Ruszyła kampania społeczna „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży”

2017-03-16 10:10

Miesięcznik „M jak mama” i serwis Mjakmama.pl zainaugurowały nową odsłonę kampanii społecznej pod hasłem „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży”. Akcja organizowana jest po raz siódmy i będzie trwać do czerwca. Poradnikzdrowie.pl jest patronem medialnym akcji.

Kampania społeczna „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży”
Autor: Materiały prasowe

„Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży” to kampania społeczna, której celem jest przypomnienie o odpowiednim zachowaniu w miejscach publicznych wobec kobiet w ciąży. Chodzi o zwykłe ludzkie odruchy, takie jak ustąpienie miejsca w środkach komunikacji miejskiej, ustąpienie pierwszeństwa w kolejce w sklepie, w aptece, na poczcie, w gabinecie lekarskim, a także udzielenie pomocy w razie potrzeby.

W ramach akcji w całej Polsce pojawią się reklamy i plakaty nawołujące do okazywania życzliwości kobietom ciężarnym. Zobaczyć je można w sieci Carrefour, w Multikinie, w tramwajach warszawskich i pociągach Kolei Mazowieckich, a także w mediach ogólnopolskich: „Zdrowie”, „Sens”, „M jak mama”, „Super Express”, „M jak mieszkanie”, „Moje Mieszkanie”, „Podróże”, Radio Wawa, Poradnikzdrowie.pl, Se.pl, Urzadzamy.pl, Muratordom.pl, Mjakmama.pl. Cykl publikacji w „M jak mama” i Mjakmama.pl będzie przybliżał problemy, z jakimi borykają się kobiety w ciąży, funkcjonując w przestrzeni publicznej. Obie redakcje zachęcają również do wypowiedzi na forum w temacie kampanii, aby wspólnie z przyszłymi mamami stworzyć listę przywilejów dla nich.

Kampania jest odpowiedzią na powtarzające się sygnały od Czytelniczek „M jak mama” i Użytkowniczek Mjakmama.pl, dotyczące przypadków lekceważenia i nieżyczliwego traktowania ciężarnych. Kobiety często słyszą, że „ciąża to nie choroba”. Jest to prawda, ale prawdą jest także, iż ciąża jest potężnym obciążeniem dla organizmu kobiety, serce kobiety w ciąży pracuje w takim tempie, jakby cały czas biegła truchtem, ciąża powoduje także dokuczliwe bóle mięśni, zwłaszcza w okolicy lędźwiowo-krzyżowej.

Partnerzy strategiczni akcji: Dada i Enfamil.
Partnerzy: Folik, Bio – Oil, Pelafen Mama, Carrefour, Health TV, Tramwaje Warszawskie, Koleje Mazowieckie, Multikino.
Patroni medialni: Radio WAWA, miesięcznik „Sens”, miesięcznik „Zdrowie”, Poradnikzdrowie.pl

W kampanię zaangażowała się również popularna graficzka młodego pokolenia: Olga Bugała-Kamińska, która stworzyła serię rysunków ukazujących problemy kobiet w ciąży.

Warto wiedzieć

Miesięcznik „M jak mama” od dekady wspiera Polki w przełomowym dla ich życia momencie – w czasie ciąży oraz podczas pierwszych miesięcy macierzyństwa. Oferuje fachowe materiały poradnikowe wsparte rzetelną i profesjonalną wiedzą. Stałymi współpracownikami redakcji są wybitni specjaliści w zakresie ginekologii, położnictwa i neonatologii z największych ośrodków medycznych z całej Polski. „M jak mama” jest organizatorem wielu konkursów i akcji społecznych, z których najpopularniejsze to: plebiscyt „Złoty Brzuszek” na najlepsze produkty dla mam i dzieci; kampania społeczna „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży”; akcja „Punkt dla mamy”, dzięki której stworzono bazę miejsc przyjaznych dla rodziców z małymi dziećmi.