Dieta na płaski brzuch. Jaka dieta jest skuteczna na płaski brzuch?

2013-04-05 13:57 ap

Dieta na płaski brzuch nie jest skomplikowana. Trzeba jedynie wybierać produkty zalecane, unikając produktów zakazanych. Jednak sama dieta na płaski brzuch nie wystarczy, konieczne jest również wprowadzenie do codziennego życia ćwiczeń na płaski brzuch. Jaka dieta jest skuteczna na płaski brzuch?

Dieta na płaski brzuch nie wymaga specjalnych wyrzeczeń, choć oczywiście należy przede wszystkim unikać potraw tłustych, słodkich wzdymających. Pamiętaj jednak, że ćwiczenia na płaski brzuch są konieczne - bez nich najlepsza dieta na płaski brzuch nie wystarczy.

Dieta na płaski brzuch: podstawowe zasady

  • pij jogurty z żywymi kulturami bakterii – utrzymują w równowadze florę jelitową, ograniczając produkcję gazów, zapobiegają też wzdęciom i zaparciom
  • unikaj mocno solonych potraw (zatrzymują wodę w organizmie)
  • zrezygnuj z warzyw wzdymających (np. fasola, groch, bób, kapusta, cebula)
  • nie pij gazowanych napojów (dwutlenek węgla rozpycha żołądek),
  • unikaj ssania karmelków i żucia gumy (połykasz wtedy sporo powietrza)
  • pamiętaj o ziołach, które przyśpieszają trawienie i łagodzą wzdęcia - m.in. majeranek, gorczyca, pieprz
  • pij napary z mięty, rumianku, kopru; jeżeli masz skłonność do wzdęć, przyjmuj preparaty łagodzące (np. Espumisan, Boldo vera, Esputicon).

WARTO WIEDZIEĆ: Ćwiczenia na płaski brzuch i boczki [WIDEO]

Polecamy
jesz co lubisz odchudzanie

Autor: Time S.A

Indywidualnie dobrana dieta pozwoli Ci z łatwością schudnąć, jeść zdrowo i smacznie, a przy tym uniknąć pułapek "cudownych" diet odchudzających. Skorzystaj z JeszCoLubisz, innowacyjnego systemu dietetycznego online Poradnika Zdrowie i zadbaj o swoje zdrowie i dobre samopoczucie. Ciesz się świetnie dobranym menu i stałym wsparciem dietetyka już dziś!

Dieta na płaski brzuch: zmiany w jadłospisie

  • Zmniejsz zatem ilość spożywanych węglowodanów (cukier, słodycze, ciasta, mąka pszenna, białe pieczywo, makaron, owoce i soki owocowe)i tłuszczy.
  • Zwiększ  ilość produktów zawierających błonnik (gruboziarniste pieczywo, kasze, ciemne makarony, brązowy ryż, płatki owsiane, surowe warzywa).
  • Źródłem białka powinno być przede wszystkim gotowane lub grillowane chude mięso lub ryby.
  • Jedz w małych ilościach 4-5 razy dziennie tak, aby przerwa między posiłkami nie przekraczała 3 godzin.
  • Najlepiej ustal jednakową porę spożywania posiłków.
  • Dostarczaj do organizmu codziennie minimum 6-8 szklanek  niegazowanej wody mineralnej.

SPRAWDŹ: 5 sposobów na PŁASKI BRZUCH

Jak schudnąć i mieć płaski brzuch? Sprawdź! [#TOWIDEO]

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE
KarolciaWawa
|

Jestem na diecie od bardzo dawna, ale najszybciej schodzi tłuszcz z twarzy, rąk itd, a z brzucha jakoś tak wolno :( Zastanawiam się, czy nie wspomóc odchudzania jakimś zabiegiem medycyny estetycznej lub może od razu lepiej zrobić liposukcję? Czytałam że zabieg odsysania tłuszczu jest o wiele trwalszy, niż jakieś masaże, lasery na skórę itd, podobno można uzyskać efekt HD brzucha, i teraz ile w tym prawdy to nie wiem, co myślicie ?

Olka
|

Marta prawdę rzecze xD Nie ma czegoś takiego jak jedna dieta idealna dla wszystkich na wszystkie problemy. Może być, że jedna osoba na niej schudnie, a druga będzie się czuła okropnie. Dieta musi być spersonalizowana. Mam zresztą problemy z tarczycą i nie chcę sobie bardziej zaszkodzić - wiecie jak to jest, mały grubasek z niezdrową cerą, a przecież wszyscy chcemy być piękni xD. Ale tak serio, to tam się na ich stronie tworzy profil, dodaje badania i specjaliści przygotowują na ich podstawie fajną dietę i uważam, że to jest dobre podejście, bo oni nam powiedzą np. jakie badania trzeba zrobić. Często jest tak, że mamy jakieś problemy z organizmem, a wcale o tym nie wiemy.

Zadowolona
|

Ja byłam na diecie cellreset, koleżanka mi załatwiła i powiem wam że chociaż oczywiście trzeba jej przestrzegać przez okres stosowania to ja efektu jojo nie widzę. Jeśli ktoś chce wiedziec jak to wygląda to prywatnie mogę powiedzieć. ja jestem na tak.

normanka
|

Zdrowie jest przecież najważniejsze dlatego warto wybierać diety, a nie glodówki. To sie nigdy nie sprawdza. Ja byłam na diecie Cambridge przez pół roku i mimo, że jadłam odpowiednio dobrane prodykty to nie byłam głodna.

lalalilila
|

Jacek balon na swoim blogu coś o tym pisał mi się wydaje

Marta
|

Uważam że każda dieta jest skuteczna pod warunkiem że jest dobrana indywidualnie. Do diety warto dodać ćwiczenia bo bez nich to efekty nie będą zadowalające i będziecie zdołowane że wam skóra wisi a wystarczy tylko trochę potrenować. Mój chłopak zrobił mi szkolenie zanim zaczęłam z nim chodzić na siłownię a moje koleżanki które uważały że one wiedzą lepiej to potem płakały a teraz trenują ze mną bo w sumie nie mają wyboru

Marta
|

Jest pełno diet na zrzucenie wagi ale najlepsze są te dobrane indywidualnie bo przecież każda z nas jest inna i jej ciało też jest inne i inaczej przyswaja różne składniki pokarmów. Oprócz diety trzeba też ćwiczyć ale również te plany treningowe z internetu nie wykorzystają w pełni potencjału waszych mięśni dlatego jak zapisywałam się na siłownię to wzięłam kilka sesji z trenerem i na treningach robiłam zupełnie inne ćwiczenia niż znalazłam w internecie i byłam tez bardziej zmęczona ale efekty też były lepsze niż gdy trenowałam w domu z internetem.

Izka
|

Nie da się ani samą dietą ani samymi ćwiczeniami...
Ja walczę o płaski brzuch z Natalią Gacką i to polega na tym, żeby łączyć odpowiednie żyeby łączyć odpowiednie ćwiczenia z dietą :)

Diana
|

Ja już się cieszę swoim płaskim brzuszkiem, stosowałam dietę, nie jem już żadnych fast foodów, ograniczam również słodycze i ćwiczę z mel b.

ZdrowaPaniAnia
|

U mnie na szczęście brzuszek pierwszy schodzi. Mam miesiąc do urlopu i do zwykłych zwyczajów, czyli 5 posiłków, 2 litrów wody i 3 chodakowskich w tygodniu Po 2 tygodniach po brzuchu widzę największe efekty. Na wadze ubyło 3 kg, ale w pasie już 4 cm :D Jak tak dalej pójdzie, to na plaży będę błyszczeć talią osy :D