Tabletki hormonalne a owulacja [Porada eksperta]

2014-09-19 23:03

Miałam robione USG i wyszło, że mam płyn w jamie otrzewnej. Mój lekarz tłumaczył mi, że występuje on często po owulacji, ale ja przyjmuje tabletki antykoncepcyjne od 8 miesięcy, więc tej owulacji nie powinno być, tym bardziej że jestem 2 dni przed planowanym krwawieniem z odstawienia. Dodam, że mam dość sporo białego śluzu od paru dni. Czy jest możliwość, że jednak owulacja wystąpiła?

Jest taka możliwość, ponieważ antykoncepcja hormonalna nie jest 100% skuteczną metodą antykoncepcji. Ale też płyn może być z wielu nieistotnych przyczyn i - jeśli jest go mało - nie warto w ogóle zwracać na niego uwagi.

Czytaj też:

Tabletki antykoncepcyjne - rodzaje, nazwy, działanie

Antykoncepcja hormonalna - skuteczność pigułek, plastrów i wkładek antykoncepcyjnych

Co osłabia skuteczność tabletek antykoncepcyjnych?

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Barbara Grzechocińska

Adiunkt Katedry i Kliniki Położnictwa i Ginekologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Przyjmuje prywatnie w Warszawie przy ul. Krasińskiego 16 m 50 (zapisy codziennie w godzinach 8-20).

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.