Tatuaż a łupież pstry [Porada eksperta]

2013-12-02 17:12
Porada dermatologa
Autor: Getty Images

Mam zaplanowany od 4 miesięcy tatuaż. Teraz powiązałam pewną nieprawidłowość. Otóż ok. miesiąca temu zaraziłam się łupieżem pstrym. Do tej pory wyszło mi kilkanaście plamek na plecach. Od tego miesiąca stosuję kurację nizoralem i zauważyłam, iż ilość plamek mi się już nie zwiększa. Czy jeśli jeszcze nie wyleczyłam tego łupieżu, to istnieją przeciwwskazania przed wykonaniem tatuażu na ręce? Prosiłabym o odpowiedź, czy coś mi grozi, np. złe gojenie tatuażu.

Powinna Pani zakończyć najpierw leczenie łupieżu pstrego. W przypadku tej choroby ważne jest leczenie zakażonej skóry oraz owłosionej skóry głowy. Jeśli terapia zewnętrzna nie jest skuteczna, warto zgłosić się do dermatologa, który zaleci preparaty doustne.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

dr n. med. Elżbieta Szymańska

Dermatolog-wenerolog. Zajmuje się dermatologią klasyczną i estetyczną. Pracuje jako z-ca kierownika w Klinice Dermatologii CSK MSW oraz dyr. ds. medycznych Centrum Profilaktyki i Terapii w Warszawie. Od 2011 r. pełni funkcję kierownika naukowego Studiów Podyplomowych WUM “Medycyna Estetyczna”.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.