Strzykanie w kolanie [Porada eksperta]

2015-08-04 14:44 Mateusz Idzikowski

Jeżdżę na rowerze, gram w piłkę nożną kosza i siatkówkę, przy każdej sprawności fizycznej odczuwam dziwne strzyknięcie w prawym kolanie. To nie boli, ale jest bardzo nie przyjemne. Zauważyłam, że to pojawiło mi się po ostatniej kontuzji. Miałam naderwane ścięgno przywodziciela pachwiny i od tego czasu mam to strzykanie w kolanie. Co mam z tym zrobić?

Witaj, prawdopodobnie wspomniane przez Ciebie strzykanie jest wynikiem kompensacji po urazie, który doznałaś jakiś czas temu. Z racji, że organizm musiał dostosować się do zmiany w biomechanice ruchu, kolano mogło być inaczej obciążane, doprowadzając w konsekwencji do jego przeciążenia (mimo braku bólu aktualnie). Czy była podjęta wtedy jakaś fizjoterapia? Warto byłoby udać się do fizjoterapeuty, aby zweryfikował jak wygląda sytuacja z grupą przywodzicieli oraz z samą miednicą - czy przypadkiem nie ma tam zbyt dużego napięcia i asymetrii ustawienia. Wówczas będzie można zweryfikować od czego wzięło się strzykanie i jak można temu zaradzić. Pozdrawiam Mateusz Idzikowski

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Mateusz Idzikowski

Mateusz Idzikowski - specjalizuje się w fizjoterapii ortopedycznej i sportowej. Ukończył wiele kursów i szkoleń z zakresu terapii manualnej, terapii tkanek miękkich i treningu motorycznego. Prowadzi szkolenia z zakresu fali uderzeniowej. Jego głównym celem jest przywracanie pacjentów do pełnej sprawności i aktywności fizycznej.

Odpowiada na pytania dotyczące rehabilitacji i fizjoterapii.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE