Źródła wapnia. Czym w diecie zastąpić szpinak? [Porada eksperta]

Uwielbiam zielone koktajle na bazie szpinaku, ale zastanawiam się, czy mogę bez obaw spożywać szpinak w trakcie ciąży? Czy powinnam ograniczyć jego spożycie z uwagi na szczawiany, jakie zawiera?

Jedzenie dużej ilości jednego produktu nie jest wskazane ze względu na to, że zjadasz wtedy mniej innych wartościowych składników z innych produktów. Warto spróbować część szpinaku zastąpić jarmużem, sałatami, możesz też zadbać, aby w diecie nie zabrakło dobrych źródeł wapnia, czyli zjeść kawałek sera żółtego, jogurt wzbogacony wapniem, pieczywo pełnoziarniste, ale długo fermentowane i wypiekane. Dobrym źródłem wapnia będą też orzechy, np. w postaci mleka, które można zrobić samemu. Z owoców dobrym źródłem wapnia jest figa. Im bardziej urozmaicisz posiłki, tym więcej dostarczysz składników odżywczych, a wypity koktajl nie będzie "rabował" wapnia.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Iza Czajka

Autorka książki "Dieta w wielkim mieście", miłośniczka biegów i maratonów.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE