Treningi ogólnorozwojowe

Ćwiczenia z małymi ciężarami to alternatywna metoda treningu mięśniowego. Kanadyjscy specjaliści opublikowali na łamach „Journal of Applied Physiology” wyniki badań, w których porównywali skuteczność treningu mięśniowego małymi i dużymi ciężarami. Wnioski są zaskakujące.
Celem treningu na wytrzymałość jest poprawa wydolności, szybkości i zwinności. Aby osiągnąć ten efekt, należy wykonywać ćwiczenia kardio (biegi, podskoki, przeskoki) o wysokiej intensywności z krótkim odpoczynkiem pomiędzy seriami. Zobacz przykładowy trening na wytrzymałość, dzięki któremu poprawisz swoją kondycję oraz zwiększysz poziom koordynacji ruchowej.
Jeśli zastanawiasz się, jak rozluźnić mięśnie po treningu, istnieje na to wiele sposobów i każdy jest w zasięgu ręki. Możesz korzystać z maty do ćwiczeń, wałka do automasażu lub dobrodziejstw oddechu! Sprawdź, jak szybko rozluźnić spięte mięśnie i poznaj propozycje ćwiczeń rozluźniających.
Jak zostać trenerem personalnym? Jakie uprawnienia trzeba zdobyć, jakie kursy odbyć? Co musi wiedzieć trener personalny? Przekonajcie się.
Strefy treningowe (ang. training zones lub HR zones) są jednym z najbardziej uniwersalnych sposobów na pomiar intensywności wysiłku. Efektywność treningu w dużej mierze zależy od odpowiednio dozowanej intensywności ćwiczeń. To właśnie ona pozwala na odpowiednią periodyzację wysiłku, czyli podzielenie każdego okresu treningowego na określone fazy, które ostatecznie przekładają się na progres. Dowiedz się, co to są strefy treningowe i w jaki sposób można je mierzyć.
Szybki marsz, zwany także aktywnym marszem, to wysiłek fizyczny naśladujący chodzenie, ale uprawiany jest w szybszym tempie niż to, które towarzyszy nam na co dzień. Szybki marsz ma wiele zalet zdrowotnych, a poleca się go szczególnie osobom po kontuzjach oraz cierpiącym na otyłość. Efekty szybkiego marszu można zaobserwować już po pierwszym treningu! Sprawdź, czym charakteryzuje się szybki marsz oraz dowiedz się, ile spala kalorii i jak wpływa na odchudzanie.
Cykl miesiączkowy jest naturalnym procesem u każdej zdrowej kobiety. Mało kto jednak zastanawia się nad tym, czy może mieć on wpływ na treningi. Kobiety znacznie różnią się od mężczyzn. Wynika to chociażby ze zwiększonej ilości tkanki tłuszczowej u kobiet, czy też większej zdolności szybszego budowania masy mięśniowej u mężczyzn. Jednak kobiety różnią się od mężczyzn nie tylko pod względem budowy i predyspozycji. Okazuje się, że na rozbudowę mięśni, wytrzymałość i spalanie tkanki tłuszczowej duży wpływ mają hormony i ich wahania podczas cyklu menstruacyjnego.
Zwracamy się w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego „składką”, wprowadzaną pod pretekstem Covid-19. Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media.
Lodowe pływanie to osobny rozdział w historii zarówno morsowania, jak i samego pływania. Choć związane z zimną wodą, to znacząco różni się od czystego morsowania i znacznie bliżej mu do pływania w otwartych akwenach. Na czym polega i z czym się wiąże lodowe pływanie?
Poranny trening jest polecany każdemu, kto nie tylko chce aktywnie zacząć dzień, lecz także poprawić kondycję i wysmuklić sylwetkę. Energiczne ćwiczenia nakręcają metabolizm, a ten przyczynia się do lepszych efektów w odchudzaniu. Obejrzyj WIDEO i zobacz jak ćwiczyć, aby trening dawał jak najlepsze rezultaty.
Jeśli twój budzik musi dzwonić wiele razy, zanim uda ci się wstać – zastosuj poranną gimnastykę. Wcale nie musisz w tym celu opuszczać łóżka. Ba, możesz wykonywać ćwiczenia z zamkniętymi oczami. Zobacz 3 zestawy ćwiczeń: dla leniwych, dla wytrwałych i dla ambitnych.
Jak ćwiczyć przy drzewie? Zacznij od wybrania najpiękniejszego drzewa w parku. Potem obejrzyj galerię ze zdjęciami instruktażowymi i poznaj zdrowotne zalety treningu w parku. Ćwiczenia rozciągające i relaksujące przy drzewie prezentuje trenerka fitnessu Ola Żelazo.