Brak miesiączki a dodatkowe pigułki [Porada eksperta]

2017-04-18 16:58 Barbara Grzechocińska

Przyjmuję pigułki antykoncepcyjne od około roku, krwawienie z odstawienia występowało zawsze o tej samej porze. Nigdy nie zdarzyło mi się wziąć "nadprogramowej" tabletki, aż do tego miesiąca - a dokładnie 4. Miałam bardzo dużo stresu, co przełożyło się na częste biegunki. Po (choć jednorazowych, ale występujących chwilę po wzięciu tabletki) wizytach w toalecie z paniki wzięłam tabletkę z zapasowego blistra (dokładnie w środę oraz piątek w drugim tygodniu przyjmowania oraz worek i piątek w ostatnim tygodniu przyjmowania). Piątkowa była moją ostatnią tabletką. Nie zapomniałam o żadnej tabletce, a jeśli wzięłam nadprogramowe, w tym tą ostatnią - to czy to jest przyczyną braku krwawienia ?

Przyjęcie dodatkowych tabletek nie powinno być przyczyną całkowitego braku krwawienia z odstawienia. Radzę wykonać test ciążowy, jeśli będzie ujemny, kontynuować przyjmowanie tabletek. Gdyby jednak po następnym cyklu nie pojawiło się krwawienie, należy skonsultować się osobiście z lekarzem prowadzącym.

Sprawdź też:

Tabletki antykoncepcyjne - rodzaje, nazwy, działanie

Tabletki "po" - jak działają i ile kosztują?

Prezerwatywy - rodzaje i rozmiary. Jak założyć prezerwatywę?

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Barbara Grzechocińska

Adiunkt Katedry i Kliniki Położnictwa i Ginekologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Przyjmuje prywatnie w Warszawie przy ul. Krasińskiego 16 m 50 (zapisy codziennie w godzinach 8-20).

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE