Typ figury: papryka. Jaka jest najlepsza dieta dla papryki?

2013-10-25 14:57 ap

Figura typu papryka to szerokie ramiona, płaski brzuch i pupę. Talia jest mało widoczna. Niektóre papryki przy długich nogach mają masywne uda i łydki. Dowiedz się, co ci służy, a czego lepiej unikać i jaka dieta będzie dla ciebie najlepsza, gdy masz figurę typu papryka.

Figura typu papryka powinna stosować odpowiednią dietę, bo każdy dodatkowy kilogram w jej przypadku niebezpiecznie poszerza talię. Patrząc z tyłu na młodą dziewczynę o figurze papryki ubraną na sportowo, łatwo pomylić ją z chłopakiem, co z wiekiem i dodatkowymi kilogramami przestaje być zaletą.

Jak tyje figura typu papryka?

Papryka tyje równomiernie, ale najwięcej tkanki tłuszczowej odkłada się na brzuchu, biodrach i udach. To jeszcze bardziej deformuje sylwetkę. Gdy dodatkowo się garbi, brzuch jest bardziej widoczny i papryka wygląda na tęższą niż jest w rzeczywistości, bo niknie i tak niewielka różnica między obwodem bioder i talii.

Dieta, gdy masz figurę typu papryka

Im więcej warzyw, owoców, chudego mięsa i ryb, tym lepiej. Papryka nie powinna sięgać po fast foody i gotową żywność pełną konserwantów. To właśnie one sprzyjają tyciu, bo hamują oczyszczanie organizmu z toksyn. Polecane są potrawy lekko strawne, które nie obciążają przewodu pokarmowego. Papryka musi jadać duże ilości błonnika chroniącego przed zaparciami. Poza tym powinna wiedzieć, że trudniej jej zrzucić nagromadzony tłuszczyk niż paniom o innych typach sylwetek.

Figura typu papryka: w co się ubrać?

Idealny jest styl safari. Sukienki i bluzki powinny mieć dekolt w kształcie litery V lub dużej łezki i rękawy 3/4. Dobre są także kamizelki i bezrękawniki. Papryce pasują też bluzki i niezbyt obszerne suknie odcinane pod piersiami, a nawet ozdobione w tym miejscu szarfą (w modnym stylu empire). Sprawdzają się suknie portfelowe i spódnice rozszerzane od połowy (np. z klinów). Mogą je zdobić naszywane kieszenie z tyłu i z przodu, bo zaokrąglają sylwetkę. Spodnie – dowolnej długości, najlepiej luźne (byle nie z podniesionym stanem). Buty – z okrągłym noskiem, na niezbyt cienkim obcasie. Papryka nie nosi minispódniczek, obszernych dwurzędowych marynarek, prostych T-shirtów, butów na platformie.

Ćwiczenia, gdy masz figurę typu papryka

Papryka musi solidnie pracować nad wyrobieniem talii. Służy temu kręcenie biodrami (także z hula-hoop), skłony na boki. Ważne jest też utrzymanie płaskiego brzucha. Ćwiczenia siłowe, które prowadzą do umięśnienia ramion i ud, papryka powinna wykonywać tylko w celu utrzymania właściwych proporcji ciała. Na co dzień najlepiej dużo chodzić, pływać żabką i uprawiać w wodzie aerobik. Ładną sylwetkę rozwija też jazda konna.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie! Z kodem rabatowym: "wiosna" tylko 2,50 zł za 96 stron porad o zdrowiu! Dodatkowo otrzymasz dostęp do numerów archiwalnych. W nr 4/2020 „Zdrowia m.in.: poradnik alergika, choroby zakaźne pod lupą, „młody” zawał serca, mity o recyklingu.

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 4/2020
KOMENTARZE
wronka
|

Każdy sposób jest dobry, ja miałam problemy z podjadaniem niestety i brakiem skupienia z głodu, ale załatwiłam to dzięki tabletkom zmniejszającym apetyt, natomiast hula hoop - dziewczyny, to świetna zabawa :) kupiłam sobie to profesjonalne, z dwoma rzędami kulek masujących, jeny jak to na początku boli x| ale z czasem jest w porządku a talia - coś pięknego :D

gośka
|

ludzie po co te męki kiedy przyjdzie choroba to sami schudniecie tak by ło ze mną przed chorobą 80 kg a w trakcie 53kg i to nie koniec lekarz stwierdził że gdyby nie moja tusza to dawno niebyłoby mnie na tym świecie // TUSZA CZSEM RATUJE MASZE ŻYCIE // nauczmy się ją akceptować

alicja
|

Najlepsza dieta to jazda rowerem do pracy 3 km, bez śniadania, o 9 kawa i kanapka, zasuwasz sprzątanie hotelu - w skład wchodzi przestawianie tapczaników o wadze 80 kg, czyszczenie łazienek, pokoi, zmiana pościeli, mycie okien i cały sprzęt ciągasz w rękach, bo nawet wózka nie masz i tak 18 godz. dziennie, nawet nie ma czasu kiedy zjeść, to tak 18 godz. druga kanapka, czasem herbata do tego albo kanapka w jednej ręce, a odkurzacz w drugiej i tak zapierdzielasz, masz za to z urzędu pracy /bo jesteś na stażu/ 800 zł, i jak ci pracodawca te 400 zł dopłaci, to się cieszy, i tak przez 6 miesięcy. Schudniesz na pewno, gwarancja 100% a przy tym jeszcze oho ho jeszcze zarobisz, a to że potem wydasz więcej na lekarzy i leki, to już inna sprawa, ale w naszym kraju to prywaciarze żyją tylko na stażystach z urzędu pracy, potem cie zatrudni na 3 m-ce na 1/4 etatu, skończysz - to na twoje miejsce przyjdzie następny stażysta. I to jest najlepsza dieta.

Emi
|

stosuję się do tych zasad diety, ograniczyłam się do 1200 kcal - mam faktycznie figurę gruszki - efekty widzę już po miesiącu!!!!!!!!!!!!

szczupła
|

Ja mam figurę typu gruszka, diety nie stosuję, jem 5 posiłków skromnych, idę pieszo do pracy i z pracy, lepszej kuracji wyszczuplającej nie ma.

barbara
|

Jejku czego to ludzie nie wymyślą, a nie lepiej po prostu od dziecka się nie obżerać i regularnie ćwiczyć? Tylko że rodzice w Polsce w ogóle nie pilnują co dziecko je, tuczą parówkami, czipsami, kolą i fastfódami... a potem szukamy skutecznej diety odchudzającej :)

lekko gruba
|

daj znać, czy te wskazówki są skuteczne i ile można schudnąć - dieta mi jest pilnie potrzebna, bo mam niedługo wesele i 5 kg za dużo...

babciaprwda
|

no nie wiem - ja tam patrzę w lustro i widzę paprykę, przybyło mi ostatnio kilka kilogramów, więc wypróbuję ten patent

eeeee
|

ja tam nie wierzę w całą tę bzdurę, też sobie wymyślili - typ figury papryka, klepsydra, jabłko gruszka - może jeszcze rzepa i kartofel? byle tylko zamętu narobić... skuteczne odchudzanie to po prostu mniej żreć i więcej się ruszać!

Giomar
|

podobno jestem papryką, ostatnio przytyłam 20 kilogramów, tarczycę mam w porządku - wypróbuję tę dietę, bo jak na razie żadna dieta nie była skuteczna...