Czy masz giętki kręgosłup?

Czy masz giętki kręgosłup? Kręgosłup jest niezbędny do utrzymywania prawidłowej postawy oraz podtrzymywania szkieletu człowieka, narządów wewnętrznych i mięśni. Jeśli kręgosłup jest zdrowy i giętki, człowiek powinien bez żadnego oporu czy bólu wykonywać skłony we wszystkich kierunkach: do przodu, w tył i na boki. W jakiej jednak kondycji jest twój kręgosłup, przekonasz się dzięki testowi opartemu na pogłębianiu skłonu w przód.

Aby zachować prawidłową postawę, zapobiec uszkodzeniom i bólom kręgosłupa, należy zadbać o mocne i elastyczne mięśnie przykręgosłupowe.

Stań prosto ze złączonymi stopami. Nie uginając nóg, staraj się dotknąć dłońmi podłogi. Po wykonaniu tego ćwiczenia szczerze odpowiedz na poniższe pytania, a dowiesz się, jak giętki masz kręgosłup.

Pamiętaj, dbanie o kręgosłup nie wymaga wielu wysiłku. Wystarczy co 2-3 dni wykonać kilka prostych ćwiczeń. Dzięki temu kręgosłup stanie się mocny i elastyczny.

Jest to ważne zwłaszcza w przypadku osób, które prowadzą siedzący tryb życia - godziny spędzone przy komputerze, oglądanie telewizji na wpół leżąc w wygodnym fotelu i spanie na miękkim materacu to dla kręgosłupa.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 2/2020 "Zdrowia": co pomoże na ból głowy, sztuczne hormony wokół nas, dźwięczny głos na lata, stopy bez odcisków, eko zwierzak w domu, chudnij z wyobraźnią, hity zdrowej kuchni. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych rad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 2/2020

Materiał partnerski

KOMENTARZE