Domowy jogurt roślinny - jak przygotować? [Porada eksperta]

2015-01-19 18:24
Porada fizjologa żywienia
Autor: Getty Images

Z czego lepiej przygotować domowy jogurt/ kefir roślinny: z bakterii jogurtowych-kefirowych czy grzybka tybetańskiego? Co jest zdrowsze, ma większą wartość odżywczą?

Zdecydowanie lepiej przygotować kefir czy jogurt ze specjalnych szczepów jogurtowo-kefirowych, aby uzyskać odpowiednią ilość L. casei i Lactobacillusów dla zdrowia i smaku. Można mieć też wpływ na smak napoju. Grzybek tybetański ma wielu zwolenników, no i daje napój ostrzejszy w smaku z octem i drożdżami. Nie dla każdego są wskazane drożdże w przewodzie pokarmowym. Z kolei sam kefir często powoduje wzdęcia. Nie znalazłam żadnych badań porównujących walory odżywcze obydwu napojów, aby odpowiedzieć, który z nich ma większą wartość odżywczą.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Iza Czajka

Autorka książki "Dieta w wielkim mieście", miłośniczka biegów i maratonów.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE