Co jeść w pracy na DRUGIE ŚNIADANIE

Przynosisz do pracy drugie śniadanie z domu? Nie? To źle. Przez wiele godzin nie możesz być z pustym żołądkiem! Zamiast jeść byle co, weź ze sobą zdrową przekąskę - kanapkę, krojone warzywa lub owoce polane naturalnym jogurtem.

Ten niewielki posiłek ma nam dostarczyć 5-10 proc. całodziennego zapotrzebowania kalorycznego. Jego głównym zadaniem jest zaopatrzenie organizmu w energię w przerwie pomiędzy pierwszym śniadaniem a obiadem.

Co jeść na drugie śniadanie?

W składzie drugiego śniadania powinny znaleźć się produkty zawierające węglowodany (cukry). Pełnoziarniste płatki zbożowe i pieczywo dostarczają węglowodanów złożonych, z których glukoza jest uwalniana wolniej, w mniejszych ilościach, przez dłuższy czas. Wartościowym źródłem cukrów prostych są natomiast świeże i suszone owoce. Jako słodki, a jednocześnie wyjątkowo odżywczy dodatek do drugiego śniadania można wykorzystać miód.

Produkty węglowodanowe podawane do drugiego śniadania warto łączyć z produktami białkowymi takimi jak przetwory mleczne, sojowe, jaja, wędliny i ryby. Taki posiłek dostarczy składników budulcowych. Dobrze, aby w drugim śniadaniu znalazły się produkty bogate w składniki regulujące i ochronne, a więc orzechy, pestki, nasiona. Wzbogacają one dietę w witaminy z grupy B, witaminę E, potas, żelazo, wapń i magnez. Są również źródłem niezbędnych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych i przeciwutleniaczy. Przygotowując posiłek, można sięgnąć po kiełki i zarodki pszenne. Cennym dodatkiem są warzywa. Warto wykorzystać je, przygotowując kanapki, pasty twarogowe albo podać je w formie świeżych soków. Coraz szersza sklepowa oferta surowych przekąsek warzywnych sprawia, że mogą z nich skorzystać również osoby, którym brakuje czasu na przygotowanie drugiego śniadania w domu.

Czytaj też: Fit lunch boxy: 7 przepisów na dietetyczny lunch do pracy

Polecamy
jesz co lubisz odchudzanie

Autor: Time S.A

Indywidualnie dobrana dieta pozwoli Ci schudnąć, utrzymać wagę lub zapobiec chorobom dietozależnym, a przy tym jeść zdrowo i smacznie. Skorzystaj z JeszCoLubisz, innowacyjnego systemu dietetycznego online Poradnika Zdrowie i zadbaj o swoje zdrowie i dobre samopoczucie. Ciesz się świetnie dobranym menu i stałym wsparciem dietetyka już dziś!

To ci się przyda

6 prostych pomysłów na drugie śniadanie

  • jogurt naturalny, batonik musli z orzechami, jabłko
  • twarożek ziarnisty z miodem, pestkami słonecznika i zarodkami pszennymi, owoce sezonowe
  • kanapka z pastą jajeczno-twarogową i kiełkami, sok marchewkowy lub dwie świeże marchewki
  • krojone warzywa z jogurtem, wafle ryżowe lub pełnoziarniste pieczywo chrupkie
  • kromka pieczywa pełnoziarnistego z masłem orzechowym i miodem, banan
  • krojone owoce polane jogurtem z dodatkiem otrąb, miodu i orzechów

miesięcznik "Zdrowie"

Polecamy e-poradnik
E-poradnik - lunch w słoiku

Autor: Materiały prasowe

Z poradnika dowiesz się:

  • jak skomponować pożywny lunch z warzyw, cieciorki i makaronu
  • jakie warzywa dodać do komosy, by mieć pyszną, chrupiącą przekąskę
  • z czego zrobić kolorowe warstwy na zdrowe i smaczne drugie śniadanie
  • jak z jogurtu, cynamonu i owoców zrobić przysmak na podwieczorek.
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE
Damian Wojdys
|

Ze śniadaniem nie miałem nigdy problemu raczej z tym co zjeść na obiad. Teraz zamawiam sobie pyszne obiady z firmy cateringowej i jem zdrowo, a nie jakieś zupki chińskie jak wcześniej.

Basia
|

Zwykle zabieram jakieś kanapki, sałatkę, mus owocowy tymbarka. Coś co łatwo mi zjeść w biegu między spotkaniami.

Gabi
|

Na drugie śniadanie najlepiej jest zjeść kanapkę z ciemnego pieczywa, a do tego mnóstwo warzyw w środku, plus dobra wędlina.

piecha
|

Ja na drugie śniadanie zabieram warzywa gotowane na parze, od czasu do czasu lekkie bułeczki również gotowane na parze. Specjalnie kupiłam sobie dobry parowar

Kamil
|

Od niedawna chodzę na siłownie Od niedawna a zmierzam do tego że takie siłownie to kopalnia pomysłów na wszystkie dania i jak by zebrać wiedzę ludzi którzy tam trenują to wyszła by bardzo duża książka kucharska w której każdy znajdzie coś dla siebie. Jest pełno możliwości co ugotować wystarczy się trochę zastanowić i spytać kolegów czy takie połączenie ma sens i czy jest zdrowe.

lolo
|

Ja zazwyczaj serek bieluch lekki, 2 kromki chleba graham i do tego warzywa (różne, zależy co mam w lodówce np. avocado, pomidor, rzodkiewka)

mała MI
|

A co z osobami, które tak jak ja pracują po 12h dziennie?

edyta
|

proste, szybkie i zdrowe-musli z jogurtem. moje ulubione http://bio-kraina.pl/p/65/2...

molo
|

Ja jem zwykle pączka albo drożdżówkę i popijam kawą. Wiem, że to nie najzdrowsze, ale nie mam czasu przygotowywać coś w domu.

carrie
|

Ja zawsze maestro, bułke z masłem i herbate :)