Reklamacja prywatnej wizyty lekarskiej [Porada eksperta]

2 razy byłam na wizycie prywatnej u laryngologa (koszt 2x100,00 zł). Za pierwszym razem zostały mi przepisane sterydy donosowe i tabletki na alergię. Lekarz zasugerował się moimi testami na alergię, które robiłam rok wcześniej oraz poświecił latarką w nosie. Po miesiącu miałam przyjść na wizytę kontrolną. Sterydy podziałały na 2 tygodnie - po tym czasie było to samo, czyli znowu zapchany nos. Na wizycie kontrolnej lekarz stwierdził gołym okiem, że mam bakteryjne zapalenie górnych dróg oddechowych i bez antybiogramu i głębszych badań przepisał mi antybiotyk i zalecił brać podwójną dawkę sterydów! Pomimo tego, że mówiłam, że już 2 razy brałam antybiotyk na zapchany nos nawet z antybiogramem i nic to nie pomogło, to lekarz uparł się na antybiotyk. Zanim wykupiłam receptę chciałam się upewnić, czy rzeczywiście mam zakażenie bakteryjne. Zrobiłam wymaz z nosa na własną rękę i okazało się, że mam naturalną florę bakteryjną. Podsumowując: jeżeli posłuchałabym się lekarza brałabym antybiotyk bez sensu! Mam paragon za wizytę i wyniki wymazu - czy można zareklamować wizytę w takiej sytuacji? Bardzo proszę o odpowiedź.

Porada prawnika
Autor: Getty Images

Lekarz , który w sposób ewidentny dopuścił się błędnej diagnozy, winien przeprosić i zwrócić pieniądze, za nieskuteczne leczenie. Naturalnie kwestie błędu w sztuce lekarskiej należałoby rozważyć w oparciu o konfrontację z innym specjalistą i w oparciu o dokumentację medyczną z przebiegu leczenia.

Wykazanie błędu w procedurze medycznej jest zajęciem żmudnym, dlatego też wystąpienie z dokumentacją w spór sądowy należy zawsze rozważyć w konsultacji z specjalistą z prawa medycznego. Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, aby zwrócić się bezpośrednio do lekarza laryngologa z prośbą o zwrot kosztów.

Ustawa kodeks cywilny ( Dz. U. z 1964 Nr 16 poz. 93 ze zm.)

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Inne porady tego eksperta