Odchudzająca dieta na bazie mrożonek

2007-08-28 3:43 Magdalena Gajda | miesięcznik Zdrowie

Kiedy nie ma świeżych warzyw i owoców, świetnie sprawdzą się te mrożone. Dieta, którą proponujemy, jest tania, łatwa w przygotowaniu i dzięki niej schudniesz szybko, a co najważniejsze zdrowo! Pięć posiłków każdego dnia uchroni przed uczuciem głodu, pozwoli utrzymać stężenie cukru we krwi na stałym poziomie i zapobiegnie niekontrolowanemu wydzielaniu insuliny.

Późną jesienią, zimą i wczesną wiosną świeżych owoców i warzyw nie ma zbyt wiele. Te, które możemy kupić, straciły, z powodu długiego okresu przechowywania, wiele składników odżywczych. W tym okresie warto sięgnąć po mrożonki. Dzięki zastosowaniu najnowszych technik zamrażania owoce i warzywa prawie nie tracą cennych witamin i składników mineralnych. Ponadto, w takich produktach, właściwie przechowywanych, nie rozwijają się drobnoustroje. 
Oprócz walorów zdrowotnych mrożonki mają też wiele innych zalet. Wiele z nich jest niskokalorycznych (z wyjątkiem np. pierogów i knedli), a przygotowanie z nich dań jest bardzo proste i nie wymaga specjalnych umiejętności kulinarnych. Wystarczy wrzucić zawartość opakowania na patelnię lub do garnka i przez kilka minut dusić, smażyć lub gotować.

Jak postępować z mrożonkami

Przygotowywanie mrożonek nie jest ani czaso-, ani pracochłonne. By jednak zachować wszystkie znajdujące się w nich cenne składniki odżywcze, stosuj się do kilku podstawowych zasad:

  • owoce przed jedzeniem rozmrażaj przez 3 godziny w temperaturze pokojowej lub przez 6 godzin w lodówce, a potem godzinę w temperaturze pokojowej;
  • warzyw i filetów rybnych przed gotowaniem czy smażeniem nie musisz rozmrażać;
  • mięso przed przyrządzeniem powinnaś rozmrozić; jeśli nie jest delikatne (np. tak jak drób), możesz zrobić to w mikrofalówce;
  • dania gotowe, takie jak mieszanki warzywno-mięsne, pierogi, knedle, pyzy przyrządzaj bez rozmrażania.

Dieta na bazie mrożonek

Proponujemy ci lekką, energetycznie zbilansowaną, tygodniową dietę dostarczającą 1500 kcal dziennie. Składa się na nią aż pięć posiłków każdego dnia. Dzięki temu unikniesz przykrego uczucia głodu i utrzymasz stężenie cukru we krwi na stałym poziomie, co zapobiegnie niekontrolowanemu wydzielaniu insuliny. Duża ilość warzyw i owoców zapewni niezbędną dawkę witamin, składników mineralnych i błonnika.

Dzień pierwszy diety

pierwsze śniadanie

  • szklanka kawy z mlekiem; opakowanie twarożku ziarnistego light z 1 szklanką mrożonych malin; 2 kromki chleba chrupkiego

drugie śniadanie

  • 1 bułka grahamka z 2 łyżkami twarożku kanapkowego, liśćmi sałaty i średnim pomidorem; szklanka soku z marchwi

obiad

  • pierś kurczaka duszona z ziołami; 2 gotowane ziemniaki; po pół opakowania ugotowanych mrożonych warzyw: kalafiora i fasolki szparagowej; szklanka niegazowanej wody mineralnej

podwieczorek

  • 1 szklanka jogurtu naturalnego z 2 łyżkami mrożonych jagód

kolacja

  • 1 opakowanie meksykańskiej mieszanki warzywnej wymieszanej z 1 szklanką gotowanego ryżu brązowego, doprawione papryką i oregano; szklanka herbaty ziołowej

Dzień drugi diety

pierwsze śniadanie

  • szklanka herbaty z mlekiem; opakowanie twarożku ziarnistego light i 1 szklanka mrożonych truskawek; 2 kromki chleba chrupkiego

drugie śniadanie

  • 1 bułka grahamka z 2 łyżkami twarożku kanapkowego, liśćmi sałaty i średnim pomidorem; szklanka soku pomidorowego

obiad

  • 3 kostki mrożonego morszczuka duszonego z cebulą i cząbrem; 2 gotowane ziemniaki z łyżką natki; pół opakowania gotowanej mrożonej marchewki z groszkiem; szklanka wody mineralnej

podwieczorek

  • 1 szklanka jogurtu naturalnego z 2 łyżkami mrożonych malin

kolacja

  • pół opakowania mrożonego makaronu z warzywami duszonego na patelni i przyprawione estragonem; szklanka herbaty owocowej

Dzień trzeci diety

pierwsze śniadanie

  • szklanka kawy z mlekiem; opakowanie twarożku ziarnistego light z 1 szklanką mrożonych jagód; 2 kromki chrupkiego chleba

drugie śniadanie

  • 1 bułka grahamka z łyżeczką margaryny, 2 plasterkami szynki drobiowej, liśćmi sałaty i połową czerwonej papryki; szklanka soku jabłkowego

obiad

  • 150 g mrożonych tortellini lub uszek z mięsem z sosem z łyżki koncentratu pomidorowego i bazylią; pół opakowania ugotowanego mrożonego brokuła; 1/4 opakowania gotowanej mrożonej kukurydzy; szklanka niegazowanej wody mineralnej

podwieczorek

  • 1 szklanka jogurtu naturalnego z 3 mrożonymi śliwkami

kolacja

  • pół opakowania smażonej chińskiej mieszanki warzywnej z 1 szklanką gotowanego ryżu brązowego i łyżką kopru; szklanka herbaty ziołowej

Dzień czwarty diety

pierwsze śniadanie

  • szklanka kawy z mlekiem; opakowanie twarożku ziarnistego light z 1 szklanką mrożonych malin, 2 kromki  chrupkiego chleba.

drugie śniadanie

  • 1 bułka grahamka z łyżką twarożku kanapkowego, liśćmi sałaty i średnim pomidorem; szklanka soku z czarnej porzeczki

obiad

  • 150 g mrożonej ryby duszonej z drobno posiekaną cebulą i połową opakowania mrożonej mieszanki typu leczo lub paprykarz, całość zagęszczona ugotowanym i startym ziemniakiem; szklanka wody mineralnej

podwieczorek

  • 1 szklanka jogurtu naturalnego z 2 łyżkami mrożonych czarnych porzeczek

kolacja

  • 3 sztuki mrożonych cannelloni ze szpinakiem, zapieczonych w sosie z jaja roztrzepanego z łyżką jogurtu; szklanka herbaty ziołowej

Dzień piąty diety

pierwsze śniadanie

  • szklanka kawy z mlekiem; opakowanie twarożku ziarnistego light z 1 szklanką mrożonych czarnych porzeczek; 2 kromki chrupkiego chleba

drugie śniadanie

  • 1 bułka grahamka z łyżeczką margaryny, plasterkiem szynki z indyka, liśćmi sałaty i średnim ogórkiem; szklanka soku pomidorowego

obiad

  • pół litra zupy przygotowanej z połowy opakowania warzywnej mieszanki (np. zupa włoska, wiosenna) i małej piersi kurczaka, zagęszczonej ugotowanym, startym ziemniakiem i łyżką jogurtu, przyprawionej bazylią i papryką, posypanej łyżką pestek słonecznika

podwieczorek

  • 1 szklanka jogurtu naturalnego z 2 łyżkami mrożonych truskawek

kolacja

  • sałatka z plastra pieczeni wołowej i gotowanych warzyw: 3/4 szklanki zielonej fasolki szparagowej, 3/4 szklanki fasolki żółtej, 3/4 szklanki marchewki i połowy szklanki gotowanego ryżu, przyprawiona sosem winegret i estragonem; szklanka herbaty owocowej

Dzień szósty diety

pierwsze śniadanie

  • szklanka herbaty z mlekiem; opakowanie twarożku ziarnistego light z 1 szklanką mrożonych czarnych jagód; 2 kromki chrupkiego chleba

drugie śniadanie

  • 1 bułka grahamka z łyżką koncentratu pomidorowego, plasterkiem polędwicy, liśćmi sałaty i połową czerwonej papryki; szklanka soku z pomarańczy

obiad

  • 3 kostki mrożonej ryby z sosem greckim przygotowanym z połowy opakowania mrożonej włoszczyzny, cebuli, łyżki koncentratu pomidorowego, przyprawionym papryką i pieprzem; 2 średnie ziemniaki; szklanka gotowanego mrożonego zielonego groszku; szklanka niegazowanej wody mineralnej

podwieczorek

  • 1 szklanka jogurtu naturalnego z 3 mrożonymi śliwkami

kolacja

  • sałatka z kilku pieczarek duszonych z cebulą, krótko gotowanych mrożonych warzyw: połowy szklanki zielonego groszku i połowy szklanki kukurydzy oraz siekanego jajka na twardo z  łyżką majonezu light; szklanka herbaty owocowej

Dzień siódmy diety

pierwsze śniadanie

  • szklanka kawy z mlekiem; opakowanie twarożku ziarnistego light z 1 szklanką mrożonych truskawek; 2 kromki chrupkiego chleba

drugie śniadanie

  • 1 bułka grahamka z łyżeczką margaryny, plasterkiem szynki drobiowej, liśćmi sałaty i pomidorem; szklanka soku z marchwi

obiad

  • mała pierś kurczaka duszona z połową opakowania mrożonej meksykańskiej mieszanki warzywnej, zagęszczonej 1/3 szklanki mleka i ugotowanym, startym ziemniakiem z łyżką koncentratu pomidorowego; „gniazdo makaronu wstążki; szklanka niegazowanej wody mineralnej

podwieczorek

  • 1 szklanka jogurtu naturalnego z łyżką mrożonych czarnych porzeczek

kolacja

  • sałatka z krótko gotowanych mrożonych warzyw: dwóch różyczek brokuła, połowy szklanki marchewki z groszkiem, połowy szklanki fasolki szparagowej żółtej oraz z plastra szynki drobiowej, 3 łyżek ugotowanego ryżu, polana sosem winegret i przyprawiona cząbrem; szklanka herbaty ziołowej.


Dieta przygotowana przez Stowarzyszenie Mrożonej Żywności.

Ważne

Poradnikzdrowie.pl wspiera bezpieczne leczenie i godne życie osób chorych na otyłość.
Ten artykuł nie zawiera treści dyskryminujących i stygmatyzujących osoby chore na otyłość.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE
załama
|

Witam i od razu sie pytam kto układał ta diete?czy ktos zwrocil uwage na ilosc nabialu w tej diecie???pierwsze sniadanie twarozek,drugie twarozek podwieczorek jogurt...masakra...szkoda czasu na czytanie tego...a myslałam ze wkoncu trafilam na portal porad pisanych przez osoby choc troche znajacych sie na "rzeczy".A tu prosze rozwalamy nerki,zakwaszamy organizm,fundujemy sobie wzdecia(owoce+nabial=GAZ!) ide z tad..ehhh

Zelka
|

Kończenie i zaczynanie diet nie jest dobrym pomysłem lepiej zmienić nawyki raz na zawsze a w przypadku slabej woli robić ustępstwa Mrożone warzywa wiele tracą w procesie przygotowywania

ela
|

jest dosyc ciekawa ,obecnie koncze kopenhaska i moze pociagne dalej ta?:)

black angel
|

wydaje mi sie ze jest dobra:)chociaż nhie próbowalam