Dobre nawyki żywieniowe - dlaczego trzeba pamiętać o śniadaniu!

2013-04-25 17:53
Dobre nawyki żywieniowe - dlaczego trzeba pamiętać o śniadaniu!
Autor: thinkstockphotos.com

Zdrowe nawyki żywieniowe pozwalają na zachowanie wagi w normie i gwarantują dobre samopoczucie. Jednym z nich jest codzienne jedzenie śniadania. Dobre chęci często gubią się w braku czasu i pośpiechu. Naucz się znajdować czas na zjedzenie pierwszego posiłku o poranku.

Zmień codzienne nawyki żywieniowe:

  • Nie spiesz się, zmiana nawyków to nie sprint. Odrzuć magię słowa "szybko". Zamień je na "krok po kroku". Zacznij już dziś.
  • Pierwszy krok to wyznaczenie swojego celu. Zastanów się, po czym poznasz, że go osiągnąłeś? Co zmieni się wtedy w twoim życiu na lepsze?
  • Zacznij jeść świadomie, uważnie. Poranny posiłek jest ważny dla każdego, kto chce utrzymać wagę ciała, jak również pozbyć się zbędnych kilogramów.

Uświadom sobie, co dzieje się z twoim organizmem, jeśli zapewnisz mu odżywcze, energetyczne śniadanie, a co, jeśli jest inaczej. Dlatego fachowa wiedza, zrozumienie potrzeb żywieniowych i wsłuchiwanie się w potrzeby swojego ciała to nieodzowne części składowe zmiany nawyków. Zmiana zaczyna się od głowy. To nasze myśli dotyczące tego, co, kiedy, jak, gdzie i po co jemy, stwarzają naszą rzeczywistość.

Warto wiedzieć

Zdecydowana większość Polaków je śniadania w domu, ale już niespełna 12% pracujących rodaków spożywa śniadanie w pracy (informacje przygotowane na podstawie raportu "Śniadanie i jego znaczenie dla naszego zdrowia" sporządzonego przez markę ciastek belVita).

Wprowadzenie dobrych nawyków żywieniowych

– regularne śniadania Plan działania ma być skuteczny, spójny z nami i z naszym stylem życia. By tak się stało, nie czekajmy, nie odkładajmy niczego na jutro, tylko zacznijmy już dziś. Zróbmy pierwszy mały krok, wprowadźmy choć najmniejszą zmianę w swoim życiu dotyczącą jedzenia śniadań np.: ? Ustalmy, jaka zdrowa żywność nam smakuje. Czego możemy spróbować? Z czego zrezygnować? Zróbmy listę zakupów. ? Kupmy te produkty, byśmy każdego ranka mieli je pod ręką ? Możemy też skorzystać z dobrej firmy cateringowej. ? Przypomnijmy sobie takie sytuacje ze swojego życia, kiedy osiągnęliśmy to, co zamierzyaliśmy. Jakie swoje zasoby - mocne strony - możemy wykorzystać teraz, by zacząć regularnie jeść śniadanie? ? Zadbajmy o wsparcie, poprośmy bliskich o to, by nam pomogli. ? Uwierzmy w swoje możliwości, myślmy o tym, co mamy, a nie o tym, czego nie mamy. ? Obserwujmy siebie i reakcje swojego ciała na wprowadzane zmiany. Jak się czujemy? Czy mamy więcej energii? Czy jesteśmy spokojniejsi, bardziej skoncentrowani? ? Zacznijmy myśleć pozytywnie, czyli chwalmy siebie za to, co robimy dla siebie i swojego zdrowia. ? Uśmiechajmy się.

Motywacja do zmiany nawyków żywieniowych

Odpowiedź brzmi TAK, można sobie poradzić ze zmianą zachowań i nawyków żywieniowych. Kluczem jest wewnętrzna motywacja. Oznacza to, że mamy ważne osobiste powody, by coś robić, i jednocześnie wierzymy, że osiągnięcie celu jest możliwe. Innymi słowy, jesteśmy gotowi na zmiany. Motywację do regularnego jedzenia śniadania możemy rozpocząć od oceny swoich chęci i od zastanowienia się, jak bardzo ta zmiana jest dla każdego z nas ważna i czy naprawdę jej chcemy.

Śniadanie to jeden z najważniejszych posiłków. Pomaga po nocnym odpoczynku wejść z radością i energią w aktywny, pełen różnych wyzwań dzień. Ciało potrzebuje rano szczególnego bodźca - lekkiego pożywienia, które łatwo przyswoimy i które zapewni nam energię do działania już o poranku. Dobrze skomponowane śniadanie jest najzdrowszym sposobem na rozpoczęcie dnia.

Sprawdź, co o nawykach żywieniowych mówią dietetyk kliniczny i fizjolog żywienia!

Materiały prasowe
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE