Czym nawilżyć skórę po opalaniu? Kremy i mleczka łagodzące po opalaniu

2015-07-04 17:01 Monika Majewska

Nawilżanie skóry po opalaniu należy zacząć od letniego prysznica, który zmyje sól morską, piasek, pot, a także pozostałości naniesionego kilka godzin wcześniej kremu z filtrami. Tylko wtedy skóra będzie gotowa wchłonąć aktywne składniki zawarte w kremach nawilżających i regenerujących. Sprawdź, jak pielęgnować skórę po opalaniu i jakiego rodzaju kremy skutecznie ukoją spieczoną skórę.

Co zrobić, by skóra nie schodziła po opalaniu i nie piekła za każdym razem, kiedy chcemy założyć ubranie? Zabezpieczyć ją przed oparzeniem słonecznym (bo łuszcząca się skóra to nic innego jak efekt oparzenia) kremem z filtrem. Jednak nawet gdy posmarujemy skórę preparatem ochronnym, jest podrażniona po opalaniu i wymaga nawilżenia.

Nawilżanie skóry po opalaniu - kosmetyki

1. Kremy z alantoiną i gliceryną

Po opalaniu niezbędny jest balsam o lekkiej konsystencji, który złagodzi niekorzystne skutki działania promieni słonecznych, ukoi podrażnienia i zaczerwienienia, wygładzi skórę i zapobiegnie jej łuszczeniu, a także pomoże zachować jej elastyczność i sprężystość oraz przedłuży trwałość opalenizny. W związku z tym najlepiej szukać balsamów, które mają w swoim składzie alantoinę, glicerynę, d-panthenol i inne składniki łagodzące, m.in. ekstrakt z aloesu czy wodę termalną. Po opalaniu pomocne będą także kosmetyki zawierające witaminy A, E i C - przeciwutleniacze neutralizujące wolne rodniki i hamujące proces starzenia się skóry.

Warto też sięgnąć po preparaty zawierające mocznik (Urea), lipidy, aminokwasy i kwas hialuronowy. Substancje te "wychwytują" wodę i ją magazynują.

Pamiętaj, że skóra może wchłonąć tylko określoną ilość składników aktywnych, dlatego nie nakładaj bardzo grubej warstwy kremu. Balsamy i kremy po opalaniu należy nakładać nie tylko po zakończeniu opalania, lecz także na noc, gdyż w tym czasie skóra najlepiej się regeneruje.

Pamiętaj, że balsam najlepiej nanieść dopiero po letnim prysznicu (z użyciem delikatnych środków, bez zawartości mydła) i delikatnym osuszeniu skóry. Prysznic spłucze resztki soli morskiej, a także pot, piasek i wcześniej naniesiony krem z filtrem, który może zapychać pory skórne. Tak przygotowana skóra łatwiej zareaguje na nawilżające i regenerujące składniki kosmetyku.

2. Maski regenerujące po opalaniu

Skórze, która jest spieczona słońcem, pomogą także maseczki zawierające kwas hialuronowy, wodę termalną, koenzym Q10, olejek z kiełków pszenicy lub ziaren wiesiołka, a także wyciąg z ogórecznika lekarskiego. Właściwości odżywcze i nawilżające posiadają także kapsułki z witaminą E i A czy olej z ogórecznika. Jednak nie należy ich nakładać zaraz po zejściu ze słońca, tylko na drugi dzień.

3. Mgiełki w atomizerze

Po opalaniu warto sięgnąć po mgiełki w atomizerze. Przyniosą one rozgrzanej skórze natychmiastowe ukojenie. Jednak pozostawienie wody ''do wchłonięcia'' przyspiesza przesuszanie skóry, dlatego pamiętajmy, by po chwili zebrać nadmiar wilgoci chusteczką. Wyjątkiem od tej zasady jest woda komórkowa, ponieważ jest izotoniczna.

4. Domowe sposoby na nawilżanie skóry po opalaniu

  • Opaloną skórę możesz schłodzić zimnymi okładami z produktów mlecznych np. ze zsiadłego mleka, maślanki czy jogurtu.
  • Sprawdzonym sposobem jest także woda mineralna z dodatkiem soku z cytryny lub soku z ogórka. Można ją stosować jako mgiełkę do ciała lub jak tonik.
  • Sok z aloesu przyśpieszy regenerację skóry i zapobiegnie jej złuszczaniu.
  • Regenerująca kąpiel z wodą, 2 litrami tłustego mleka, 2 łyżkami oliwy i łyżki miodu. Po 15 minutach kąpieli nie spłukuj ciała, tylko wyjdź z wanny i jedynie delikatnie osusz je ręcznikiem.

5. Nawilżanie skóry od "wewnątrz"

Jeśli nie dostarczysz skórze odpowiedniej porcji wilgoci, zacznie się łuszczyć i szybko pojawią się na niej pierwsze zmarszczki. W związku z tym pamiętaj o piciu wody mineralnej. Prawdziwe nawadnianie odbywa się bowiem w głębokich warstwach skóry, do których woda dotrze tylko dostarczona od wewnątrz. By zaspokoić dzienne zapotrzebowanie, należy wypijać od 1,5 do 2 litrów wody (więcej, gdy podczas opalania intensywnie się pocisz). Woda mineralna nie tylko nawilży skórę "od wewnątrz", lecz także poprawi trawienie, przyśpieszy proces usuwania toksyn i szkodliwych produktów przemiany materii.

Czytaj też:

Bezpieczne opalanie w SOLARIUM, czyli jak korzystać z łóżek opalających

Wady i zalety opalania. Czy opalanie jest bezpieczne?

Samoopalacze - wszystko co musisz wiedzieć o domowym opalaniu. Jak dobrać samoopalacz i jak go nakładać?

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE
Helena
|

Oczywsicie kremy nawilżające to podstawa ale w pracy na spacerze nie będziemy się co chwile smarować wiec w takich sytuacjach ratuje mnie woda termalna. Świetnie nawilża i koi .

Basia
|

dla mnie też podstawą jest aloes ;) świetnie działa na podrażnioną skórę. Teraz stosuję żel aloesowy sesdermy i bardzo sobie chwalę ;)

gnara
|

Krem-żel aloesowy HB świetnie działa - na podrażnioną i zaczerwienioną skórę - działa kojąco, na skórze nie zostają brzydkie ślady. Używam po opalaniu bez względu na jego efekty.