Typ figury: gruszka. Jaka jest najlepsza dieta dla gruszki?

2013-10-25 14:39 ap

Figura typu gruszka była w starożytności kojarzona z płodnością, co widać choćby po figurkach bogiń, których szczupłe ramiona i mały biust są kontrastem dla szerokich bioder. Dowiedz się, co ci służy, a czego lepiej unikać i jaka dieta będzie dla ciebie najlepsza, gdy masz figurę typu gruszka.

Figura typu gruszka oznacza, że twoją dietą powinna stać się dieta oparta na produktach o niskim indeksie glikemicznym, bo masz tendencję do odkładania się tkanki tłuszczowej. Gruszką może być zarówno kobieta szczupła, jak i nieco okrąglejsza. Pani gruszka ma długie ręce, chociaż często niedostatecznie umięśnione. Barki i ramiona są wąskie i szczupłe, pozbawione tłuszczyku, dzięki czemu ta okolica wygląda zgrabnie. Ale szczupłe barki i mały biust podkreślają obfite biodra, które wydają się większe niż w rzeczywistości.

Jak tyje figura typu gruszka?

Tłuszczyk odkłada się na biodrach i udach. Wtedy zwiększa się dysproporcja między obfitym dołem a szczupłą górą. Gruszki rzadko mają brzuszek, nawet gdy przybędzie im parę kilogramów. Kłopotów przysparzają im pośladki. Gdy gruszka tyje, zlewają się z linią bioder. Sylwetka jest wówczas optycznie cięższa.

Dieta, gdy masz typ figury gruszka

Organizm gruszki ma tendencje do gromadzenia toksyn, a więc do odkładania się tkanki tłuszczowej. Dlatego pani o tej figurze nie jada pokarmów wysoko przetworzonych ani konserwowanych. Wybiera żywność o niskim indeksie glikemicznym. Np. unika gotowanych ziemniaków, bo mają dużo węglowodanów, które są szybko przyswajane przez organizm i zmuszają go do wytwarzania większej dawki insuliny. To sprawia, że nie wykorzystuje on nagromadzonego tłuszczyku do przerobienia go na energię. Na talerzu gruszki powinny się znaleźć kasze, drób, świeże lub gotowane na parze warzywa. Odstawić należy białe pieczywo, makarony, ryż, banany, czerwone mięso, słodycze. Bez ograniczeń można jeść fasolkę, soczewicę, ziarna. Gruszka nie podjada, chyba że mało słodki owoc. Powinna pić dużo wody. Alkohol jest zakazany, jego picie kończy się zaokrągleniem bioder, ud i brzucha.

Figura typu gruszka: w co się ubrać?

Dobre są długie żakiety zakrywające biodra i pośladki. Szerokie klapy lub detale przy szyi zniwelują różnice między małą górą a dużym dołem. Za to wąski pasek w talii podkreśli ją. W stroju gruszki więcej musi się dziać na górze – duże korale, szale, duże kolczyki, bolerka, bluzki w paski. Od pasa w dół – gładkie i ciemniejsze tkaniny. Dobre są spódnice w kształcie litery A i szerokie spodnie. Unikaj bardzo krótkich spódnic, bo optycznie skracają nogi i poszerzają biodra. Nie dla gruszki są obcisłe spodnie, ołówkowe spódnice, bryczesy i pantofle zapinane w kostce.

Ćwiczenia, gdy masz figurę typu gruszka

Trzeba się skupić na treningu, który rozwinie górne partie ciała, wzmocni ramiona i mięśnie klatki piersiowej. Warto więcej uwagi poświęcić również dbaniu o wyprostowaną sylwetkę. Aby ją zachować, można przez 10 minut dziennie chodzić z książką na głowie. Ściągając łopatki do tyłu i trzymając się prosto, sprawiamy wrażenie osoby wyższej i szczuplejszej. Niewskazane są intensywne ćwiczenia dolnych partii ciała, bo gdy biodra i uda będą mocno umięśnione, dysproporcje ciała staną się jeszcze wyraźniejsze.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 10/2019 "Zdrowia" kreatywne podejście do seksu, podstępna borelioza, nowe terapie nowotworów, komu grozi cyberchondria, leki szkodzące urodzie, probiotyki w kiszonkach. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 10/2019
KOMENTARZE
tollll
|

klepsydra

LEL
|

Kisnę, kiedy to czytam. Wychodzi na to, że gruszka nie powinna w ogóle jeść, bo d...sko rośnie. :D

Arka
|

Ludzie, przerażacie mnie. przede wszystkim, to co ma mięso do odchudzania?! składnik spożywczy jak każdy inny, żadna to zaleta. bieganie na odchudzanie to jak...nijak! To na kondycje a nie schudnięcie! Magda, zamień bieganie na jakiś intensywny killer Chodakowskiej, żeby nie musieć na to wydawać pieniędzy gdzieś tam i dowiedz się jednak o żywieniu co nie co, bo skoro podajesz mięso jako wyznacznik czegokolwiek, to znaczy, że prawdopodobnie gucio wiesz o odżywianiu.

TINA
|

Co za bzdurny artykuł. mam figurę typu gruszka i nie mam skłonności do tycia, nigdy nie stosowałam żadnej diety, kocham jeść ziemniaki, kluchy, kasze i ryże, wieprzowinę i spore ilości gorzkiej czekolady. Nie jadam natomiast chleba (nie lubię), sera białego(nie znoszę) i wszelkich ciast z wyjątkiem drożdżowego. Nigdy nie miałam nadwagi a jem tyle co mężczyzna pracujący fizycznie. Jem, kiedy jestem głodna-nawet o godz. 2 w nocy. Diety odchudzające to młyn na wodę dla naciągaczy. Wystarczy jeść co najmniej 5 posiłków dziennie, unikać obżarstwa, tłustych ciast i tortów, zadbać o regularne wypróżnienia i sporo się ruszać i tyle.

Zaskoczona
|

Dziwne... jak będziesz ważyć tyle ile Ci się marzy to Twój wskaźnik będzie za niski. A czegoś takiego jak krótka przygoda z bulimią nie ma. Albo ją masz i to problem na dłużej, albo Ci się wydawało, że ją masz. Dziewczyno ważysz prawidłowo więc przestań narzekać.!

a
|

100 w biuście to na pewno nie jest rozmiar 38, ale 42/44.

Marta
|

Ja mam 13 lat , 164 cm , wąską talie , duże biodra , szczupłe i długie nogi , ale jestem dość płaska . Jestem bardzo szczupła . A ważę 43 kg. Jaką mam figurę ?

;)
|

Jesteś moczarkiem bagiennym

ja
|

ja mam 165 ważę 58 kg moje wymiary to 96 w biuście, 69 talii i 90 w biodrach,mam duże i bardzo okrągłe piersi, nie mam pojęcia jaki mam typ sylwetki...

Pati
|

No cóż ja mam 174 cm i 63-60 kg waga, prawie codziennie się waha. Wciąż marzy mi się 55 kg, jednak nawet po dwóch latach intensywnego odchudzania jedyne co osiągnęłam to anemia i krótka przygoda z bulimią. Ale chyba wreszcie jestem gotowa na zwykłe zdrowe odżywianie i mam nadzieję uzyskać lepsze efekty. Wam też życzę powodzenia w waszych planach. :)