Kalorie – jakie jest twoje dzienne zapotrzebowanie

2020-01-22 12:29 Ewa Konarowska

Jakie jest twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne? Okazuje się, że zapotrzebowanie kaloryczne jest związane nie tylko z pracą i stylem życia, ale także z wiekiem, aktywnością fizyczną, rodzajem sportu, itd. Jeśli chcesz być w dobrej formie, a przede wszystkim zachować szczupłą sylwetkę, twoja dieta musi być dopasowana do codziennego wydatku energii.

Twoje zapotrzebowanie energetyczne jest zależne od tego ile kalorii potrzebujesz spożyć dziennie, żeby zaspokoić swoje potrzeby i zachować zdrowie. Można je wyliczyć na podstawie 24-godzinnej przemiany materii.

  • 60 do 70 proc. dziennego zapotrzebowania zużywają twoje organy wewnętrzne w wyniku procesów metabolicznych, niezbędnych do podtrzymywania pracy organizmu;
  • od 20 do 40 proc. energii wykorzystywana jest podczas bardzo różnych form wysiłku fizycznego ;
  • 10 proc. energii potrzebna jest do utrzymania prawidłowej temperatury ciała i zostaje zmagazynowana.

Wiadomo, że twoje zapotrzebowanie energetyczne zależy od czynników fizycznych – jaki rodzaj aktywności wykonujesz (praca fizyczna, czy umysłowa, sport, choroba, ciąża) i psychicznych (stres), a także od wieku – jak wiadomo z wiekiem spada. Dlatego jest ono bardzo różne dla różnych osób. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) określiła sugerowane wydatkowanie energetyczne dla różnych grup wiekowych.  Jeśli chcesz zachować zdrowie i dobrą sylwetkę, powinnaś ich przestrzegać, biorąc pod uwagę wiek i aktywność fizyczną.

Posłuchaj o kaloriach. Jakie jest twoje dzienne zapotrzebowanie? To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. Podcasty z poradami.

Przykłady dziennego zapotrzebowania na kalorie u kobiet

» Kobieta w wieku 20 do 40 lat (waga 60 kg)

  • Tryb życia siedzący, brak aktywności fizycznej: 1.900 kcal
  • Tryb życia siedzący, niewielka aktywność fizyczna: 2.200 kcal
  • Praca fizyczna lub innego rodzaju istotny wysiłek fizyczny: 2.400 kcal
  • Duży wysiłek fizyczny: 2.600 kcal

» Kobieta 41 do 60 lat (waga 60 kg)

  • Tryb życia siedzący, brak aktywności fizycznej: 1.800 kcal
  • Tryb życia siedzący, niewielka aktywność fizyczna: 2.000 kcal
  • Praca fizyczna lub innego rodzaju istotny wysiłek fizyczny: 2.300 kcal
  • Duży wysiłek fizyczny : 2.400 kcal
Polecamy
jesz co lubisz odchudzanie

Autor: Time S.A

Indywidualnie dobrana dieta pozwoli Ci z łatwością schudnąć, a przy tym jeść zdrowo, smacznie i bez wyrzeczeń. Skorzystaj z Jeszcolubisz, innowacyjnego systemu dietetycznego online Poradnika Zdrowie i zadbaj o swoje zdrowie i dobre samopoczucie. Ciesz się świetnie dobranym menu i stałym wsparciem dietetyka już dziś!

Przykłady dziennego zapotrzebowania na kalorie u mężczyzn

» Mężczyzna w wieku 20 do 40 lat  (waga 70 kg)

  • Tryb życia siedzący, brak aktywności fizycznej: 2.400 kcal
  • Tryb życia siedzący, niewielka aktywność fizyczna: 2.700 kcal
  • Praca fizyczna lub innego rodzaju istotny wysiłek fizyczny: 3.080 kcal
  • Duży wysiłek fizyczny: 3.400 kcal

» Mężczyzna w wieku 41 do 60 lat  (waga 70 kg)

  • Tryb życia siedzący, brak aktywności fizycznej: 2.250 kcal
  • Tryb życia siedzący, niewielka aktywność fizyczna: 2.500 kcal
  • Praca fizyczna lub innego rodzaju istotny wysiłek fizyczny: 2.900 kcal
  • Duży wysiłek fizyczny: 3.200 kcal

Czytaj także:

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE
Ada
|

micka -> ćwiczenia siłowe na siłowni :) tak 90% mężczyzn "szczypiorków" zaczyna nabierać kształtów. i nie martw się! naturalnie my kobiety (a nawet i mężczyźni) mamy za mało testosteronu żeby wyglądać jak schwarzenegger :D

Gosia
|

Do 35rż.ważyłam 56kg.wzrost 178cm.też chciałam bardzo przytyć,urodziłam 2dziecko(3.800kg.) i waga spadła znowu do 55kg.Dopiero jak ginekolog przepisał mi DEPO-PROVERE.zaczęłam tyć ,kształtnie wyglądać,nosić krótkie spodenki,spódniczki i coraz większe biustonosze.

micka
|

Witam
Wszedzie mozna uzyskac info jak chudnac, diety cud itd itp ale nie ma duzo iformacjo jak przytyc, to jest problem, sa tez ludzie ktorym bardzo ciezko przybrac na wadze z powodu np choroby , kazdy mowi duzo jesc ale to nie dziala....

Kasia
|

Proponuje zacząć liczyć kalorie.
Tabela kalorii na telefon lub tablet z Androidem:

https://play.google.com/sto...