienić w trybie życia i jedzeniu. Pozdrawiam!

Pani Anno! Każdy wiek jest dobry, żeby dbać o swoją dietę. Bardzo dobrze, że spożywa Pani regularne posiłki. Aby przyspieszyć metabolizm, proponuję Pani wprowadzić dwa dodatkowe posiłki o godzinie 10.00 i 16.00. To mają być małe posiłki. O 10 mogą to być winogrona. Porcja powinna się zmieścić się na talerzyku deserowym. 0 16.00 proponuję zjeść porcję Pani ulubionych warzyw. Dobrze, aby nic dodatkowego pomiędzy posiłkami Pani nie jadła.

W redukcji masy ciała istotne jest uzupełnianie wody w ciągu dnia, nawet jak nie odczuwa Pani pragnienia. Proponuję dzień zaczynać od ciepłej wody z cytryną lub herbaty owocowej. Pomiędzy posiłkami warto wypijać po 2 szklanki wody. Jeżeli będzie odczuwała Pani chęć większej podaży płynów, to tylko na plus. W okresie jesienno-zimowym zamiast wody proponuję zupy. To świetne źródło witamin, minerałów i oczywiście wody. Nie każdy lubi w zimne dni spożywać wodę, stąd alternatywa cieplutkiej zupy.

Jeżeli chodzi o Pani główne posiłki to powinny przeważać w nich warzywa i produkty jak najmniej przetworzone przez człowieka. Proszę wybierać produkty, które Pani lubi i spożywać je na małych talerzach. Zastanawiam się, ile trwa Pani spacer z psem. Jeżeli 50 minut, to idealnie. Jeżeli nie, to może warto rozważyć stopniowe wydłużanie czasu jego trwania.

Życzę dużo zdrowia i wytrwałości - Katarzyna Pryzmont.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Katarzyna Pryzmont

Katarzyna Pryzmont - dietetyk, psychodietetyk, właściciel gabinetu dietetycznego ATP. Specjalizuje się w odchudzaniu dorosłych, prowadzi warsztaty i wykłady dotyczące motywacji podczas zmiany nawyków żywieniowych mi.in. "Jak radzić sobie z pokusami podczas odchudzania". Więcej na www.katarzynapryzmont.pl

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.