Krwawienie po Escapelle [Porada eksperta]

2016-10-05 19:51
Porada ginekologa - położnika
Autor: Getty Images

Miałam stosunek przerywany, bez zabezpieczenia i bez wytrysku w środku. Wiem, że było to w czasie owulacji, więc następnego dnia przyjęłam tabletkę po Escapelle (w ok. 24 godzinie). Sześć dni później dostałam plamienia i mija 6 dzień i nadal plamię, pobolewa mnie jeszcze podbrzusze i plecy jak przy menstruacji, a poza tym nie mam żadnych skutków ubocznych. Czy jest ryzyko ciąży?

Krwawienie po przyjęciu Escapelle nie jest ani objawem ciąży, ani nie świadczy, że nie doszło do zapłodnienia. Jest najczęściej objawem zaburzeń hormonalnych związanych z przyjęciem Escapelle.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Barbara Grzechocińska

Adiunkt Katedry i Kliniki Położnictwa i Ginekologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Przyjmuje prywatnie w Warszawie przy ul. Krasińskiego 16 m 50 (zapisy codziennie w godzinach 8-20).

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.