Reklamacja wadliwych plomb u dentysty - pytania [Porada eksperta]

2015-01-14 10:25

Nawiązując do tematu reklamacji usługi dentystycznej, bardzo proszę o pomoc. Zdaję sobie sprawę, że posiadam możliwość reklamowania plomby, która wypadła po zabiegu nie dłużej niż 1 rok (w moim przypadku jest to 5 zębów). Wyczytałem jednak, iż musiała być sporządzona dokumentacja zabiegu, aby można było prosić o poprawienie. Podczas wizyty nie zauważyłem, aby pani doktor cokolwiek notowała. Zaciekawił mnie również fakt, że poprosiłem o wykonanie 5 plomb "białych", za które powinienem zapłacić 500 zł, natomiast skasowano mnie na 400 zł. Podczas wykonywania zabiegu byłem zatrudniony i posiadałem ubezpieczenie, a mój pracodawca odkładał składki. Reasumując, czy na ten moment mogę zarejestrować się do lekarza i prosić o leczenie za darmo?

Porada prawnika
Autor: Getty Images

Sporządzenie dokumentacji medycznej podczas wizyty jest obowiązkiem lekarskim. Prawo do dostępu do dokumentacji medycznej przysługuje pacjentowi na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. 2012 r. poz. 159). Jest ono związane z prawem pacjenta do informacji wynikającym z art. 9 tejże ustawy. Kwestie reklamacji powinien rozwiązać Narodowy Fundusz Zdrowia, do którego powinien pan się zgłosić z tym zapytaniem. W przypadku, kiedy usługę świadczył prywatny gabinet, można dodatkowo skontaktować się z Rzecznikiem Konsumentów, który pomoże panu dochodzić zrealizowania zobowiązania gwarancyjnego.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Inne porady tego eksperta