Wkładu koronowo-korzeniowe do reklamacji [Porada eksperta]

2013-11-25 15:32

W październiku ubiegłego roku podjęliśmy wraz ze stomatologiem decyzję, że najlepszym rozwiązaniem dla stanu moich zębów będzie zrobienie "nowej" górnej szczęki. Decyzją było zrobienie stałych zębów porcelanowych (wkłady koronowo-korzeniowe). Całość jest połączona (tak jak w przypadku sztucznej szczęki), mocowanie było na cement. Cały ten proces był wykonany w ciągu 2 miesięcy (wyleczenie zębów, wymiana plomb, a także ekstrakcje zębów). Dwa zęby po ekstrakcji źle się goiły, mimo tego zostały zamocowane nowe ząbki. Od strony podniebienia są wyczuwalne szparki, nawet widać je gołym okiem, jest to bardzo uciążliwe, po każdym posiłku obowiązkowe czyszczenie, płukanie. I zawsze ta niepewność, czy dokładnie zostały usunięte resztki. W wakacje miałam problem z zębem dolną prawą 4 (okazało się, że w kanale znajduje się część narzędzia endodontycznego). Lekarz, który się tym zajął, dokładnie obejrzał zęby górne i stwierdził, że nadają się do wymiany (wyglądają jakby miały ok. 10 lat). Od kilku dni czuję dziwny tępy ból w korzeniu przy zagryzaniu szczęki (ból w górnej szczęce), a także mam uczucie jakby przy poruszaniu zębami chwiała się całość. Zadzwoniłam do kilku lekarzy, niestety nikt nie chce podjąć się sprawdzenia przyczyny, tym bardziej leczenia. I tu tkwi problem, ponieważ rok temu wzięłam spory kredyt (na to, by wyleczyć zęby, poprawić swoje samopoczucie, własną wartość i jeszcze przez kilka lat będę go spłacać). Nie jestem w stanie wydać kolejnej sporej kwoty na kolejne wizyty, czy poprawki. Co można zrobić w takim przypadku? Usunąć górną szczękę? Czy istnieje jakaś opcja, aby poprawić defekt? Bardzo się martwię o swoje zęby, wcześniej niejednokrotnie były leczone, miałam zabieg resekcji wierzchołka.

Porada stomatologa
Autor: Getty Images

Na każdą pracę protetyczną jest udzielana gwarancja. Jeśli nie jest Pani zadowolona z efektu, radzę zgłosić się do dentysty, który wykonywał tę pracę. Lekarz oddając pracę z pewnością poinformował Panią o przysługującej gwarancji. Aby odnieść się do opisanej przez Panią sytuacji, proszę przesłać zdjęcie pantomograficzne, inaczej nie można nic powiedzieć na temat wykonanej protetyki.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Inne porady tego eksperta