Jakie są skutki uboczne leczenia interferonem? [Porada eksperta]

2013-04-08 15:26 dr n. med. Krystyna Knypl

Mam 21 lat, rozpocznę leczenie interferonem ponieważ mam WZW B. Jak takie leczenie wygląda? Jestem trochę zaniepokojony, ponieważ czytam artykuły o interferonie i w każdym pisze o bardzo dużej liczbie działań niepożądanych. Czy podczas leczenia bedę mógł pracować?

Leczenie interferonem jest na ogół związane z występowaniem objawów niepożądanych, których częstotliwość i nasilenie jest różne. U większości pacjentów występują objawy podobne do grypy – bóle mięśni, stany podgorączkowe, gorączka. Według różnych statystyk takie objawy dotyczą 30 – 68% leczonych. Następna grupa objawów dotyczy przewodu pokarmowego – dotykają one 11-38% leczonych. Dość często notowano depresje – - u 33% leczonych. Stwierdzano też zmiany we krwi – zmniejszenie liczby leukocytów i płytek. Co do możliwości chodzenia do pracy – trudno jest to przesądzić teraz. Być może będzie to niemożliwe, ale też nie można wykluczyć, że będzie Pan mógł chodzić. Zależy to od indywidualnej reakcji Pańskiego organizmu. Życzę zdrowia!

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Krystyna Knypl

Internista, hipertensjolog, redaktor naczelna "Gazety dla Lekarzy".

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE