Jakie ćwiczenia na siłowni dla 14-latka? [Porada eksperta]

Mam 14 lat. Mam około 175 cm wzrostu i ważę 70 kg. Chciałbym schudnąć i wyrzeźbić sobie mięśnie. Gram w siatkówkę i piłkę nożną, ale to nie za bardzo pomaga. Postanowiłem zacząć ćwiczyć na siłowni. Czy muszę zastosować jakąś dietę, aby ćwiczenia przyniosły efekty? Ciągle rosnę i nie chcę zaburzyć pracy swojego organizmu. Liczę się z tym, że jestem jeszcze młody, ale jakie ćwiczenia przyniosą efekty?

Witaj! Cieszy mnie, że dbasz tak rozsądnie o swój organizm i nie chcesz radykalnych działań na siłowni. To, co bym mogła ci zaproponować, to ćwiczenia ogólnorozwojowe na siłowni z niewielkimi akcentami na poszczególne partie ciała. Trochę ćwiczeń w destabilizacji, aby usprawnić stawy: skokowy, kolanowe, biodrowe; a tylko trochę siłowych ćwiczeń na nogi i plecy.

Następnie warto przyjrzeć się twojej diecie. Może za wiele w niej słodyczy, zbyt mało warzyw? Może za rzadko jesz posiłki? Należałoby wyeliminować błędy. Poza wszystkim nie martw się swoją wagą, za moment, gdy znajdziesz się w momencie najsilniejszej burzy hormonów, twoje ciało wymodeluje się błyskawicznie i to jest moment na rozważenie ćwiczeń siłowych. Pozdrawiam!

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Iza Czajka

Autorka książki "Dieta w wielkim mieście", miłośniczka biegów i maratonów.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE