Wystarczy jedno kliknięcie. Ta aplikacja przyspieszy diagnozę
Jeśli korzystasz z Internetowego Konta Pacjenta (IKP) lub aplikacji mojeIKP, możesz upoważnić lekarza, pielęgniarkę lub przychodnię, by mieli wgląd do Twoich danych medycznych. To rozwiązanie wygodne zarówno dla Ciebie, jak i specjalisty. Na wizytę nie musisz przynosić wydrukowanej dokumentacji medycznej, ani też pamiętać o szczegółach związanych z przebiegiem choroby czy zażywanymi lekami. Wszystko to znajduje się na Twoim IKP. Dowiedz się, jak udostępnić te dane lekarzowi.

Udostępnienie lekarzowi wglądu do danych medycznych na IKP ułatwia komunikację między pacjentem i lekarzem, co może usprawnić wizytę, ale również zmniejszyć ryzyko, że lekarzowi umknie ważna informacja dotycząca Twojego leczenia.
Wybrany przez Ciebie lekarz uzyskuje bowiem dostęp do danych, związanych z procesem dotychczasowego leczenia np. przebytych zabiegów czy przepisanych leków. Masz zatem pewność, że posiada odpowiedni zakres wiedzy dotyczącej historii Twojej choroby. A większa wiedza lekarza na temat pacjenta, to możliwość trafniejszej diagnozy i skuteczniejszych zaleceń na przyszłość.
Proces upoważniający lekarza do dokumentacji medycznej na IKP jest prosty. Zrobisz to z poziomu Internetowego Konta Pacjenta, aplikacji na telefon mojeIKP, a także przy pomocy SMS-a
Jak dać dostęp do danych lekarzowi przez Internetowe Konto Pacjenta?
Wejdź na www.pacjent.gov.pl. Zaloguj się na Internetowe Konto Pacjenta, następnie wejdź w zakładkę „Uprawnienia” (znajdziesz ją na górze po prawej stronie). Wybierz opcję „Udostępnij dane lekarzowi, pielęgniarce lub farmaceucie” i kliknij przycisk z napisem „Zobacz”, następnie „Przyznaj dostęp”.
Zobaczysz 3 opcje. Zaznacz komu chcesz udostępnić swoją dokumentację medyczną: pracownikowi medycznemu (np. lekarzowi), placówce medycznej (np. wszystkim pracownikom danej przychodni) lub aptece. Jeżeli udostępniasz dokumentację lekarzowi, w następnym kroku wpisz imię i nazwisko lekarza lub numer PWZ (numer prawa wykonywania zawodu).
System automatycznie znajdzie dane lekarza. Na końcu określ zakres i czas udostępniania dokumentów.
Jak dać dostęp do danych lekarzowi w mojeIKP?
Jeśli korzystasz z aplikacji mojeIKP, przekazanie dostępu do danych lekarzowi jest równie proste.
Uruchom aplikację, następnie wejdź w „Menu” (trzy kropki w prawym górnym rogu ekranu). Kliknij „Uprawnienia”. Rozwiń opcję „Udostępnij dane lekarzowi, pielęgniarce lub farmaceucie”. Wybierz, komu chcesz udostępnić informacje – pracownikowi medycznemu, placówce medycznej lub aptece/punktowi aptecznemu. Kliknij „Przyznaj dostęp”.
Teraz wpisz dane osoby, której przydzielasz dostęp. Tak jak w przypadku udostępniania uprawnień przez stronę internetową, wpisz imię i nazwisko lekarza oraz numer PWZ. Kliknij „Szukaj”. Gdy system odnajdzie lekarza, potwierdź wybór i określ zakres oraz czas udostępniania. Od tej chwili wgląd do Twojej dokumentacji otrzymuje tylko ten jeden specjalista. Oczywiście dotyczy to tylko tego zakresu danych, które samodzielnie uznasz za warte udostępnienia. Pamiętaj także, że w każdej chwili możesz cofnąć upoważnienie.
Możesz również przekazać specjaliście tymczasowy dostęp do danych przy pomocy SMS. Podczas wizyty ustal ze specjalistą zakres informacji, których potrzebuje i które chcesz udostępnić. Po wprowadzeniu ich przez lekarza do systemu, otrzymasz na swój telefon SMS z kodem dostępu. Przekaż kod lekarzowi. Od tego momentu przez 24 godziny będzie miał dostęp do wybranych informacji.