W kuchni

Wbrew powszechnej opinii kasze nie tuczą, za to mają wiele wartości odżywczych i dają uczucie sytości. Mają niewiele tłuszczu, więc odpowiednio przyrządzone są cennym składnikiem diety odchudzającej. Warto wypróbować przepisy na dania z kaszą.
Słyszymy ciągle, że tłuszczu trzeba unikać. To nieścisłe. Potrzebujemy go jak wszystkich innych składników pokarmowych. Musimy tylko pamiętać, że pewne tłuszcze nam szkodzą, a inne wręcz ratują zdrowie. Dobry tłuszcz to taki, który zawiera kwasy tłuszczowe nienasycone (NNKT), wzmacniające odporność organizmu,.
Przy wszystkich zaletach mrożonek musimy pamiętać o przestrzeganiu zasad dotyczących ich przechowywania i rozmrażania. Dowiedz się, jak rozmrażać żywność, aby się nie zepsuła i nie straciła wartości odżywczych.
Choć trudno w to uwierzyć, to każdego roku spędzamy w kuchni aż cały miesiąc! By zaoszczędzić nieco czasu i energii, wystarczy odpowiednio, czyli zgodnie z zasadami ergonomii, urządzić kuchnię. W tym celu warto wcześniej zaplanować, gdzie umieścić zlewozmywak, a gdzie ustawić lodówkę.
Mrożenie to dobry sposób na konserwację owoców i warzyw. Mrożenie opóźnia psucie się produktów, a dzięki zmniejszeniu aktywności niektórych enzymów zapobiega namnażaniu szkodliwych mikroorganizmów. Poza tym mrożonki są zdrowe, bo mrożenie nie zabiera produktom wartości odżywczych.

NOWY NUMER

W numerze 10/2019 "Zdrowia" kreatywne podejście do seksu, podstępna borelioza, nowe terapie nowotworów, komu grozi cyberchondria, leki szkodzące urodzie, probiotyki w kiszonkach. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 10/2019