Koślawe kolana [Porada eksperta]

2013-04-08 14:55
Porada fizjologa żywienia
Autor: Getty Images

Mam 15 lat i problem z kolanami - mam koślawość kolan, co prawda ortopeda stwierdził, że nie jest aż tak znaczna, ale chciałabym coś z tym zrobić. Zna Pani może jakieś ćwiczenia, które byłyby odpowiednie na coś takiego?

Wszystkie moje sugestie powinny być skonsultowane z lekarzem ortopedą. Ćwiczenia dla ciebie mają za zadanie wzmocnić mięśnie rozciągnięte, rozluźnienie mięśni skróconych oraz naukę poprawnego chodu. Nie powinnaś:
- stać długo w rozkroku,
- siadać w siadzie klęcznym i rozkładać podudzia (łydki) na zewnątrz.
Musisz: nauczyć się chodzić kontrolując to, aby nogi Ci nie uciekały na boki, wykonywać ćwiczenia zapobiegające płaskostopiu, jeździć na rowerze z obniżonym siodełkiem, pływać.
Zestaw ćwiczeń domowych
1. Stanie w małym rozkroku, dłonie oparte na wewnętrznej stronie kolan. Rozpychasz kolana.
2. Siad ugięty na krześle. Zakładasz prawą stopę na lewe kolano i pchaj prawą ręką kolano w dół. Wytrzymaj 6 sek; zmiana stron 3. Siad skrzyżny. Wstań z nogami skrzyżnymi.
4. Siad skrzyżny dłonie na kolanach, ramiona równolegle po kątem prostym w stawach łokciowych. Spychaj kolan w dół naciskając dłońmi.
5. Siad o nogach ugiętych w stawach kolanowych na zewnątrz, stopy złączone podeszwami opierają się o siebie, dłonie obejmują grzbiet stóp. Rozpychanie kolan łokciami rozsuwanymi na zewnątrz, z niewielkim opadem w przód.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Iza Czajka

Autorka książki "Dieta w wielkim mieście", miłośniczka biegów i maratonów.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE